Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:08:25 GMT

اقامه نماز عید فطر در شهرهای بهاباد، تفت، مهریز و میبد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۳۳۶۳

اقامه نماز عید فطر در شهرهای بهاباد، تفت، مهریز و میبد

نماز عید فطر روزپنجشنبه با حضور مردم مومن و ولایی بهاباد در مصلی غدیر این شهر اقامه شد و حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه مرکز این شهرستان روز عید فطر را تجلی فطرت فرمان‌برداری از خداوند یاد کرد و گفت: هر فرد روزه دار این فطرت را به برکت ماه رمضان پیدا کرد ،بایستی آن را حفظ کند.

وی عید فطر را جشن بازگشت به فطرت پاک انسانی دانست وافزود: رمضان، ماه عبادت است و  بهار قرآن در بهار طبیعت به پایان رسید خوشا بر آنان که در این ماه توشه‌ای از تقوی برگرفتند و خانه آخرت خویش را آباد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در ادامه بر حضور پر شکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و ورستا در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه آینده تاکید کرد و افزود : شرکت در انتخابات پایه‌های نظام را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات حق تعیین سرنوشت و هدیه الهی است که خداوند به ما عطا کرد که باید با انتخاب فرد اصلح خدمت بزرگی را انجام داد، بیان کرد: شرکت در انتخابات حفظ آبروی ایران است.

وی بابیان اینکه فرهنگ دشمنان ظام ،ترویج یاس و ناامیدی است، افزود : امروز چشم تمامی کشورها به صندوق‌های رأی در ایران دوخته شد و از هیچ تلاشی برای کمرنگ کردن حضور مردم در این رویداد نمی کننند.

نماز عید فطر با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، به صورت محدود برگزار شد و مسوولان بهداشت و ستاد کرونا نیز ناظر بر رعایت پروتکل های بهداشتی بودند.

نمازگزاران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی برای شرکت در نماز با خود مهر، سجاده، دستکش، ماسک و زیرانداز و همچنین مواد ضدعفونی کننده همراه داشتند.

همچنین پایگاه هایی از سوی کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم در محل اقامه نماز عیدفطر برپا شد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

مهریز

همچنین امام جمعه مهریز گفت: رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در گرو مشارکت بالای آنها در انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد ماه آینده و گزینش فرد اصلح برای ریاست‌جمهوی بستگی دارد .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز عید فطر مرکز شهرستان که به صورت منسجم با رعایت نکات بهداشتی در فضای باز حسینیه تاریخی و مذهبی باغ بهار برگزار شد، مهمترین رخداد

اساسی و  تعیین کننده پیش‌رو در خردادماه امسال را، برگزاری انتخابات ریاست جمهوی و شوراهای اسلامی ذکر کرد و افزود: مردم باید علاوه بر مشارکت حماسی با چشمی باز و بررسی کامل نسبت به انتخاب اصلح اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طبق توصیه‌های مقام معظم رهبری همه افراد باید، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را  جدی بگیرند ادامه داد: حضور آگاهانه همراه با بینش و بصیرت مردم انقلابی و  همیشه در صحنه برای آینده کشور در زوایای مختلف داخلی و خارجی تاثیری زیادی دارد .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب هدفشان در این برهه حساس از تاریخ فقط با شایعه و شبهه افکنی  و تداوم تحریف‌ها، تحریم‌ها و تردیدها و دلسرد کردن مردم و جلوگیری از مشارکت پرشور آنها در انتخابات است، یادآور شد: باید با حضور توام با درایت و دوراندیشی در عرصه انتخابات مشت محکمی بر دهان منافقان و مخالفان نظام زد.

محی‌الدینی با اشاره به  اینکه ملت قهرمان و ولایتمدار ایران همواره با وجود برخی مشکلات، عشق و وفاداری عمیق و ناگسستنی خود را با اهداف و آرمان امام (ره)،  شهیدان و منویات مقام معظم رهبری نشان دادند بیان کرد: بار دیگر ملت فهیم حماسی‌تر از گذشته در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت می کنند.

به گفته وی، مردم باید به فردی برای منصب حساس و مهم ریاست جمهوری رای دهند که ولایتمدار، مردمی، انقلایی، خستگی‌ناپذیر در خدمت به مردم ، استکبارستیز باشد و به گفته مقام معظم رهبری دولتی جوان و حزب اللهی و با فساد و بی‌عدلتی مبارزه کند و بتواند با تکیه به ظرفیت‌های داخلی و فارغ از گروه گرایی فقط به فکر تعالی نظام و حل مسایل کشور و مردم باشد .

امام جمعه مهریز به اهمیت هم‌ پوشانی و ایفای نقش درست و به موقع ۲ میدان نبرد نظامی و فرهنگی با دشمنان و دیپلماسی قوی همراه با عزت ،حکمت و مصلحت اشاره کرد و گفت: تمامی موفقیت‌ها در همراهی همه نیروها و در سایه بصیرت و توجه به منویات مقام معظم رهبری به دست می‌آید .

محی‌الدینی در ادامه به جنایت گسترده اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه و همچنین به اقدام تروریستی ناجواتمردانه علیه دانش آموزان ستمدیده یکی از مدارس غرب شهر کابل پایتخت  افغانستان توسط عوامل استکبار جهانی اشاره و با محکوم کردن آن،  نقش امنیت در کشور اسلامی را تبیین کرد.

وی یادآور شد: اگر در کشور ایران با وجود تمامی توطئه‌های کفرجهانی، امنیتی مثال‌زدنی و ستودنی وجود دارد به خاطر نقش و ایثار شهیدان و به خصوص سردار دل‌ها و سردار سرفراز اسلام و سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی است که همواره باید یاد او را گرامی داشت و به نسل جوان منتقل کرد.

امام جمعه مهریز با تبریک عید فطر و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی و حضور معنوی در این آیین  عبادی سیاسی در حسینیه باغ بهار  به اهمیت و ضرورت بهره‌گیری کامل و همیشگی در طول سال از برکات ماه رمضان به خصوص کسب تقوای الهی و انس و الفت با کلام وحی اشاره کزد.

محی‌الدینی از همکاری اقشار مختلف مردم در بخش‌های مختلف و همراهی و مشارکت فعال  آنها در برنامه‌های ضروری شهرستان که با همدلی حول محور ولایت فقیه در کنار مسوولان به انجام وظایف ملی و انقلابی مشغول هستند قدردانی کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

تفت 

امام جمعه شهر تفت هم گفت: ضعیف ترین گروه مقاومت در غزه ساکن است ولی آنها ۲۴ ساعت هزار موشک به اسراییل شلیک کردند که نشان از اقتدار مقاومت دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی محمد گلوردی در خطبه های نماز عید فطر افزود: فلسطینی ها ۷۳ سال مقاومت کردند و سنگ آنها به موشک های نقطه زن تبدیل شد که گنبد آهنین هم نتوانست جلوی آن را بگیرد و امیدواریم پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسراییل به زودی محقق شود.

وی با محکومیت جنایت تروریستی در افغانستان تأکید کرد: ریشه همه جنایت ها آمریکاست و باید کشورهای منطقه نسبت به این موضوع هوشیار شوند.

امام جمعه تفت به بحث انتخابات هم پرداخت و گفت:  حضور در انتخابات وظیفه شرعی هر فردی است که سبب اقتدار نظام جمهوری اسلامی می شود و دست دشمن را از تجاوز به کشور کوتاه می کند.

وی ادامه داد: اگر امروز در مسایل اقتصادی دچار مشکل هستیم به خاطر انتخابی است که انجام دادیم و در انتخاب های بعدی باید بیشتر دقت کنیم.

گلوردی در ادامه ویژگی های انتخاب درست را بر اساس توصیه مقام معظم رهبری کاردان بودن، ایمان به خدا داشتن ، مردمی بودن، اعتقاد به توانمندی های داخلی، اعتقاد به جوانان، امیدوار بودن، فساد ستیز و عدالت خواهی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در انتخابات شوراها باید افرادی متدین که حافظ بیت المال هستند انتخاب شوند که فقط به محله خود توجه نکنند.

امام جمعه تفت با اشاره به نشست استاندار و مدیران کل در شهرستان تفت برای پیگیری پروژه های اولویت دار ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های فرمانداری مصوبه های این نشست صرفاً بر روی کاغذ نماند و عملی شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

میبد 

همچنین امام جمعه میبد گفت: همه باید برای رفع تحریم‌های ظالمانه تلاش کنند و مذاکره کنندگان به خط قرمز، اقتدار ،عظمت  و رهنمودهای رهبری توجه داشته باشند ، دقت و مقاومت و کوتاه نیامدن در برابر زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌ها را مهم بشمارند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عیدفطر افزود: ملت ایران پیمان شکن نبود و با این وجود متاسفانه دشمنان پیمان‌های خود را زیرپا گذاشتند و در دولت جدید آمریکا نیز همان رویه‌های گذشته ادامه پیدا کرد.

وی اعلام موضع در برابر ظلم‌های بسیار فجیعی که در فلسطین در حال رخ دادن است را مهم عنوان کرد و گفت : اگر محور مقاومت عالم اسلام در برابررژیم غاصب صهیونیستی و زورگویان شکل نگرفته بود و حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم در هزاران کیلومتر آن طرف تر مرزها در برابر داعش  و اسراییل غاصب مقاومت نمی کردند، کشور ما نیز مانند کشورهای دیگر دچار انواع امواج ناامنی بود.

وی ایستادن در برابر داعش و صهیونیست‌ها که مردم مسلمان و به خصوص کودکان را با بی رحمی مورد  آماج کینه های خود قرار دادند را  وظیفه اسلامی ، دینی و اخلاقی عنوان کرد.

امام جمعه میبد  اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است و هیچ عذر و بهانه ای برای دور شدن از صحنه انتخابات در پیشگاه خدا پذیرفته  نیست و باید دقت کرد که افراد آگاه و هوشیار و باانگیزه و با برنامه در انتخابات شورا ها برای ترقی شهر و روستاها نیز برگزیده شوند.

وی ملاک انتخاب ریاست جمهوری را نیز در نظر گرفتن مصالح ملی کشور و رهنمود های مقام معظم رهبری برشمرد.

اعرافی در ادامه با اشاره به حضور تعدادی از افراد غیربومی در شهر میبد گفت: ما غیر بومی را پاره تن خود می دانیم و در عین حال از  مسوولان خواسته می‌شود در تنظیم مهاجرت و ورود افراد به شهر برای کار  دقت بیشتری کنند و کارخانه‌ها و صنایع همکاری نیز کنند تا دغدغه مردم رفع شود.

وی یادآور شد: مردم خود نیز باید در پذیرش افراد غیربومی برای محفوظ ماندن شئون اخلاقی و ارزش های اسلامی و فرهنگی و تاریخی شهر همکاری  و باید همه توجه کنند که سیمای شهر باید سیمای دین و اخلاق و سابقه فرهنگی و تاریخی وسیمای  شهر حاج شیخ عبدالکریم حائری و شهیدان سرافراز باشد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها عید سعید فطر مهریز انتخابات ۱۴۰۰ میبد افغانستان یزد ماه رمضان بهاباد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر مهریز انتخابات ۱۴۰۰ عید سعید فطر مهریز انتخابات ۱۴۰۰ میبد افغانستان یزد ماه رمضان بهاباد تفت اخبار کنکور شهر یزد قرار مقام معظم رهبری مرکز شهرستان نماز عید فطر حجت الاسلام محی الدینی هزار نفری امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد( با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر در باره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت( که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. د

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900553

دیگر خبرها

  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)