Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:01:06 GMT

وزیر خارجه آمریکا تنها کشته شدن اسرائیلی‌ها را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۷۶۴

وزیر خارجه آمریکا تنها کشته شدن اسرائیلی‌ها را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اعلام تماس تلفنی آنتونی بلینکن و بنیامین نتانیاهو افزود: وزیر خارجه نگرانی های خود را در مورد حملات موشکی به اسرائیل، تسلیت به خاطر از دست رفتن جان‌ها در نتیجه آن و حمایت قاطع ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود ابراز داشت.

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر اسرائیل در مورد خشونت‌های مداوم در قدس گفت‌وگو کردند و بلینکن بار دیگر از همه طرفها خواستار کاهش تنش و توقف خشونت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: وزیر خارجه بر لزوم داشتن زندگی در ایمنی و امنیت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و همچنین برخورداری از تدابیر برابر آزادی، امنیت، رفاه و دموکراسی تأکید کرد.

پرایس اظهار کرد: بلینکن و نتانیاهو مشارکت پایدار بین ایالات متحده و اسرائیل را تأیید کردند و متعهد شدند که در زمینه چالش های پیش رو همکاری کنند.

در اثر حملات صهیونیست‌ها به فلسطینیان تا کنون 56 نفر از جمله 14 کودک کشته و بیش از 335 نفر هم مجرو ح شده‌اند که انگار از نظر این وزیر آمریکایی‌ها، جانشان اهمیت نداشته است.

بلینکن حمله صهیونیست‌ها به فلسطینیان را حمله به تروریست‌ها می‌داند و بابت آن هرگز رژیم صهیونیستی را مسئول و پاسخگو نمی‌داند چرا که تنها به حق دفاع از خود این رژیم تاکید دارد و برای فلسطینی‌ها هم زندگی آرام که شاید از نظر او با پذیرش ظلم و تسلیم شدن در برابر اشغالگری محقق شود.

برچسب‌ها ند پرایس اسرائیل قدس آنتونی بلینکن رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ند پرایس اسرائیل قدس ند پرایس اسرائیل قدس آنتونی بلینکن رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو اخبار کنکور خارجه آمریکا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس