Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ولادیمیر پوتین» و «آنتونیو گوترش» روز پنج شنبه در گفتگویی دوجانبه خواستار پایان یافتن درگیریهای خونین میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در اراضی اشغالی شدند.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای که متعاقب تماس ویدئویی پوتین و گوترش منتشر شد، اعلام کرد: «در پی تشدید درگیری میان اسرائیل- فلسطینیان، تصریح شد که نخستین تکلیف توقف اقدامات خشونت‌آمیز از سوی دو طرف و تضمین امنیت جمعیت غیرنظامیان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روسیه و دبیرکل سازمان ملل همچنین حمایت خود را از راه حل دو دولتی برای تضمین صلح اعلام کردند.

گفتنی است، روز چهارشنبه گوترش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفتگو کرد. در این گفتگو دو طرف خواستار برگزاری نشست فوری «گروه چهار خاورمیانه» - متشکل از روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا- برای جلوگیری از بروز بدترین خشونت دسته جمعی طی سال‌های اخیر شوند.

گوترش همچنین گفت که سازمان ملل برای از سرگیری فعالیت گروه چهار و تسهیل گفتگو میان دو طرف «کاملاً آمادگی» دارد.

گفتنی است، در بدترین درگیریهای خشونت بار ظرف هفت سال اخیر ارتش اسرائیل از روز دوشنبه صدها حمله هوایی به نوار غزه انجام داده است، در حالی که شبه نظامیان فلسطینی نیز بیش از یکهزار راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.

این درگیریهای خصومت آمیز تاکنون دست کم ۹۰ کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است. به رغم هشدارهای جهانی و تلاش‌های دیپلماتیک برای تنش زدایی، این تعارض نشانه‌های اندکی از بهبودی را نشان می‌دهد.

کد خبر 5211457

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین سازمان ملل متحد اراضی اشغالی فلسطین اسرائیل فلسطین فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا انتفاضه رمضان 2021 قدس اشغالی عراق نوار غزه روسیه افغانستان مسجدالاقصی اسرائیل جنبش حماس سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد