Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید خود در استان آذربایجان غربی گفت: طرح جامع ساخت پایانه مرز رازی بعنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور در خصوص جابجایی و ترانزیت مسافر محسوب می‌شود که جهت سرعت بخشی به کار آمادگی کامل برای رفع مشکلات احتمالی در روند اجرا از جمله موانع اعتباری مورد نیاز هستیم تا این طرح فاخر تا پایان دولت افتتاح و به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکنون ۶۵ میلیارد تومان به پیمانکار طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی پرداخت و ۷۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده و نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه پایانه مرزی رازی لازم است.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های عمرانی در ۵ مرز رسمی استان حدود ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اضافه کرد: ساماندهی پایانه مرزی بازرگان و تکمیل پایانه مرزی سرو از جمله این پروژه‌های عمرانی را شامل می‌شود که اعتبارات آن پیش‌بینی شده و مقرر است مقام عالی وزارت به زودی جهت شرکت در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور با موضوع آغاز طرح مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی بصورت پایلوت در پایانه مرزی بازرگان حضور یابند.

این مقام مسئول اولویت نخست کاری سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای در سالجاری را راههای منتهی به پایانه‌های مرزی عنوان کرد و گفت: در این بین و بعنوان اولویت‌های بعدی نگهداری از راه‌های موجود نیز دارای اهمیت بالایی است.

امانی اضافه کرد: استان آذربایجان عربی با وجود پنج مرز رسمی از پتانسیل بالایی در تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر با کشورهای همسایه برخوردار بوده که این امر اهمیت نگهداری از راه‌های استان را دوچندان کرده است و براین اساس حدود ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی برای نگهداری از راه‌های استان در نظر گرفته شده بود که ۶۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و امسال نیز این اعتبارات حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از سالجاری اعتبارات راه‌های روستایی از طریق اعتبارات استانی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت در سراسر کشور وجود دارد که آماده سازی آن توسط ماشین آلات ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و به همین مقدار نیز عملیات زیر سازی انجام می‌شود و در این بین با دستگاه‌هایی مانند بنیاد علوی و بنیاد برکت برای تحقق جهاد آسفالت روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشارکت می‌شود.

کد خبر 5211379

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی پایانه مرز رازی قیمت دلار شاخص کل بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران ویروس کرونا اقتصاد آمریکا تولید نفت بازار سهام قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران فولاد مصرف آب میلیارد تومان راهداری و حمل پایانه مرزی نقل جاده ای حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه