Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:37:39 GMT

توسعه ۷۰ هکتاری آتش بر ها در جنگل های کبودراهنگ

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۹۵۰۰

توسعه ۷۰ هکتاری آتش بر ها در جنگل های کبودراهنگ

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود زنگنه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ گفت: با توجه به افزایش دما و خطر وقوع پدیده آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی ۷۰ هکتارآتش بر با مشارکت اداره حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کبودراهنگ درجنگلکاری حاشیه جاده شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روز‌های اخیر و ماه‌های آینده و خشکیدگی علوفه‌ها در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد افزود: با توجه به عدم بارش‌های بهاره در سال زراعی جاری و خشکیدگی علف‌های حاشیه جاده این شهرستان احتمال وقوع حریق در اراضی مرتعی وجنگلی بالاست و با کوچکترین حریق، دامنه آتش سوزی بسیار گسترده می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص اطفای حریق عنوان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی احداث آتش بر به مساحت ۷۰ هکتار در این مناطق صورت گرفت.

زنگنه خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی بین جوامع محلی، دهیاران و روستاییان با حضور کارشناسان شهرستانی و استانی از جمله دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در سطح شهرستان بوده است.

زنگنه از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان شهرستان خواست برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی رعایت کنند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ از شهروندان خواست هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن در مناطق جنگلی وجنگلکاری حاشیه جاده‌ها وسطح مراتع و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند چرا که این عمل آن‌ها سبب از بین رفتن بوته‌ها، از بین رفتن میکروارگانیسم خاک، وقوع سیل و آلودگی محیط زیست ومنابع طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی استان همدان شهرستان کبودراهنگ توسعه اتش بر ها منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه