Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:31:59 GMT

تاکید بر بی‌عارضه بودن تزریق واکسن ایران - کوبا

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۸۶۸۷

تاکید بر بی‌عارضه بودن تزریق واکسن ایران - کوبا

به گزارش ايسنا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از نبود عارضه در هموطنانی که واکسن ایران کوبا را تزریق کردند خبر داد.

دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه بازدید از سایت تزریق واکسن ایران کوبا در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، تصریح کرد: یکی از مدرن ترین واکسن های دنیا در مرحله کارآزمایی قرار دارد و تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در هشت شهر تزریق کردند که حتی یک عارضه هم در این افراد گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز روند کاهشی پیک چهارم همه گیری کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه موارد بیماری در حال کم شدن است اما این هنوز نگرانی ما رو برطرف نکرده و بایستی کارهای زیادی صورت بگیرد تا اطمینان حاصل شود و وضعیت ما به یک وضعیت با ثبات تبدیل شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: مهم ترین ابزاری که در این دنیا برای مقابله با این بیماری وجود دارد واکسیناسیون است و تا وقتی جمعیتی به اندازه ۷۰ درصد کل کشور را واکسینه نکردیم نمی توانیم اطمینان پیدا کنیم که بیماری در کشور تحت کنترل در آمده است.

گویا بیان کرد: نمونه‌های جدید این ویروس وقتی در دنیا شناسایی می‌شوند هر کدام به نوع خود در دنیا نگرانی بیشتری ایجاد می‌کنند چرا که این گونه های جدید ممکن است چند ویژگی داشته باشند به همین دلیل به آن گونه های نگران کننده گفته می‌شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: ویژگی جهش های جدید ویروس کرونا، قدرت سرایت بالا نسبت به ویروس اصلی است و همچنین ممکن است جهش های جدید به واکسن مقاوم باشند و واکسن روی آنها موثر نباشد.

گویا بیان کرد: خوشبختانه واکسنی که در دست ساخت انستیتو پاستور  هست به گونه‌ای است که می‌تواند با گونه‌های جدید مقابله کند و حتی در مقابل جهش هایی که در آینده رخ خواهند داد به سرعت قابل باز مهندسی هستند و میشود واکسن را تغییر داد تا گونه جدید را هم تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: این را بدانیم که واکسن به تنهایی مانع همه گیری نیست و مردم باید علاوه بر واکسینه شدن نکات بهداشتی هایی که تا بحال توصیه شده را نیز حتما رعایت کنند و خصوصا این گردهمایی ها و جمع شدن ها را مدیریت کنند به خصوص ظرف روزهای آینده نا انشاالله اتفاق جدیدی رخ ندهد.

گویا با اشاره به اینکه نگرانی های ما در مورد بیماری کووید ۱۹ کماکان به جای خود باقی است، گفت: هنوز پیک چهارم را بطور کامل پشت سر نگذاشتیم و افزایش مسافرت ها، ترددها و گردهمایی نگران کننده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: در صورت عدم رعایت نکات بهداشت را در شرایط فعلی امکان اینکه این بیماری برگردد بسیار زیاد است.

منبع: الف

کلیدواژه: رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را فردا /جمعه /آغاز می کند.

جواد خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 747986

دیگر خبرها

  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی