Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به پیشرفت توان موشکی جنبش مقاومت فلسطین، حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ پرداخته است.

روزنامه واشنگتن‌پست در این تحلیل به شلیک صدها راکت توسط گروه‌های مقاومت به سمت فلسطین اشغالی اشاره کرده و نوشته برخی از این راکت‌ها توانسته‌اند شهرهای اسرائیلی را مورد اصابت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات راکتی بعد از حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس اشغالی صورت گرفت.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته حماس و گروه جهاد اسلامی از روز دوشنبه تا امروز بیش از ۱۰۰۰ راکت و گلوله خمپاره به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. این روزنامه نوشته این حملات منازل و خودروها را تخریب کرده و شهروندان اسرائیلی را مجبور به پناه گرفتن در پناه‌گاه‌ها کرده است.

فابین هینز، یک تحلیلگر مسائل اطلاعاتی می‌گوید: «الان شاهد هستیم که یک بازیگر غیردولتی با استفاده از تجهیزاتی که خودش تولید می‌کند به مواضعی در تل‌آویو حمله می‌کند. این موضوع، از منظر تغییرات صورت گرفته در فناوری‌های نظامی مسئله قابل توجهی است.»

به نوشته واشنگتن‌پست، اکثر تحلیلگران معتقدند فناوری‌های به کار رفته در راکت‌های مورد استفاده برای حمله به غزه طی روزهای اخیر احتمالاً تفاوت چندانی نسبت به سال ۲۰۱۴ نداشته‌اند اما روش استفاده از این راکت‌ها نسبت به آن زمان تفاوت‌هایی کرده است.

«یوزی رابین»، رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل می‌گوید: «برداشت من این است که موشک‌های مورد استفاده فلسطینی‌ها از لحاظ فناوری تغییر نکرده‌اند اما اندازه‌شان نسبت به راکت‌های سال ۲۰۱۴ فرق کرده است.» رابین، دلیل تفاوت اندازه موشک‌ها را استفاده از سلاح‌هایی با کلاهک‌های سنگین‌تر عنوان کرده است.

روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از این تحلیل نوشته از اندازه زرادخانه تسلیحاتی حماس و جهاد اسلامی اطلاعی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این زرادخانه گسترش پیدا کرده است.

رابین گفت: «زرادخانه تسلیحاتی حماس نسبت به سال ۲۰۱۴ بزرگتر شده، اگرچه زرادخانه‌شان همون موقع هم به اندازه کافی بزرگ بود.»

یک تحلیلگر دیگر به روزنامه واشنگتن‌پست گفته حماس اکنون قادر است راکت‌هایی که نزدیک به ۱۰۰ مایل برد دارند را در داخل غزه تولید کند. این برد، از لحاظ فنی بخش اعظم اسرائیل را در تیرس راکت‌های حماس قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین غزه فلسطین اشغالی واشنگتن پست سال ۲۰۱۴ راکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • ندای آزادی
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه