Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:18:46 GMT

رشد ۲ برابری ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۰۸۳

رشد ۲ برابری ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کشور

به گزارش روز روز جمعه ایرنا، دسترسی به تلفن همراه خدمات ارتباطی، حدود سه دهه است که زندگی مردمان جهان را دگرگون کرده است.

در ایران نیز همین اتفاق رخ داده و مردم ما در فاصله اندکی از ورود نسل‌های اول تا چهارم تلفن همراه در دنیا با آن آشنا شدند.

ورود این فناوری‌ها به کشور نه تنها سبک زندگی، بلکه شیوه کسب‌وکار، ارتباطات و روابط اجتماعی را دگرگون کردند و هم اکنون در آستانه ورود فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های همراه، تغییرات عمیق‌تری در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سال‌ها توسعه تلفن ثابت در ایران به دلایل انحصاری که در این حوزه وجود داشت، نتوانست آن‌طور که باید پیشرفت کند و بنابراین از قابلیت‌های جهانی خود در ارایه خدمات بازماند.

به واسطه عقب‌ماندگی که در حوزه تلفن ثابت داشتیم، اینترنت ثابت هم نتوانست بر خالف سایر نقاط جهان رشد منطقی خود را طی کند. با این حال ضریب نفوذ خدمات ارتباطی، یکی از بهترین شاخص‌های دسترسی به زیرساخت‌های کلیدی در کشور است.

در سال ۹۲ مشترکان تلفن همراه در کشور ۶۴ میلیون مشترک بودند و اکنون این عدد به بیش از ۱۲۷ میلیون با ضریب نفوذ حدود ۱۵۲ درصد رسیده است.

پوشش جاده‌ای (۲G) از ۷۲ هزار کیلومتر اکنون به بیش از ۸۲ هزار کیلومتر رسید، پوشش جاده‌ای نسل سوم ارتباطات نیز پیشرفت چشمگیری داشته و به بیش از ۵۶ هزار کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

قبل از آغاز دولت دوازدهم و در سال ۹۵ حدود ۳۳ میلیون نفر مشترک ارتباطات پهن‌باند سیار بودند، این عدد اکنون به ۶۹ میلیون مشترک رسیده که رشد بیش از ۲ برابر را تجربه کرده است.

برچسب‌ها اینترنت سیم کارت پهنای باند توسعه ایران ایرنا بازار موبایل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران موبایل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت سیم کارت پهنای باند اینترنت سیم کارت پهنای باند توسعه ایران ایرنا بازار موبایل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران موبایل اخبار کنکور تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان

ایسنا/فارس نخستین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ارسنجان و سایر اعضا امروز، ۱۵ اردیبهشت در محل سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ارسنجان برگزار شد.

این نشست برای اعتلا و حفاظت بهینه محیط زیست وهمچنین نقش و اهمیت این سایت به عنوان سایت موفق و مولد در کشور و افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تعرضات و تخلفات تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان در حاشیه این نشست با تشکر از مسئولان قضایی شهرستان گفت: در راستای افزایش اطلاع‌رسانی بهنگام و دقیق از وضعیت زیست گوزن زرد و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی این گونه نشست‌ها بسیار موثر است.

حسن ابراهیمی ادامه داد: هدف از احیا گونه تکثیر وپرورش گوزن زرد حفظ روند زادآوری و سیر صعودی آن است، رشد جمعیت این گونه از بدو تاسیس این سایت ادامه داشته و نهایتا با زنده‌گیری وانتقال این‌گونه ارزشمند به سایر مناطق گام‌های مهمی برای تکثیر آن برداشته شده است.

رئیس اداره محیط زیست ارسنجان با معرفی زیستگاه‌های طبیعی گوزن زرد در این جلسه برای اعضا اهمیت تکثیر و پرورش آن را تشریح کرد.

مسئولان قضایی شهرستان ارسنجان نیز با  حمایت ویژه قضایی و قانونی خود در راستای حفظ محیط زیست و حمایت از ضابطین قضایی قول مساعد دادند که روند یاد شده با قدرت و قاطعیت ادامه یابد.

مسئولان قضایی در این نشست برای حفاظت بهتر و بیشتر از این‌گونه ارزشمند و برخورد قاطع با قانون شکنان ومخربین محیط زیست و متجاوزین به عرصه‌های ملی هم‌پیمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است