Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال پیش بینی می شود از مزارع زیرکشت دیم و آبی گندم در حوزه شهرستان کرمانشاه ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته که ۱۴۴ هزار تن بود، بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته باشیم.

او اضافه کرد: در سال زراعی جاری در شهرستان کرمانشاه ۷۶ هزار و ۳۵۵ هکتار گندم دیم  و ۳۲ هزار و ۶۱۰ هکتار گندم آبی زیر کشت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر با بیان اینکه ۱۵ مرکز خرید از ساعت هشت صبح تا ۲۱ گندم کشاورزان در سطح شهرستان را خریداری می کنند، گفت: علاوه بر حضور دایم نماینده سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز خرید، یک تیم متشکل از نماینده فرمانداری، جهادکشاورزی، شرکت غله و تعاونی روستایی همه روزه بر روند خرید و فروش  گندم در مراکز خرید نظارت می‌کنند.

رنجبر در ادامه یکی از مشکلات اساسی کشاورزان را کمبود سوخت برای ادوات کشاورزی عنوان کرد و گفت: مقرر شده جهاد کشاورزی با هم افزایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان این مشکل به زودی حل کنند.

او همچنین گفت: بحث استاندارد سازی دستگاه های کمباین، نحوه تردد و فعالیت آنها در دستور کار شواری کشاورزی شهرستان کرمانشاه است. 

  خشکسالی عشایر را در شرایط بسیار سخت و ویژه قرار داده است

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، شرایط و وضعیت عشایر شهرستان کرمانشاه را بسیار سخت و ویژه اعلام کرد گفت: خشکسالی باعث کمبود شدید علوفه و آب برای عشایر شده است.

رنجبر با بیان اینکه عشایر با مشکلات عدیده در این خشک سالی مواجهه هستند، از روستاییان خواست محصول جو خود را به عشایر بومی برای جبران زیان آنها بفرشند.

او در ادامه از مردم، خیرین به ویژه روستاییان خواست در تهیه کاه و کلش، و تامین آب عشایر کمک و مشارکت فعالانه داشته باشند، زیرا با این روند خشکسالی عشایر در معرض خطر هستند ممکن است در سالهای آینده با کمبود شدید گوشت قرمز و گرانی آن مواجهه شویم.  

رنجبر در پایان قول داد مشکلات عشایر را از طریق استانداری به طور جدی پیگیری کند.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است و  از نظر پهنه تولید محصولات کشاورزی یکی از بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخشداری، کوزران، ماهیدشت، سرفیروزآباد، بیلوار و بخش مرکزی است.

برچسب‌ها گندم کشاورزی خشکسالی کرمانشاه پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کشاورزی خشکسالی گندم کشاورزی خشکسالی کرمانشاه اخبار کنکور شهرستان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت