Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روز جمعه به واسطه ظهور «امام زمان (عج)» نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما معنای انتظار تنها به معنای منتظر بودن برای ظهور نیست بلکه انتظار برای بدست آوردن معرفت خداوند که آفریننده همه عالم است را باید جستجو کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین امین زرین کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص اهمیت روز‌های جمعه نسبت به دیگر روزهای هفته گفت: روز جمعه از جمله چهار عید مسلمین به شمار می‌رود، از این روز به عنوان روزی که  در آن «نفس از غل و زنجیر به واسطه رحمت خداوند آزاد می‌شود» یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روز جمعه روز عبادت است و روزی نزدیک به خدا است در این روز باید عبادت کنیم تا به تقوا نزدیک شویم در متون دین روایت‌های متعدد و فراوانی در زمینه ارزش و جایگاه عبادت در این روز عزیز ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده روایات متعدد از ظهور «حضرت مهدی(عج)» اینجا کلیک کنید


رزین تاکید کرد: روز جمعه به واسطه ظهور «امام زمان (عج)» نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما معنای انتظار تنها به معنای منتظر بودن برای ظهور نیست بلکه انتظار برای بدست آوردن معرفت خداوند که آفریننده همه عالم است را باید جستجو کرد، لذا برای رسیدن به معرفت در سطح بالا نیازمند همت گماردن در عبادت و تقوا پیشه کردن هستیم.

وی به رحمت خداوند در روز جمعه اشاره و اظهار کرد: روز جمعه زمانی مناسب برای تقرب به خداوند است در این روز که به روز رحمت نیز مشهور است، در این روز انتظار برای رسیدن به جایگاه درست انسانیت و قرب خداوندی جایگاهی ویژه دارد.  از جمله دعا‌های فراوانی که برای این شب جمعه بیان شده خواندن دعای کمیل است، دعایی که بخاطر ارزش و جایگاهش تنها در روز جمعه خوانده نمی‌شود بلکه در تمام روز‌ها می‌توان آن را قرائت کرد، اما اهمیت و مضامین به کار رفته در این دعا سبب شده تا دعای کمیل به عنوان یکی از دعا‌های شب جمعه مطرح شود. این دعا بسیار توحیدی است و روح انسان را جلا می‌دهد.

این کارشناس علوم قرآنی به اعمال روز جمعه اشاره و ابراز کرد: برای روز جمعه نیز دعا‌های فراوانی ذکر شده از آن جمله خواندن دو سوره جمعه و اعلی در نماز جمعه شب بوده که بسیار ارزشمند است و ثواب بسیاری را دارد همچنین ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» در روز جمعه مورد تاکید است.


وی در همین راسته به اعمال و اذکار دیگری که در روز جمعه بر آن سفارش شده است اشاره کرد و ادامه داد: فرستادن ۱۰۰۰ مرتبه صلوات و بیش ۲۰۰ مرتبه ذکر «ذکر لا اله الا الله» در روز جمعه نیز سفارش شده است و از ثواب زیادی برخوردار است.

زرین خاطرنشان کرد: خواندن نماز «جعفر طیار» پیش از اذان مغرب و غسل جمعه از اعمالی است که در این روز بسیار بر آن تاکید شده است، همچنین زیارت «اهل قبور» نیز از دیگر ادعیه ای است که بر آن توصیه شده چراکه این عمل انسان را به یاد واقعیت وجودی و علت حضورش در دنیا می‌اندازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی جمعه های انتظار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار مذهبی جمعه های انتظار روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم

دکتر «جاک نریا» افسر ذخیره اطلاعات ارتش و مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوال مجری برنامه که استعفای رئیس اطلاعات ارتش را چگونه می توان توضیح داد، گفت: "در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم اول شکست هفت اکتبر و دوم شکست بعد از حمله دمشق و پاسخ ایران.

او گفت: به هیچ‌وجه کسی پیش‌بینی نکرده بود که ایران از سرزمینش به ما حمله کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • در شش ماه گذشته در یک جنگ دو مرتبه شکست اطلاعاتی خوردیم + فیلم
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»