Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: از زمان شیوع کرونا در شهرستان در حدود ۲۶ هزار تست (پی سی آر و تست سریع) انجام‌گرفته است و هشت هزار و ۸۹۱ مبتلا شناسایی شده‌اند.

او ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۲ درصد از مبتلایان به کرونا در استان مربوط به دشتستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: در خیز چهارم بیماری کرونا تعداد موارد مثبت شهرستان افزایش‌یافته به‌طوری‌که حدود ۵۰ درصد موارد مثبت شهرستان مربوط به دو ماه اول امسال بوده است.

خویش‌دوست گفت: با توجه به اجرای محدودیت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، شاهد کند شدن روند بستری‌ها و مبتلایان کرونا هستیم و امیدواریم این روند کاهشی با رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی تسریع پیدا کند.

او افزود: وقتی تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد به دنبال آن تعداد بستری‌ها به ویژه افراد سالمند و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نیز بیشتر می‌شود که در دو ماه اول سال شاهد افزایش فوتی در شهرستان بودیم و درصد بالایی از فوتی‌های شهرستان بیماری دیابت، فشارخون و کلیوی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید

ظرفیت بیمارستان برازجان در حال تکمیل است مهروموم ستاد مقابله با کرونا بر در اداره پست دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: بیش از ۴۸ هزار بازدید در یک سال گذشته به همت بازرسان بهداشت محیط انجام‌گرفته که  ۳۰۴ واحد صنفی مختلف مهروموم شده‌اند.

خویش‌دوست با تشکر از ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی در همکاری با حوزه بهداشت و درمان در برگزاری مراسم شب‌های قدر، گفت: بیش از ۸۵ درصد اصول بهداشتی (استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، بهداشت فردی و تهویه محل) در این مراسم‌ رعایت شد و ۴۰ درصد از مراسم‌ نیز در فضای باز برگزار شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا کووید 19 شیوع کرونا بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا طحانی شامگاه پنجشنبه در اولین جشنواره تجلیل از خیرین حوزه بهداشت و درمان و چهارمین مجمع سلامت شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: خیران، پیشگامان اصلی در رفع نیازهای بهداشت و درمان و ارتقای سرانه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان محسوب می‌شوند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با قدردانی از خیران سلامت، ادامه داد: بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع نیازهای بهداشت و درمان شهرستان علاوه بر رضای الهی و تأثیرات فراوان، موجب اعتلای معنوی و ارتقای روح همبستگی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

در ادامه امیر حسین محبی نیز گفت: بسیاری از طرح‌های حوزه سلامت شهرستان با مشارکت خوب دولت و کمک خیران پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوروبیابانک افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بسیار مهم است و این مجموعه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای برای شهرستان هستند.

کد خبر 6088884

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند