Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:41:20 GMT

۸۷۰ میلیارد ریال بودجه برای مدیریت شهری شازند تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۷۱۲

۸۷۰ میلیارد ریال بودجه برای مدیریت شهری شازند تصویب شد

«بهمن ادریس‌پور» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بودجه ابلاغی مدیریت شهری شهرستان شازند پارسال ۳۳۰ میلیارد ریال بود که امسال این رقم  رشد ۱۵۰ درصدی دارد.
وی تاکید کرد: تامین بودجه مذکور امسال از محل فروش املاک مازاد شهرداری، اجرای چند طرح در حوزه مدیریت شهری پیش بینی شده است.
شهردار شازند اظهار داشت: اجرای طرح ساختمان تجاری فرهنگی در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع در محل قدیم شهرداری از جمله طرح های امسال است که اکنون مراحل طراحی است و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای عملیات آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ادریس‌ پور ادامه داد: گام نخست طرح فرهنگسرای این شهرستان در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع امسال آغاز شده که در مرحله برگزاری مناقصه برای اجرایی کردن است و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۲۷۰ میلیارد ریال است.
وی آغاز عملیات اجرایی کتابخانه را از دیگر طرح های اولویت‌دار مدیریت شهری شازند عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح فرهنگی مناقصه انجام و زمین نیز تحویل پیمانکار شده است و ۱۶میلیارد ریال اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.
شهردار شازند با اشاره به اجرای طرح‌ های عمرانی و خدماتی این شهرستان نیز گفت: عملیات اجرایی ورزشگاه چند منظوره شازند پارسال کلید خورد که ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای این طرح هزینه شد و از محل بودجه مصوب امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص داده شد.
ادریس‌پور بیان داشت: عملیات اجرایی  رستوران تپه سنگی شازند نیز سال قبل آغاز شد که برای اجرای این طرح ۱۵میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در بودجه مصوب امسال نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه کشتارگاه این شهرستان نیز پارسال  با اعتبار پنج میلیارد ریال و همچنین گام دوم پارک سرآب عباس آباد نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
شازند یکی از شهرستان‌های ۱۲گانه استان مرکزی است که  قطب تولید محصولات کشاورزی است و پالایشگاه و پتروشیمی فعال در این منطقه نیز مزیت صنعتی آن محسوب می‌شود..

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شازند بودجه ۱۴۰۰ سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شازند اراک استان مرکزی شازند بودجه ۱۴۰۰ سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان