Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر ثناگو مطلق روز پنجشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از چهار واحد تولیدی و صنعتی منطقه ویژه اقتصادی پیام که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، افزود: در همین مدت حدود سه هزار فرصت شغلی در منطقه ایجاد و بیش از ۱۰۰ هکتار توسعه ناحیه های صنعتی را داشته ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته بیش از ۲ برابر عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام در مقایسه با ۲۰ سال قبل آن بوده است، اظهار داشت: همچنین در بخش فرودگاهی  با صدور مجوز افزوده شدن فعالیت مسافری به فرودگاه توسط هیات دولت در سال ۹۸  مطالبه ۲۰ ساله جمعیت سه میلیون نفری استان به تحقق پیوست و  هم اکنون بخش فرودگاهی در هر سه زمینه مسافری،باری و آموزش فعالیت مناسبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثناگو مطلق افزود: هم اکنون فرودگاه پیام با توجه به زیرساخت های ایجاد شده به عنوان پشتوانه  پدافند غیرعامل و مدیریت بحران فرودگاه های  کشور  از جمله فرودگاه امام(ره) و مهرآباد می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات صورت گرفته از گمرکات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: صادرات از این منطقه در سال ۹۹ نسبت به مشابه سال قبل جهش بیش از ۲ برابری داشته و صادرات به مرز یک میلیارد دلار  رسیده است .

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیام  تبدیل به منطقه ویژه تخصصی اقتصاد دیجیتال شده است،  گفت: امروز اکو سیستم مناسبی برای شرکت های حوزه تولید و خدمات بخش آی.تی، آی.سی.تی،  الکترونیک و همچنین شرکت های دانش بنیان و با دانش بالا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ایجاد شده، به نحوی که طی ۲ سال گذشته با وجود محدودیت های ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۵۰ شرکت در این منطقه مستقر شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰۰ شرکت متقاضی استقرار در منطقه هستند که با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تخصصی شورای عالی اقتصاد مبنی بر اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت ها در این منطقه امیدواریم امکان تحقق استقرار شرکت ها میسر شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه پیام تبدیل به قطب دیتا سنتر کشور شده است،گفت: به همین منظور تمام مراکز داده بزرگ کشور در این منطقه ایجاد و یا در حال تکمیل هستند.

ثناگو مطلق افزود: همچنین شرکتهای بزرگ و توانمند داخلی در حوزه های تولید لوازم خانگی ، تولید تجهیزات هایتک پزشکی و مخابراتی در منطقه در حال فعالیت هستند .

وی در ادامه با اشاره به انجام فاز نخست مطالعات اتصال منطقه ویژه اقتصادی پیام به ریل راه آهن و همچنین درخواست اتصال بزرگراه جنوبی تهران- البرز خاطر نشان کرد: امیدواریم که با عنایت دولت این مهم تحقق یافته و شاهد شکوفایی این منطقه به کانون توسعه صنایع در جوار پایتخت و قلب استان البرز باشیم.

با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری چهار شرکت در  حوزه های تولید تجهیزات پزشکی ، مواد بهداشتی ، قطعات لوازم خانگی و تولید انرژی  به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۵ نفر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افتتاح شد.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می شود.

 فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می کند ضمن اینکه تاکنون حدود ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر شده است.

برچسب‌ها هیات دولت سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها جمهوری اسلامی ایران البرز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرودگاه پیام پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها جمهوری اسلامی ایران هیات دولت سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها جمهوری اسلامی ایران البرز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فرودگاه پیام اخبار کنکور منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی پیام منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام ثناگو مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه گفت: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد به نقل از آستان‌نیوز‌، احسان جلایر در بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه «میراث آینده» که به منظور معرفی اقدامات، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز منطقه ویژه اقتصادی سرخس برپا شده است، درباره شکل‌گیری این منطقه اظهار کرد: ایده شکل‌گیری منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سال 1372 بیان شد و همزمان با افتتاح راه‌آهن مشهد- سرخس- تجن در اردیبهشت 1375 با حضور سران و نمایندگان عالی رتبه بیش‌از 70 کشور راه‌اندازی شد.

تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای

او با اشاره به نقاط قوت این منطقه خاطرنشان کرد: تنوع ارائه خدمات در حوزه لجستیک ریلی و جاده‌ای، وابستگی به آستان قدس رضوی و داشتن نیروهای متدین و پایبند به ارزش‌های اسلامی، قابلیت ارائه خدمات لجستیکی و تولیدی به صورت شبانه‌روزی، اتصال به نقطه سفر مرزی از لحاظ جاده‌ای و ریلی و نزدیک بودن به کشورهای حوزه CIS برخی از این موارد به شمار می‌رود.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، یکی از اقدامات مهم این منطقه را بهره‌برداری از فاز نخست پارک گوگردی گنبدلی عنوان کرد و افزود: ساخت این پارک از سال 1396 در زمینی به مساحت 9 هکتار آغاز شد و با 910 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از 60 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی به بهره‌برداری رسید.

توسعه ظرفیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل ریلی

او انعقاد تفاهم‌نامه با MFA؛ شرکت بزرگ حمل‌ونقلی در ترکیه را از دیگر اقدامات مهم منطقه ویژه اقتصادی سرخس دانست و گفت: این شرکت یکی از 4 شرکت دارای مجوز ترانزیت از مسیر ایران است.

جلایر ادامه داد: شرکت MFA از سال 1400 تاکنون، همکاری‌های مشترکی در حمل کالاهای ترانزیتی از آسیای میانه و روسیه به ترکیه و اروپا، تامین واگن‌های مورد نیاز و ایجاد مزیت رقابتی حمل از مسیر سرخس در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب داشته است.

او یادآور شد: سال 1400 نیز تفاهم‌نامه‌ای با مرکز تجاری ایرانیان در روسیه به منظور استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حمل‌ونقل و ترانزیت کالا، تامین نیازهای کالایی روسیه از تولیدات استان و توسعه روابط حمل‌ونقلی با اولویت ترانزیت با این منطقه منعقد شد.

ایجاد سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایع

جلایر درباره سایت تخصصی ترانشیپ گاز مایعِ منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز تصریح کرد: این سایت با حجم سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال و با تزانزیت سالیانه 600 هزار تن در حال ساخت است که پس از اجرا موجب ایجاد درآمد مستقیم 60 میلیون دلاری و غیرمستقیم 175 میلیون دلاری و نیز درآمد سالانه یک و نیم میلیون دلاری برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سایت تخصصی ترانشیپ می‌توان ایجاد زنجیره ارزش ترانزیت مشتقات نفتی از ترکمنستان به میرجاوه و بندر عباس را نام برد.

ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ساخت دهکده لجستیکی مرزی در منطقه اظهار کرد: این دهکده با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی حوزه حمل و نقل از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، امارات و ترکمنستان ایجاد شده است.

او ادامه داد: مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس با محوریت ایجاد سایت کانتینری در زمینی به وسعت 35 هکتار با ظرفیت تخلیه، بارانداز و بارگیری 500 کانتینر در هر شبانه‌روز و 660 هزار TEU(واحد شمارش بار کانتینر) در سال احداث شده است.

جلایر، ایجاد سایت تخصصی کانتینری با ظرفیت 10 سالانه میلیون تن، ایجاد مرکز بین‌المللی تهاتر کالا، ایجاد شهرک‌های صنعتی و تسریع و تسهیل در راه‌اندازی کریدور شرق به غرب را از دیگر ویژگی‌های مرکز لجستیک بین‌المللی منطقه سرخس عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد