Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:55:15 GMT

زکات فطر باید تا قبل از ظهر روز عید پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۵۹۸

زکات فطر باید تا قبل از ظهر روز عید پرداخت شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه باید در وقت معین انجام شود، گفت: افراد می‌توانند از غروب روز قبل از عید فطر تا ظهر روز عید این مبلغ را پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۲ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای روزه‌داران و مومنان وظایفی درنظر گرفته شده که یکی از آن‌ها برپایی نماز عید سعید فطر است، این نماز امسال باتوجه به شرایط کرونایی در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری پرداخت زکات فطریه را یکی از وظایف مومنان عنوان کرد و افزود: سرپرست خانواده باید برای خود و افرادی که نان‌خور وی هستند زکات پرداخت کند، این زکات برای هر نفر پرداخت سه کیلوگرم قوت غالب خانوار در نظر گرفته شده که معمولا گندم، جو و امثال این‌ها است و عموما پول این اقلام محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ درنظر گرفته شده برای زکات فطریه در سال‌جاری، به ازای هر نفر ۲۰ هزار تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت این زکات وقت معین دارد، افراد می‌توانند از غروب روز قبل از عید فطر تا ظهر روز عید این مبلغ را پرداخت کنند.

نکونام با اشاره به نحوه پرداخت زکات فطریه، توضیح داد: پرداخت زکات فطریه از سوی شخص سید به سید اشکال ندارد، یعنی این زکات را سادات به سادات می‌توانند پرداخت کنند، اما غیر سادات نمی‌توانند زکات فطریه خود را به سادات بدهند، به همین دلیل معمولا کسانی که زکات جمع‌آوری می‌کنند صندوق سادات را در کنار صندوق‌های دیگر و به‌صورت جداگانه قرار می‌دهند، کسانی که سید نیستند نمی‌توانند در صندوق سادات زکات خود را پرداخت کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه باید انسان زکات خود را پرداخت کرده و به فقرا بدهد، ادامه داد: فقرای ارحام، فقرای همسایگان و در مرحله آخر فقرای محل در اولویت دریافت زکات فطریه هستند، اگر کسی نتوانست زکات خود را بپردازد، می‌تواند وکیل امینی را اختیار تا به واسطه آن، زکات خود را پرداخت کند.

 وی با تاکید بر اینکه زکات فطر باید به دست فقرا برسد، بیان کرد: افراد نباید زکات خود را هر صندوقی بیاندازند، بلکه باید اطمینان حاصل شود که مسئول این صندوق چه کسی است، صندوق‌های کمیته امداد قابل اطمینان هستند، زیرا این نهاد شماره حساب فقرا را در اختیار دارد و این فطریه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

نکونام یادآور شد: اگر فرد نیازمندی را نمی‌شناسید، می‌توانند زکات خود را نگه داشته و در یک موقعیت مناسب به دست یک نیازمند برسانید، تلاش شود، زکات فطریه تا قبل از ظهر ادا شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر کسی زکات خود را کنار گذاشت، حق جابه‌جا کردن آن را ندارد، یعنی افراد نمی‌توانند در زکات فطر دخل و تصرف کرده و آن زکات را در جای دیگر خرج کنند، همچنین نمی‌توانند به‌جای آن پول دیگری را قرار دهند و اگر آن زکات به‌صورت اقلام است، نمی‌توانند آن را برداشته و اقلام دیگری را جایگزین آن کنند.

وی در پایان گفت: اگر زکات فطر پرداخت نشود، همچنان پرداخت آن بر عهده انسان است و باید این زکات در اسرع وقت و به نیت قضا ادا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری عيد فطر زکات فطریه چهارمحال و بختیاری پرداخت زکات فطریه پرداخت کنند زکات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری، از امروز داوطلبان پذیرفته شده چند برابر ظرفیت می‌توانند مدارک خود را در سایت وزارت آموزش و پرورش بارگذاری کنند.

امکان تکمیل و بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان اولین مرحله آزمون آموزگاری از امروز فراهم و متقاضیان در مهلتی ۴ روزه می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir مدارک خود را جهت ارزیابی، بارگذاری کنند.

کد خبر 6089569 علی قدمی

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • (تصاویر) این عنکبوت بی‌رحم و خطرناک است
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها