Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@07:01:23 GMT

زمین‌های کشاورزی آفت‌زده ری سمپاشی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۰۰۲۹

زمین‌های کشاورزی آفت‌زده ری سمپاشی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با اعلام این خبر گفت: «یک هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی، به‌ویژه مزارع گندم و جو شهرستان مورد هجوم ملخ قرار گرفته‌اند که به‌زودی سمپاشی آنها آغاز می‌شود.»
«جبرئیل برادری» افزود: «ملخ‌های مهاجم اراضی کشاورزی شهرستان ری از نوع بومی و مراکشی هستند و بارش‌های اخیر مهم‌ترین دلیل افزایش جمعیت ملخ‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 برادری سمپاشی این اراضی را از طرح‌های جهاد کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: «عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، روستاهای کلین، خانلق و زمین‌های پشت شهرک شمس‌آباد و بخشی از اراضی کشاورزی کهریزک و قلعه‌نو کانون‌های اصلی ملخ در شهرستان ری به شمار می‌آیند.»

کد خبر 600337 برچسب‌ها همشهری محله ملخ صحرایی کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله ملخ صحرایی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت