Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-03@21:53:35 GMT

نازنین ملایی: قانون توزیع سهمیه روئینگ عادلانه نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۲۴۵

دختر ملی پوش روئینگ ایران گفت نحوه توزیع سهمیه ها بی عدالتی است و کشورها باید همان موقع که این قانون تصویب شد اعتراض می کردند.

نازنین ملایی، ملی پوش روئینگ کشورمان در مورد اینکه بین او و بهمن نصیری یکی باید به المپیک توکیو اعزام شود، گفتگویی انجام داد.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، ملایی در ابتدا بیان کرد: 

زمانی که قوانین فدراسیون جهانی اعلام شد ما این احتمال را می دادیم که ممکن است در انتخابی المپیک چنین اتفاقی رخ دهد و خودمان را برای چنین روزی آماده کرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون هم قبل از مسابقات آیین نامه ای را تصویب کرد که بعدا بی‌عدالتی نشود اما به نظرم قانونی که فدراسیون جهانی گذاشته است، بی عدالتی است چرا که طبق این قانون، فردی که نایب قهرمان آسیا شده است حذف می شود و یک نفر که هفتم، هشتم آسیا شده است و قدرتی برای نمایش ندارد جایگزین نایب قهرمان می‌شود. 

ملایی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند فدراسیون جهانی با درخواست ایران موافقت کند که  اگر ژاپن نمایندگان خود را در روئینگ یک نفره اعزام نکرد، ایران بجای یک قایق، دو قایق خود را به المپیک بفرستد، تصریح کرد:

 امیدوارم این اتفاق بیفتد اما واقعیت این است که احتمالش کم است. به هر حال مدت زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده است و فکر نمی‌کنم فدراسیون جهانی در این بازه زمانی تغییرات ایجاد کند.  نکته این است که ما از مدتها پیش می‌دانستیم که این قانون وجود دارد و اگر اتفاق بیفتد چه بی عدالتی رخ می دهد و به نظرم باید همان دو، سه سال پیش یا حتی یک سال پیش که المپیک به تعویق افتاد، اعتراض می کردیم و چند کشور دیگر را هم با خود همراه می کردیم تا این قانون تغییر کند.

او افزود:  

من حتی به بهمن نصیری هم گفتم الان از من و شما ناراحت تر ژاپن است که در هر چهار قایق، مدال طلا گرفته است و با فاصله نسبت به کشورهای دیگر هم توانست سهمیه بگیرد اما فقط می تواند دو قایق خود را به المپیک اعزام کند. کشورهای زیادی می‌توانند از این قانون ناراضی باشند و همان زمان که این قانون تصویب شد، کشورها می توانستند جمع شوند و نسبت به این قانون اعتراض کنند. قانونی که فدراسیون جهانی گذاشته به گونه ای است که فقط کشورهای بیشتری در  المپیک حضور دارند اما چه فایده که فقط تعداد کمی از برترین های جهان در المپیک رقابت می‌کنند. انگار شش، هفت نفر از بهترین ها رقابت دارند و بقیه برای آب بازی آمده اند!

دختر قایقران ایران با شاره به درخواستی که از مسئولان دارد، گفت:

درخواستی که ما قبلا هم داشتیم و الان هم داریم این است که سهمیه را گرفته ایم اما به خاطر قانون فدراسیون جهانی نمی‌توانیم هر دو به المپیک برویم بنابراین از مسئولان می‌خواهیم در صورت امکان تمام حقوق و مزایا را برای هر دو نفر در نظر بگیرند چون واقعاً زحمت کشیدیم و برای رسیدن به این سهمیه تلاش کردیم.

او درباره ی نایب قهرمانی خود در مسابقات قایقرانی روئینگ انتخابی المپیک بیان کرد:

تمام ملی پوشان روئینگ از عملکرد شان راضی بودند چون بهترین بهترین عملکرد خود را در این چند ساله به نمایش گذاشتند. ما پیش بینی می کردیم که ژاپن قوی ظاهر شود و بر اساس آن انتظار داشتیم که رقابت تنگاتنگی را با آنها داشته باشیم و صدم ثانیه، برنده را مشخص کند اما ژاپن واقعاً همه را سورپرایز کرد و از همان مرحله مقدماتی خودش را از بقیه کشورها جدا کرد و برتری اش را به نمایش گذاشت.

ملایی با اشاره به رقابت خود با نماینده ژاپن در فینال انتخابی المپیک، گفت:

در این ۱۴ سال که در ورزش حرفه ای هستند تا کنون این ورزشکار ژاپن را ندیده بودم و ژاپن یک دختر دیگر در قایق یک نفره داشت که ما فکر می کردیم او را می فرستند و بر اساس نتایج او برنامه ریزی کرده بودیم. این ورزشکار جدید ژاپن هم تا کنون در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بود تا بتوانیم آنالیزی روی او داشته باشیم و واقعاً ما را غافلگیر کرد و با اقتدار هم اول شد. البته ژاپن از سه  سال پیش برای انتخابی المپیک برنامه ریزی کرده بود و در فرانسه مشغول آماده سازی  تیم خود بود.

ملایی در مورد اینکه برای اولین بار در روئینگ سنگین وزن به رقابت پرداخت، تاکید کرد: 

 اولین بار بود که در روئینگ یک نفره  سنگین وزن شرکت می کردم و وقتی که به ته خط رسیدم از خودم ناراضی نبودم. روز قبل از مسابقه که خودم را وزن کردم ۶۰ کیلو و نیم بودم و مربی هم به من گفت که مثلا الان سنگین وزن هستم (با خنده). در واقع من حکم سبک وزن را داشتم که با سنگین وزن ها رقابت کردم و از خودم راضی بودم. تنها امیدوارم که در مسابقه بعدی دوباره با ورزشکار ژاپن رقابت داشته باشم چرا که الان با او آشنا هستم و می دانم چگونه پارو می زند بنابراین در مسابقه بعدی خودم را برای رقابت با این ورزشکار آماده می کنم.

اخبار داغ 

فیلم کتک کاری در لحظه ورود احمدی نژاد به وزارت کشور/ تذکر جدی احمدی نژاد برترین های قرن با اصغر مدیرروستا: 15 سالم بود پرویز قلیچ خانی را دیدم، از نیمه زمین گل می زد من فرهاد مجیدی هستم؛ بالغ تر و بلند مدت تر! تاریخچه دربی تهران؛ نگاهی به 94 تقابل استقلال و پرسپولیس رابطه بازیکنان یوونتوس با کریستیانو رونالدو به هم خورده است / گاتزتا محرومیت دو ساله از لیگ قهرمانان در انتظار یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید / ادعای اسکای

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخابی المپیک فدراسیون جهانی سنگین وزن بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست

گامر دیلانچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اردوی مهرشاد افقری در ترکیه و اینکه او در تمرینات توانسته رکورد جدیدتری را ثبت کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه استخر‌های تمرینی غالباً استاندارد نیستند، رکورد‌هایی که در تمرینات ثبت می‌شود با رکورد‌های تمرینی قبلی مقایسه می‌شود. از این لحاظ رکورد‌های افقری خوب است، راهی ترکیه هستیم و مسابقاتی هم خواهد بود که افقری در آن شرکت می‌کند ولی حضور در این کشور همسایه با هدف اردوی سه هفته‌ای پرفشار است.

وی ادامه داد: در این اردو سه روز مسابقات داریم و سپس سه هفته اردوی ارتفاع برگزار می‌کنیم، ضمن اینکه از سخت‌افزار‌های شنای کشور ترکیه حداکثر استفاده را خواهیم برد و نهایت فشار را برای ارتقا و بهبود عملکرد نماینده شنای کشورمان خواهم داشت. بعد از آن به ایران باز می‌گردیم، دو هفته تا ۲۰ روز کاهش تمرینات را خواهیم داشت و بعد از آن هم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت خواهیم کرد.  

سرمربی تیم ملی شنا در خصوص بهبود رکورد‌های سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد و اینکه او تا چه اندازه به کسب حدنصاب ورودی المپیک نزدیک است، عنوان کرد: سامیار بسیار آماده است و با دو بار جابه‌جایی رکورد ۵۰ متر آزاد نشان داد در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. مسابقاتی که هدف کسب سهمیه المپیک را از آن داریم اول تیر در ایتالیا خواهد بود. دو نفر اصلی ما مهرشاد افقری و سامیار عبداللهی هستند و امیدواریم بتوانند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.  

وی در مورد اینکه علیرضا یاوری هیچ شانسی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ندارد، عنوان کرد: با توجه به حضورش در آمریکا فعلاً نمی‌تواند از این کشور خارج شود. شرایط تحصیلی و تمرینی که در آنجا دارد باعث می‌شود تا در دسته‌بندی تیم ملی شنای ایران قرار نمی‌گیرد. نمایندگان ما افقری و عبدلی هستند و هر دو نفر این شانس را دارند تا موفق به کسب سهمیه المپیک شوند و برای نخستین بار شنای ایران را در المپیک صاحب دو شناگر کنند. هدف گذاری ما بر این اساس بوده و رو به جلو حرکت می‌کنیم. زمان خوبی تا مسابقات کسب سهمیه دارم و طبیعتاً عملکردمان تا ۲۰ روز آینده نشان می‌دهد تا چه اندازه این شانس را داریم که سهمیه کسب کنیم. اگر فدراسیون جهانی حدنصاب ورودی المپیک را سخت نمی‌کرد و زمان را کاهش نمی‌داد تا به الان دو سهمیه را گرفته بودیم. برای المپیک بعدی باید هدف گذاری روی سهمیه A باشد تا بتوانیم با خیال آسوده‌تری پیش برویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • برنامه دور برگشت لیگ برتر روئینگ و اسلالوم
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟