Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:20:00 GMT

مهار عوامل دین‌گریزی در نسل جوان با انس با قرآن ممکن می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۱۳۵

مهار عوامل دین‌گریزی در نسل جوان با انس با قرآن ممکن می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید بهاری پیش از ظهر جمعه در مراسم تجلیل از دانش آموزان موفق قرآنی در گرمی چنین برنامه و آئین‌هایی را زمینه‌ای برای تشویق کودکان و نوجوانان برای حرکت به سوی قرآن و احکام اسلامی عنوان و اظهار کرد: قرآن روح انسان را تلطیف کرده و موجب آرامش روانی و جسمی می‌شود.

وی تأثیر مثبت قرآن را در زندگی همه افراد به ویژه نوجوانان و جوانان بدیهی دانست و گفت: انس دانش آموزان با قرآن موجب پیشرفت اخلاقی و علمی قشر نوجوان و محصلان در جامعه می‌شود که برای اشتیاق آفرینی در بین این نسل باید با همت مضاعف کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی ایجاد جاذبه نسبت به قرآن در میان نسل جوان را از اقدامات ضروری عنوان کرد و یادآور شد: هنر کسی که می‌خواهد نسل جوان را به قرآن نزدیک کند این است که با هر شگردی که می‌تواند این نسل را مشتاق کند. اگر نسل جوان را به گونه‌ای تربیت کنیم که نسبت به قرآن و فعالیت‌های قرآنی تشنه شوند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

حجت‌الاسلام بهاری مهار عوامل دین‌گریزی در بین جوانان را ضروری بیان و خاطر نشان کرد: تربیت دینی هم حق کودک است و وظیفه والدین، هم آینده سعادت او را فراهم می‌سازد و هم دارای ثوابی است که گاه نجات بخش والدین خواهد بود؛ بنابراین، سخن از اهمیت آن کافی است.

وی به حکایتی از رسول اکرم اشاره و تشریح کرد: روزی رسول خدا (ص) به برخی از کودکان نظر افکند و فرمود؛ وای بر فرزند آخرالزمان، از روش ناپسند پدرانشان! عرض شد: ای رسول خدا! از پدران مشرک آن‌ها؟ فرمود: نه! از پدران مسلمان آن‌ها که هیچیک از فرایض دینی را به آن‌ها نمی‌آموزند و به ناچیزی از امور مادی درباره آن‌ها بسنده می‌کنند. من از این مردم بیزارم و آنان نیز از من بیزارند.

عضو شورای قرآن شهرستان گرمی در بخشی از سخنان خود از مبلغان، مربیان، اساتید قرآن و همه کسانی که قلبشان به عشق قرآن می تپد، تشکر و قدردانی کرد و گفت: امید داریم با ایجاد جامعه ایده آل قرآنی تحفه‌ای برای حضرت صاحب الامر (عج)، آن قرآن ناطق، داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بهاری تصریح کرد: تجلیل از دانش آموزان قرآنی در راستای توجه به ارتقای آموزش در مدارس بوده که در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و علاقه مندی دانش آموزان به این حوزه انجام شده است.

در پایان این مراسم ۱۸ نفر از دانش آموزان دبستان تیز هوشان شهاب شهرستان گرمی که رتبه اول مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ و قرائت و مسابقات عترت و نماز در بخش‌های اذان، احکام و انشای نماز را از آن خود کرده بودند، با دریافت تندیس و لوح تجلیل شدند.

کد خبر 5211211

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی اردبیل فعالیت های قرآنی ویروس کرونا عید سعید فطر نماز عید سعید فطر انتخابات 1400 بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها واکسن کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان فطریه اردبیل شیوع کرونا دانش آموزان نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی