Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:08:16 GMT

سد عمارت انگوت تیرماه امسال آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۳۴۸

سد عمارت انگوت تیرماه امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه سد عمارت گفت: تاکنون ۷ میلیون متر مکعب از عملیات خاکبرداری و خاکریزی این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی۳۳۰ متر از تاج پل و بتن ریزی ۱۲۰هزار مترمکعب آن در مراحل آخر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه احداث این پروژه سال از ۸۳ آغاز شده است، افزود: این سد از سال ۸۳ تا ۹۳ تنها ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت، ولی از سال ۹۳ به بعد عملیات اجرایی آن سرعت بیشتری گرفته و اکنون در مرحله پایانی قرار دارد و ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته استاندار اردبیل کمبود اعتبار از مشکل اصلی احداث سد عمارت بود، ولی امسال طی جلسه‌ای مشترک با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مقرر شد شرکت دی مربوط به بنیاد مستضعفین طی مجوز ماده ۵ و۶ صد میلیارد تومان برای تکمیل این سد فاینانس کند.

بهنام جو افزود: در کنار آن اعتبارات دیگر از محل‌های مختلف با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه و پیگیری رییس مدیریت برنامه ریزی استان ۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه تامین شد.

او تصریح کرد:سد عمارت بزرگترین سد شمالغرب کشور است البته بعد از سد‌های ارس و خداآفرین که در مرز مشترک ایران و آذربایجان قرار دارند این سد ۱۰ کیلومتر طول دارد و برای آب شرب، کشاورزی و گردشگری از آن استفاده می‌شود.

استاندار اردبیل از جابجایی روستا‌های اطراف حوضچه سد عمارت خبر داد و افزود: حوضچه این سد ۶۶۰هکتار مساحت دارد که جابجایی روستا‌های همجوار آن از جمله روستای مولان با همکاری استان آذربایجان شرقی در حال انجام است و در صورت آبگیری آب شرب شهر‌های تازه کند، انگوت و گرمی تامین و تحول عظیمی در منطقه ایجاد می‌شود.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های سد سازی در سطح استان اردبیل با سرعت مطلوبی در حال انجام است و نتیجه این اقدامات در سال‌های آتی خود را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: در بحث پایاب سد‌ها تحول بزرگی در استان صورت گرفته به طوری که کار اجرایی پایاب سد گیوی بعد از چندین سال تعطیلی، در سال گذشته فعال شد و احداث تونل و خطوط انتقال آب آن با تامین اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه از سوی بانک‌ها و اختصاصی از بودجه عمومی دولت در حال انجام است.

استاندار اردبیل از آغاز به بهره برداری سد سبلان بعد ۱۵سال توقف خبر داد و بیان کرد: این سد بعد از ۱۵ سال توقف با تامین اعتبار مناسب و پیگیری آب منطقه‌ای اردبیل به بهره برداری می‌رسد که بخش مهمی از منطقه را پوشش می‌دهد.

بهنام جو ادامه داد: پایاب سد خدا آفرین نیز با صرف هزینه حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت با رایزنی‌هایی که با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو و معاون رئیس جمهور انجام شد، ۶۰۰میلیارد تومان از محل فروش املاک اراضی بر مبنای تبصره قانون بودجه تامین اعتبار شد.

او اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز هفته آینده طی دو قسط توسط آقای نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه سد خدا آفرین ۴۵ هزار هکتار از اراضی دشت مغان را آبیاری می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر این پروژه بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی با واگذاری اراضی در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سدسازی تامین اعتبار عملیات اجرایی پایاب سد خداآفرین استاندار اردبیل میلیارد تومان عملیات اجرایی سد عمارت بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به صورت ویژه ساماندهی شود.
منصور شیشه فروش افزود: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل‌ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد که وزارت نیرو این اعتبار را باید تامین کند.


به گفته وی در زمینه فرونشست زمین اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می‌شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگذاری‌های غیرقانونی، جزو تعهدات وزارت نیرو است.


مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون‌های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه‌های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است، اقدام شود.

دیگر خبرها

  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود