Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر خودرو وزارت صمت گفت: در حالی برای اجرای استاندارد یورو ۶ تحت فشار هستیم که برخلاف ادعای شرکت پالایش و پخش کیفیت بنزین در حد یورو ۵ هم نیست.

معمار باشی مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، درباره اجباری شدن اجرای استاندارد یورو ۵ اظهار کرد: مصوبه اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در صنعت خودرو بنا بود در سال ۹۸ اجرایی شود اما با توجه به مشکلاتی که ایجاد شد و شرایط به وجود آمده برای خودروسازان اجرا این طرح به سال ۹۹ موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با یک سال تاخیر و از ابتدای سال ۹۹ تمامی خودرو‌های تولیدی، به غیر از خودرو‌هایی که توقف دائمی یا توقف موقت گرفتند، با استاندارد یورو ۵ تولید شدند.

او بیان کرد: خودرو‌های ckd که امکان انطباق با استاندارد جدید را نداشتند در تعداد محدود و با مجوز سازمان محیط زیست با استاندارد یورو ۴ تولید و با پلاک سال ۹۸ وارد چرخه حمل و نقل شدند. اخیرا هم مکاتبه‌ای انجام شده که خودروساز‌ها را از ابتدای سال ۱۴۰۱ ملزم به اجرای استاندارد یورو ۶ کرده است. اما الان هیچ شرکتی از بین خودروسازان داخلی امکان اجرای این مصوبه را ندارد.

معمارباشی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریمی و به هم خوردن شرایط کسب و کار زمان بیشتری برای اجرای استاندارد یورو ۶ لازم است.برخی از آزمایش‌های مورد نیاز در این حوزه به تجهیزاتی احتیاج دارد که اکنون در اختیار ما نیست.

مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره کمبود بنزین یورو ۵ در سطح کشور گفت: هر چند این موضوع را بار‌ها اعلام و پیگیری کردیم که کیفیت بنزین مناسب نیست اما ادعای شرکت پالایش و پخش که سازمان استاندارد تایید می کند توزیع یورو ۵ در تمام جایگاه‌ها است در حالی که تست‌های خودروساز‌ها نشان می‌دهد بنزین‌های توزیعی در جایگاه‌های کشور کیفیت یورو ۵ را ندارند.

او تصریح کرد: حتی برای تست‌های کیفیت سنجی خودرو‌های یورو ۵ هم از جایگاه‌های خاص بنزین تهیه می‌کنند و بنزنی که در سایر جایگا‌ه ها عرضه می‌شود نمی‌توان پاسخگوی عملکرد یک خودرو یورو ۵ باشد. حرفی که زده می شود درست نیست و بنزین توزیعی یورو ۵ محسوب نمی‌شود. مطمئنا خودرویی که با استاندارد یورو ۵ تولید شده در صورتی که بنزنیم مناسبی نداشته باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

معمارباشی تصریح کرد: استفاده از بنزین نامناسب باعث می‌شود خوردگی قطعات موتور بیشتر شده و آسیب زیادی به آن وارد شود. هزینه آسیب در مرحله اول به شرکت‌های خودروساز و پاسخگویی در دوران گارانتی و در مرحله دوم مردم تحمیل خواهد شد. بار‌ها پیگیری کردیم اما شرکت پالایش و پخش و سازمان استاندارد تاکید دارند که یورو ۵ همه جا تولید می شود. پیش از این قاعده این بود که قبل از تولید خودرو، بنزین لازم برای مصرف ان در کشور تولید شود. خودرو ساز‌ها بار‌ها اعلام کردند که بنزین توزیعی کیفیت لازم را ندارد و باعث بروز آسیب در خودرو می‌شود اما توجه ای به آن‌ها نشده است.

/ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اجرای استاندارد یورو استاندارد یورو ۵ جایگاه ها یورو ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است

ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به موفقیت سازمان ملی استاندارد و تلاش‌های رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در تمدید و افزایش عضویت کامل در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه گفت:  بی شک این موفقیت جریان ساز جهش تولید و رشد اقتصادی کشور در راستای تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب‌ خواهد بود. 

«یادگار محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد : برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاری کرده است. 
وی با اشاره به نقش برجسته سازمان ملی استاندارد ایران در رشد تولید، اظهار کرد: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است. 
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران و بالطبع آن اداره کل استاندارد ایلام در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می‌کند، گفت: اگر محصولات تولیدی باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد می‌کند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیفزاییم. 
دبیر شورای استاندارد استان در خصوص بازارهای صادراتی نیز گفت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاری کرده است. 
وی با بیان اینکه همزمان با کیفی سازی می‌توانیم بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی گام‌های موثری برداریم، گفت: این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم. 
مدیرکل استاندارد استان در پایان، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و مردم نهاد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و پشتیبانی مردم در مشارکت تولید سال خوبی را با رشد تولید رقم بزنیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها