Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:50:33 GMT

فضای مجازی کار دست شکارچی گراز بجنوردی داد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۴۸۴۹

فضای مجازی کار دست شکارچی گراز بجنوردی داد

مدیر حفاظت محیطزیست شهرستان بجنورد گفت که انتشار تصاویر شکار به نوعی ترغیب به کار غیر مجاز محسوب می شود و پیگیرد قانونی دارد و این شکارچی متخلف نیز به دلیل انتشار این تصاویر با شکایت حفاظت محیطزیست این شهرستان مواجه شد.
محمد خالقی روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرونده این متخلف زیست محیطی از سوی یگان حفاظت محیطزیست تکمیل و در حال طی مراحل قانونی برای برخورد با متخلف قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 به گفته وی با توجه به قرار گرفتن جرایم محیط زیستی در فهرست مصادیق محتوای مجرمانه ، جرم این فرد محرز است و مطابق با قانون نیز برخورد خواهد شد.
وی جریمه شکار غیر مجاز گراز وحشی را برابر با مصوبه شورای عالی حفاظت محیطزیست حدود 450 هزار تومان اعلام کرد که باید در صورت محکومیت متخلف به خزانه دولت واریز شود.

همچنین در قانون  جرم شکار گراز وحشی علاوه بر جریمه نقدی از سه تا ۶ ماه حبس تعیین شده است.
مدیرمحیطزیست شهرستان بجنورد همچنین از دستگیری یک متهم به زنده گیری یک بهله سارگپه ( پرنده شکاری) خبر داد و گفت : پرونده این متهم نیز پس از تشکیل در محیطزیست در اختیار دستگاه قضایی برای برخورد قانونی قرار گرفت.
وی جریمه شکار سارگپه را حدود 300 هزار تومان اعلام کرد.

سارگپه، پرنده شکاری با گردن کوتاه، بال‌های بلند و دم نسبتا کوتاه است و معمولا در حال بالباز اوج‌گیری و چرخش دیده می شود و نر و ماده سارگپه همشکل است و روی درخت‌ها یا صخره‌ها آشیانه می سازد.
در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارند و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.

برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.  

برچسب‌ها بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز بجنورد سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خراسان شمالی اخبار کنکور حفاظت محیطزیست خراسان شمالی حفاظت محیط محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

یک فرد پلنگ ایرانی در منطقۀ حفاظت‌شده سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری توسط مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست در این منطقه ثبت شد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ‌سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شدۀ سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

به گفته وی، در حال حاضر 432 گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، 46 گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف پور اظهار داشت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

گفتنی است: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از 51 هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در 150 کیلومتری مرکز استان و 30 کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و 6 منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود 15 درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال جاری ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر