Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:33:18 GMT

علت تلف شدن پرندگان در ساحل شهرستان گناوه در حال بررسی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۵۷۳

علت تلف شدن پرندگان در ساحل شهرستان گناوه در حال بررسی است

کامبیز عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر تلف شدن تعدادی از پرندگان در ساحل شهرستان گناوه این موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: جهت بررسی این موضوع کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه به محل اعلام شده اعزام و به بررسی و پایش منطقه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره از ساحل شهرستان گناوه تعدادی بسیار معدودی پرنده تلف شده به صورت پراکنده با فاصله زیاد و با حدود هر ۸۰۰ تا هزار متر ۶ تا ۸ پرنده تلف شده مشاهده شد که زمان زیادی از تلف شدن آنها گذشته و بافت‌های اولیه را از دست داده بودند.

وی بیان کرد: پس از پایش نوار ساحلی اجساد پرنده‌ای مرده یافت شده توسط کارشناسان این اداره برای بررسی علت تلف شدن به اداره دامپزشکی شهرستان گناوه تحویل داده شد.

عبدالهی تصریح کرد: احتمال اینکه این پرندگان در اثر بقایای سموم کشاورزی تلف شده باشند وجود دارد ولی علت نهایی تلف شدن این پرندگان پس از بررسی توسط کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه تاکید کرد: از همه شهروندان محترم و شورا و دهیاری‌های روستاهای شهرستان گناوه درخواست می‌شود به محض مشاهده این گونه موارد مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط زیست شهرستان گزارش کنند.

خبری مبنی بر مرگ انواع پرندگان بومی در چند روز اخیر در ساحل روستاهای شهرستان گناوه در فضای مجازی منتشر شده بود.

کد خبر 5211501

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه سازمان محیط زیست شهرستان گناوه دامپزشکی پرنده ساحل ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر انتخابات 1400 کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا گرگان اردبیل ماه رمضان ۱۴۰۰ فطریه شیوع کرونا محیط زیست شهرستان شهرستان گناوه تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر، به یک گروه متخلف زیست محیطی برخورد نموده که پس از شناسایی و تعقیب و گریز چند ساعته و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی پلدختر موفق به دستگیری متخلفین شدند. 
علی آب سری نژاد افزود: پس از دستگیری متخلفین و طی بازرسی اولیه یک قبضه اسلحه به همراه ١٠ عدد فشنگ و لاشه شکار شده یک قطعه کبک وحشی و سه قطعه تیهو و نیز سایر ادوات شکار از آنها کشف و ضبط گردید. 
آب سری نژاد افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیدند که با دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شدند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر ضمن قدر دانی و تشکر از همکاری مقام قضایی در برخورد با متخلفین و همچنین پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر، از دوستداران محیط زیست درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر