Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادادی از برخورداری ۴۲۰ هزار نفر در خوزستان از خدمات هلال احمر در طرح شهید سیلمانی خبر داد و گفت: با فعال‌سازی بانک امانات و تجهیزات در ایام کرونا، تاکنون ۳۲۵ هزار دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن را در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ اظهار کرد: این جمعیت بحران‌ها و وقایع غیرقابل انتظار همچون سیل و زلزله و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باید آمادگی لازم را داشته باشد که با اقدامات خود به آحاد جامعه باعث کاهش خطرپذیری شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان مهمترین مؤلفه این جمعیت را سرمایه اجتماعی دانست و بر تقویت آن تاکید کرد و افزود: بدون سرمایه اجتماعی هیج نهاد مردم نهادی نمی‌تواند فعالیتی داشته باشد و این سرمایه با اعتماد عمومی افزایش پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی باعث افزایش تاب‌آوری می‌شود و با آموزش‌های همگانی افزایش پیدا می‌کند ادامه داد: ما باید سرمایه اجتماعی و تاب آوری را افزایش دهیم چرا که تمام اهداف جمعیت معطوف به این دو مؤلفه مهم است.

 

خدادادی با بیان اینکه بحران‌ها باعث همبستگی ملی می‌شوند و ما باید برای رسیدن به این اهداف زمینه‌ساز آموزش‌های همگانی شویم و آن را به دل افراد جامعه ببریم اضافه کرد: در این راستا آموزش‌ها و طرح‌های ملی و استانی را اجرا کردیم که از جمله آنها می‌توان به طرح دادرس، طرح خادم، تولید محتوا به زبان‌های مختلف، آموزش‌های تخصصی و همگانی برای نیروهای جمعیت و آحاد جامعه و ... اشاره کرد.

 

وی از فعالیت 150 خانه هلال در استان خبر داد و عنوان کرد: 16خانه هلال در هفته هلال احمر افتتاح شده و این مراکز می‌توانند زمینه‌ساز کاهش مخاطرات شوند و طریق خانه‌های هلال می‌توانیم حلقه وصلی میان توانمندان و نیازمندان باشیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در حوزه‌های آموزش و داوطلبی باز همین تلاش‌ها را در راستای محرومیت‌زدایی به انجام رساندیم تصریح کرد: خوزستان به عنوان دومین استان حاشیه‌نشین کشور نیازمند توجه جدی به مناطق با محرومیت مفرط است که در این راستا با کمک خیرین اقداماتی را در جهت محرومیت‌زدایی انجام می‌دهیم.

 

وی از فعالیت بیش از 20 پایگاه امداد و نجات در منطاق پرخطر خبر داد و با بیان اینکه این پایگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی و داوطلبانه به مردمی که دچار حادثه شدند ارائه خدمات می‌کند گفت: خدمات دیگر ما در بحث توانبخشی و ارتوپدی است که شاید بهترین و ارزان‌ترین خدمات باشد و در کنار آن مرکز طب هسته‌ای و درمانگاه‌های مختلف را ایجاد کردیم.

 

خدادادی با اشاره به اقدامات هلال احمر در مقابله با کرونا ابراز کرد: در بحث کرونا هلال احمر شاید دومین نهاد بعد از وزارت بهداشت باشد که در حال کمک‌رسانی است و در حوزه‌های مختلف در بحث اجرای طرح شهید سلیمانی به همراه بسیج و دانشگاه علوم پزشکی حضور فعالی دارد.

 

وی با بیان اینکه هلال احمر در ایجاد نقاهتگاه، آزمایش تشخیصی در مرزها و ایستگاه‌های ورودی مسافران و همراهی با دانشگاه در تامین نیازهای این مجموعه‌ها نقش مهمی را داشته است اذعان کرد: در طرح شهید سلیمانی 114 هزار و 900 واحد صنفی و اداری را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نظارت کردیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر رهگیری بیماران بدون علامت، نمونه‌گیری و تست تشخیصی کرونا را از دیگر اقدامات این جمعیت در ایام کرونا دانست و تاکید کرد: در این طرح حدود 420 هزار نفر در خوزستان از خدمات نیروهای هلال احمر برخوردار شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: در مبادی دو مرز شلمچه و چذابه نیز اقداماتی را داشتیم که از جمله راه‌اندازی آزمایشگاه پی سی آر است که این آزمایش در مرزها متفاوت بوده و در 2 ساعت می‌تواند جواب تست مراجعه‌کنندگان را بدهد ولی آزمایش‌های پی سی آر معمولی در 6 ساعت پاسخ تست کرونا را مشخص می‌کند.

 

خدادادی فعال‌سازی بانک امانات و تجهیزات را از دیگر اقدامات هلال احمر در ایام کرونا دانست و اضافه کرد: تقریبا 325 هزار دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن را به صورت امانی در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار دادیم و در ادامه نیز با کمک خیرین تجهیزاتی را تامین می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای مراجعه‎کنندگان و گروه هدف در اهواز و استان این جمعیت آمادگی دارد در تزریق واکسن همکاری کند افزود: امدادگران این جمعیت تجربه و مهارت تزریق واکسن در دوره‌های مختلف همچون تزریق واکسن به حجاج را دارند و می توانند در این بخش نیز به دانشگاه علوم پزشکی اهواز کمک کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به تهیه و توزیع 23 هزار و 200 بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا و تامین بسته‌های بهداشتی برای بیماران صعب‌العلاج همچون ماسک، شیلد، دستکش و ... اشاره کرد و یاد آور شد: طرح فطرانه‌ای را نیز در نظر داریم که در قالب آن  بعد از عید فطر بسته‌های بهداشتی و معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی خدادادی هفته هلال احمر و صلیب سرخ جمعیت هلال احمر مدیرعامل جمعیت هلال احمر سرمایه اجتماعی هلال احمر طرح شهید آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی ضمن همدردی با مردم سیل زده چین از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای انجام عملیات بشردوستانه به نفع سیل زدگان خبر داد.

متن پیام به شرح زیر است:

جناب آقای ژوچن،

رئیس محترم جمعیت صلیب سرخ چین

با توجه به بارش باران‌های شدید که منجر به جاری شدن سیل در شهر گواندوگ شد، مطلع شدیم که این سیل موجب کشته، مجروح و مفقود شدن تعدادی از افراد شده است و زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ چین، افراد متأثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌کنیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

کد خبر 6087299

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان