Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@07:49:23 GMT

5دلیل امتناع کودکان از خوردن غذا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۷۷۵۲

از جمله نگرانی‌های والدین درباره فرزندشان، امتناع او از خوردن غذاست که در این مطلب به برخی از دلایل آن اشاره شده است. ناطقان: به نقل از  جیل کسل، اینکه کودک شما از خوردن غذا امتناع می‌کند، می‌تواند بسیار استرس زا باشد و چیزی که استرس شما را کاهش می‌دهد، درک دلیل غذا نخوردن کودک است. در ادامه به ۵ دلیل عمده خودداری کودک از صرف غذا اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یبوست در نوزادان، بی‌حوصلگی به دلیل گزینه‌های غذایی تکراری، درد، روش‌های تغذیه‌ای نامناسب، عدم آمادگی برای خوردن غذا مهمترین دلایل امتناع کودکان از غذاخوردن است.

اینکه کودک شما غذا نمی‌خورد، می‌تواند یک امر موقتی باشد و یا به یک الگوی نگران کننده تبدیل شود. بسیاری از نوزادان در یکی دو سال اول زندگی اشتهای خوبی دارند. آن‌ها با سرعت بالایی رشد کرده و وزنشان افزایش می‌یابد؛ حتی مغز آن‌ها در حال بزرگتر شدن است. همه این رشد و توسعه انرژی می‌برد، در نتیجه نوزادان به طور کلی اشتها و انگیزه طبیعی برای غذا خوردن دارند؛ با این حال گاهی اوقات نوزادان مانند گذشته غذا نمی‌خورند. باید تشخیص دهید که این مرحله موقت است یا الگویی در حال توسعه است.

اکثر نوزادانی که در مرحله خودداری از غذا به طور موقت قرار دارند، به خوردن غذا علاقه نشان می‌دهند و طی یک یا دو وعده به حالت اولیه خود برمی‌گردند، اما اگر کودک شما غذا نمی‌خورد و این روند ادامه پیدا می‌کند، ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشد. اگر کودک در حال لاغر شدن یا افزایش وزن نیست و علاقه‌ای به خوردن غذا پیدا نمی‌کند، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: امتناع ، کودکان ، خوردن غذا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امتناع کودکان خوردن غذا خوردن غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 6094402 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد