Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:07:43 GMT

صداقت در کلام اولین اصل امانت داری است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۰۹۵

صداقت در کلام اولین اصل امانت داری است

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی استان البرز در اطلاعیه ای جهت تنویر افکار عمومی آورده است: صداقت در کلام اولین اصل امانت داری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به دنبال مطلبی از طرف اعضای هیئت نظارت شهرستان چهارباغ، دفتر جناب دکتر حدادی نماینده  مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی  و رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی استان البرزاطلاعیه را جهت تنویر افکار عمومی صادر کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا ۚ وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ ۚ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ ۚ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً ۖ وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ ۚ كَذَٰلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ
خدا از آسمان آبی نازل کرد که در هر درّه و رودی به اندازه گنجایش و وسعتش [سیلابی] جاری شد، سپس سیلاب، کفی پُف کرده را به روی خود حمل کرد، و نیز از فلزاتی که برای به دست آوردن زینت و زیور یا کالا و متاع، آتش بر آن می افروزند، کفی پُف کرده مانند سیلاب بر می آید؛ این گونه خدا حق و باطل را [به امور محسوس] مَثَل می زند. اما آن کفِ [روی سیل و روی فلز گداخته در حالی که کناری رفته] به حالتی متلاشی شده از میان می رود، و اما آنچه [چون آب و فلز خالص] به مردم سود می رساند، در زمین می ماند. خدا مَثَل ها را این گونه بیان می کند [تا مردم در همه امور حق را از باطل بشناسند.] (سوره رعد آیه 17)

 در پی انتشار مطلبی از سوی اعضای هیات نظارت شهرستان چهارباغ، که متاسفانه در شرایط حساس کشور که در زمانی که وحدت وانسجام امری ضروری واجتناب ناپذیر است و پرهیز از اختلاف و تفرقه برهمگان فرض است، صرف نظراز غیرواقعی ونادرست  بودن ادعاهای مطرح شده، ذکر نکاتی جهت رفع شبهات، ضروری می باشد.
در گام اول باید گفت روال کار در بررسی وضعیت صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به این صورت است که قانون گذار، دستگاه های نظارتی  و امنیتی را جهت بررسی اولیه سوابق کاندیدا های مکلف  کرده است،
پس از این مرحله و بعد از جمع آوری اطلاعات در خصوص کاندیداها، دستگاه نظارتی و امنیتی نتیجه بررسی خود را به هیات نظارت شهرستان جهت بررسی و اعلام نظر اولیه ارسال و پس از آن هیات نظارت شهرستان موظف به ارائه ادله و اسناد در خصوص وضعیت تائید یا رد صلاحیت نامزدها جهت ارائه به هیات عالی نظارت استان است..

لذا تصور اینکه نظر هیئت نظارت شهرستان قطعی و لازم الاجرا برای هیات عالی نظارت استان باشد، یقینا تصوری نادرست و اشتباه است .
مطلب بعدی آن است که نمی توان  برخلاف ضوابط و موازین اعلامی، صرفاً با اتکا به تحقیقات محلی و بدون استعلام از مراجع ذیصلاح به حیثیت و آبروی داوطلبان آسیب وارد کرد و موجب تضیبع حقوق شهروندی افراد شد .

علنی کردن آن بدون رعایت ملاحظات اداری و با نامه پراکنی های متعدد و انتشار غیر قانونی در فضای مجازی  باعث خشنودی بدخواهان نظام گردیده که پخش درشبکه های معاند مبین موضوع فوق الاشاره می باشد
اقدام هیات عالی نظارت بر انتخابات استان در جهت احقاق حق و نظر به تائید یا رد افراد، در چارچوب مقررات و منطبق با پاسخ استعلام مراجع ذیصلاح  و با اختیارات محوله قانونی بوده و تصور عده ای که تشخیص خود را غیرقابل تغییر دانسته و اصلاح آن را کاری عبث و بیهوده پنداشته اند و در یک اقدام خارج از عرف جملگی از ادامه مسیر منصرف گشته  و اذهان عمومی را به ناحق مشوش کرده اند، خلاف واقع است و باید گفت این اقدامات با اصل بی طرفی و پرهیز از هرگونه انگیزه های جناحی در تعارض است.

لازم بذکر است نظارت های انجام شده استان با رعایت موازین شرعی، قانونی و به دور از هرگونه خصومت های شخصی  بوده و یقینا، اختیارات هیات نظارت شهرستان نافی اختیارات استان نخواهد بود و کلیه نظارت ها مطابق با مرّ قانون، کیفی است و ممکن است از سوی هیات مرکزی نظارت تجدیدنظر شود.

 مردم عزیز وشریف وهمیشه درصحنه استان البرز و علی الخصوص مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان یقین داشته باشند جناب دکتر حدادی  مطابق با سوگندی که یاد نموده اند درخدمت گذاری به مردم لحظه ای درنگ ننموده وبرپیمانی که با آنان بسته اند متعهد بوده  ودرانجام وظایف وخدمت گذاری ازهیچ کوششی دریغ نخواهند کرد .

ومن الله التوفیق
دفتر دکتر حدادی نماینده محترم مردم شریف چهارباغ، ساوجبلاغ،نظرآباد و طالقان درمجلس شورای اسلامی ورئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی استان البرز

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ علی حدادی بیانیه هیات عالی نظارت بر انتخابات هیات نظارت شهرستان شوراهای اسلامی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد

رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این نشست مشترک با استانداران اظهار کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادند و اقتدار آفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می‌خواهند اتکای به خدا داشته باشند.

وی افزود: حقیقتاً این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت‌های جهانی، جزو قدرت‌های مطرح جهانی قرار داد. این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.

آیت الله رئیسی گفت: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه‌روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می‌کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیاناً اگر ناکامی‌هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه‌ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می‌آید.

وی تصریح کرد: آن‌چه دولت را می‌تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران (شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند و انتخاب با شکوهی بر اساس ۴ اصل مورد تاکید رهبر انقلاب برگزار شد.

آیت الله رئیسی گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت / موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌جمهور گفت: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، تعاونی‌ها هستند؛ از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود. در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌وانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 750765

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات