Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@03:36:43 GMT

بهترین واکسن کرونا کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۱۵۶۱

 فاطمه عابدینی اظهار داشت: واکسن‌ها برای افزایش قدرت دفاعی بدن استفاده می‌شوند. با تزریق واکسن که حاوی بخشی از ویروس یا ویروس کشته شده است شرایطی را ایجاد می‌کنیم که سیستم ایمنی فرد با آن مقابله و از بدن دفاع کند. بنابراین در صورت مواجهه با ویروس اصلی می‌تواند دفاع خوبی از بدن داشته باشد و بیماری با عارضه کمتری تظاهر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص ریه با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینکه واکسنی بهتر است که در دسترس قرار دارد، گفت: هر واکسنی که در مراکز بهداشتی تزریق می‌شود مؤثر و خوب است.

وی با اشاره به اینکه هر واکسنی عوارض و فواید خودش را دارد افزود: واکسن کشته شده که کمترین عارضه را در فرد ایجاد می‌کند و ممکن است میزان ایمنی کمتری نیز ایجاد کند.

به گفته عابدینی، واکسن‌های حاوی بخشی از بدن ویروس زنده عوارض بیشتری در افراد دارند و ممکن است فرد دچار تب لرز و علائم شبیه کرونا در ۲۴ ساعت اول شود اما ایمنی زایی آن نیز بیشتر است.

این فوق تخصص ریه به هموطنان توصیه کرد: بهترین واکسن همان است که در دسترس شما قرار دارد بنابراین واکسیناسیون خود را انجام دهید.

وی گفت: بیماران سرپایی در صورت ابتلاء به بیماری کرونا می‌توانند به همکاران پزشک عمومی در مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و لازم نیست به متخصص مراجعه داشته باشند اما در صورت مشاهده نشانه‌های درگیری ریه باید به متخصص مراجعه کنند.

وی در خصوص عوارض واکسن‌ها عنوان کرد: برخی افراد هیچ عارضه‌ای حتی تب معمولی را پس از واکسیناسیون تجربه نمی‌کنند اما در برخی افراد نیز شاهد بروز عوارض ناشی از واکسن هستیم که این موضوع بسته به سیستم ایمنی بدن افراد و پاسخ آنها به واکسن متفاوت است.

عابدینی، داروی اومالیزوم را نوعی آنتی IGE برشمرد که در مبتلایان به اسم و کهیر مورد استفاده قرار می‌گیردو برای اثربخشی بیشتر واکسن توصیه کرد که این قبیل داروها نباید دو هفته قبل و بعد از تزریق واکسن مصرف شوند و پس از واکسیناسیون نیز بهتر است برای درمان اسم مقاوم نهایتاً از پردنیزلون ۵ میلی یا ۷.۵ میلی استفاده شود.

این فوق تخصص ریه تزریق واکسن را برای افرادی که دارای آلرژی هستند بلامانع عنوان کرد و گفت: این افراد حساسیت خود را هنگام واکسیناسیون در مراکز بهداشتی به مراقبان سلامت اعلام کرده و حداقل نیم ساعت پس از تزریق همانجا بمانند تا در صورت عوارض احتمالی تحت مراقبت قرار گیرند.

به گفته عابدینی، منعی برای تزریق واکسن به بیماران مبتلا به cll وجود ندارند اما نظر پزشک معالج آنها مهم است.

وی در خصوص رفع مشکل کم اشتهایی بیماران کرونایی پس از بهبودی، اظهار داشت: اگر پس از بهبودی همچنان کاهش اشتها دارند می‌توانند از ترکیبات روی یا شربت‌های اشتها آور یا نصف قرص سیپروهپتادین استفاده کنند. اما اگر در طول بیماری با کاهش اشتها مواجه هستند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند زیرا ممکن است دچار درگیری ریه شده باشند.

دبیر کمیته علمی ستاد کشوری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: بیماری کووید ۱۹ در حال حاضر مسئله مهمی در تمام دنیا است و ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، سلامتی اقتصادی، رفاهی و فرهنگی را درگیر کرده است و بدون تردید کنترل آن بدون واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم نمی‌شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد

همتیان گفت: این تعداد واکسیناسیون دام به طور رایگان برای دامداران سطح شهرستان به ویژه مناطق محروم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سم‌پاشی آغل دام‌ها یک‌بار به طور گسترده در شهرستان اجرا شد، ابراز کرد: در برخی مناطق محروم از جمله منطقه فرومد و همچنین روستاهای حق‌الخواجه، کرنگ و کمردار در بخش کالپوش تا سه مرحله عملیات سم‌پاشی انجام شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۷۶ بازدید نظارتی طی سال گذشته توسط کارشناسان این اداره انجام شد، اظهار کرد: ۲۰ دوره اردوی جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان میامی طی این بازه زمانی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی میامی ادامه داد: هزار و ۶۰ مجوز حمل دام و طیور برای دامداران این شهرستان طی سال ۱۴۰۲ صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان