Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:03:17 GMT

خروج آمریکا از بزرگترین پایگاه نظامی خود در جنوب افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۴۹۴

خروج آمریکا از بزرگترین پایگاه نظامی خود در جنوب افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که نظامیان این کشور از یکی از بزرگترین پایگاه های خود در قندهار در جنوب افغانستان خارج شدند.

یک مقام نظامی به ان بی سی نیوز گفت: پایگاه هوایی قندهار اوایل هفته جاری به نیروهای نظامی افغانستان واگذار شد و نظامیان آمریکا از این پایگاه خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پایگاه هوایی قندهار در جنوب افغانستان یکی از بزرگترین مقرهای نظامیان خارجی و آمریکایی بوده است و در گذشته میزبان 26 هزار نظامی خارجی و آمریکایی در زمان اوج جنگ با طالبان بوده است. 

به نوشته این رسانه آمریکایی، پس از خروج خارجی در سال 2014 پایگاه هوایی قندهار به مرکز اصلی مشاوره و آموزش نظامیان افغان در منطقه جنوب این کشور تبدیل شده بود. 

در ماه گذشته و پس از اعلام خروج نظامیان خارجی، پایگاه هوایی قندهار مورد حمله راکتی قرار گرفته که در این حادثه به کسی آسیبی وارد نشد.

رئیس جمهور جدید آمریکا اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور  تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از 20 سال واشگنتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی پایان خواهد داد. 

از سال 2001 تاکنون 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدندو همچنین از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند. 

/انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند