Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@12:46:30 GMT

امامزاده باقر(ع) شهر بیستون، حریمی محرم برای راز و نیاز

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۰۶۳۶

امامزاده باقر(ع) شهر بیستون، حریمی محرم برای راز و نیاز

امامزاده باقر(ع) شهر بیستون از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان و مرقد ایشان در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه مرکز استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امامزاده باقر (ع)از نوادگان امام موسی الکاظم (ع)که از دیرباز مورد توجه مردم کرمانشاه و سایر استانهای همجوار بوده است کمتر گذرکننده ای از کنارش نمیگذرد مگر دستی بر سینه گذاشته و سر فرود آورده سلامی متواضعانه همراه با امید استجابت دعا بنماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پژوهشکده انساب سادات در قم منسوب بودن امامزاده باقر بیستون به حضرت امام موسی الکاظم (علیه ‏السلام) را تأیید کرده است.‏

 

این مکان زیارتگاه عاشقان و مزارشهیدان بیستون و منطقه می باشد که بیش از ۴۰ شهید گلگون کفن در جوارآن آرمیده اند.  امامزاده باقر (ع) بنا بر عرف محل و  سخن بزرگان و مراجع فرزند امام موسی کاظم(ع) می باشد که از گذشته های دور مورد توجه مردم منطقه بوده است به طوریکه  اهالی محل معتقدند که معجزاتی را از آن حضرت دیده اند .

 

بنای امامزاده در گذشته گلی و دارای صحن کوچکی بود اما طی سالهای اخیر با سعی و کمک مردم خیر منطقه، هیأت امنای فعال آن و سازمان اوقاف وامور خیریه  استان کرمانشاه  ساختمان امامزاده  تجدید بنا گردید و ضریح مطهر آن توسط هیأت امنای امامزاده در سال۱۳۷۲ساخته شد.

 

طرح توسعه حرم که نقشه آن با همت سازمان  اوقاف و امورخیریه استان  در سال های گذشته فراهم شد در سال های اخیر با مخالفت سازمان میراث فرهنگی روبرو گردید که با پیگیرهای هیأت امنا و مسئولان استان تا حدودی مرتفع  و اکنون طرح توسعه و ساخت آن همچنان ادامه دارد.

رئیس اوقاف و امورخیریه ناحیه۱ در کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: بنای بقعه آجری و دارای گنبدی عرقچینی و صندوق ساده چوبین بر روی مرقد بود بود که در سال۱۳۸۷ توسط اداره اوقاف ‏استان کرمانشاه به صورت اساسی با توسعه بیشتر نوسازی و تجدید بنا شد.
 

حجت الاسلام سید ناصر سید آقایی  افزود: بقعه به صورت مربع مستطیلی است و از آهن و آجر و سیمان ساخته و درب ورودی بقعه از ایوان باز می شود که در ‏سمت قبله واقع است بقعه از چهار طرف نور می گیرد .


وی خاطر نشان کرد: داخل ضریحی از جنس فلز آب طلا و نقره با نقوش قلمزنی و میناکاری است و  بر روی ‏مرقد و در وسط بقعه دقیقاً زیر گنبد به جای ضریح چوبی قدیمی توسط هیأت امنای امامزاده و اداره اوقاف استان کرمانشاه نصب ‏شده است.
 

رئیس اوقاف و امورخیریه ناحیه۱ کرمانشاه اظهار کرد: در جنوب شهر بیستون، صحن و سرای امامزاده باقر (ع) نواده امام هفتم باب الحوائج، حضرت امام موسی کاظم (ع) توجه هر رهگذری رو به خود جلب می کند .و دارای کرامات و معجزات فروانی است.

وی در پایان گفت: از آغاز شروع اپیدمی کرونا تا کنون با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا بطور مرتب ضریح مطهر و اطراف آن ضد عفونی شده و تمامی پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی توسط زائران انجام می شود.

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوادگان امام موسی کاظم ع رعایت پروتکل های بهداشتی امامزاده باقر ع بيستون امامزاده باقر امام موسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون

آفتاب‌‌نیوز :

بر اثر فعالیت شرکت‌های پتروشیمی مرودشت و بیستون و تصاعد گاز‌هایی با ترکیبات نیتروژنی، درحالی رقم خورده که در این سال‌ها اقدامی جدی برای ارزیابی مخاطرات زیست‌محیطی دو مجتمع پتروشیمی در فاصله نزدیک به محوطه‌های جهانی تخت‌جمشید و بیستون صورت نگرفته است.

تحقیقات علمی مستمر و جامعی نیز برای برآورد میزان تاثیرگذاری گاز‌های NOx ناشی از فعالیت این دو واحد صنعتی و جلوگیری از تأثیرات آن‌ها بر رشد فزاینده گلسنگ‌ها و تشدید فرسودگی زیستی انجام نگرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • از طاقبستان تا بیستون همسفر با رادیو ایران
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • نور محبوسی که خاموش نشد