Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی گفت: ۸۵ حوزه امتحان نهایی استان آماده برگزاری آزمون‌های حضوری دانش‌آموزان هستند.

محمدعلی واقعی، شب گذشته ۲۳ اردیبهشت اظهار کرد: از آنجایی که بنا بر تصمیمات أخذ شده امتحانات پایه نهم و دوازدهم باید به صورت حضوری انجام شود، ما نیز آمادگی لازم را در خراسان‌جنوبی برای برگزاری این امتحانات به صورت حضوری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه مدارس استان از سال تحصیلی قبل دپوی ماسک دارند، افزود: با این وجود رایزنی برای در اختیار قرار دادن ۱۰ هزار ماسک به مدارس به ویژه در مناطق محروم انجام شده است.

واقعی ادامه‌ داد: ما به همه مدارس خراسان‌جنوبی تأکید کرده‌ایم که در هر جلسه امتحان نهایی حتماً باید به اندازه ۱۰ درصد دانش‌آموزان ماسک وجود داشته باشد که حتی اگر ۱۰ درصد دانش‌آموزان بدون ماسک در جلسه حضور پیدا کرده باشند در اختیار آنان قرار بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ما در خراسان‌جنوبی ۸۵ حوزه امتحان نهایی داریم، گفت: همانطور که بارها تأکید کرده‌ایم امتحانات نهایی باید در سالن‌های بزرگ مدارس، چون نمازخانه‌های بزرگ و سالن‌های ورزشی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (حداقل دو متر) برگزار شود.

وی با بیان اینکه در مجموع در خراسان‌جنوبی ۱۷ هزار دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم وجود دارد، اظهار کرد: در هر مدرسه‌ای که امتحان حضوری برگزار می‌شود، اتاقی به نام اتاق ایزوله و حفاظت شده برای دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای و یا دارای برخی از علائم وجود دارد.

واقعی افزود: اگر دانش‌آموزی در ایام امتحان نهایی مبتلا به کرونا بود، می‌تواند در شهریورماه خود را برای امتحانات آماده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در زمینه چرایی تأکید بر حضوری بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بیان‌ کرد: امتحانات پایه دوازدهم نهایی و معدل آن در کنکور تأثیرگذار است و در مورد پایه نهم نیز بحث هدایت تحصیلی را داریم و از این نظر باید جدیت بیشتری در برگزاری امتحان و مراقبت از آن وجود داشته باشد.

وی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی، یادآور شد: متأسفانه هنوز هم بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندشان در رشته تجربی تحصیل کند در حالی که برای انتخاب رشته باید بسیاری از مسائل را در نظر گرفت.

واقعی با اشاره به اینکه به عنوان مثال دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای زودتر وارد بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: ما سالانه میلیاردها تومان تجهیزات برای مدارس فنی و حرفه‌ای خریداری می‌کنیم، اما به واسطه نیاز مدارس هنوز هم کمبودهایی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانش آموزان کروناویروس امتحان حضوری امتحان نهایی خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزش‌ها دانست.

محسن زارعی، ۱۶ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد با بیان اینکه ارتقاء سطح ارزشیابی منجر به تغییر در یادگیری می‌شود، اظهار کرد: این تغییر، هماهنگ با بهبود فرآیند آموزش رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری، در زمان خلق دانش از سوی دانش آموز رخ می‌دهد، افزود: محتوای از پیش تعیین شده، مانعی برای یادگیری است.

وی تاکید کرد: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل می‌شد و منبع آزمون‌ها به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل می‌یافت و دانش آموز به‌جای یادگیری، به دنبال کسب مهارت تست زنی بود.

زارعی، هدف از تغییر روند طراحی سوال و سطح آزمون‌ها را تقویت و تعمیق یادگیری در دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته، استاندارد و مناسب بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای ۱۰۸ عنوان درسی، جدول نمونه سوالات، اهداف، چارچوب‌ها و شاخص‌های طراحی سوالات آزمون نهایی تدوین شده و امسال براساس این چارچوب‌ها، امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر