Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@00:14:22 GMT

ضرب و شتم یک مرد سیاه‌پوست بی‌خانمان در کالیفرنیا+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۲۳۹۶

ضرب و شتم یک مرد سیاه‌پوست بی‌خانمان در کالیفرنیا+فیلم

 خبرگزاری فارس: پلیس «سن دیگو» در کالیفرنیا از آغاز تحقیقات داخلی درباره اقدام وحشیانه دو مامور خود در مشت زدن به یک شهروند سیاه‌پوست هنگام بازداشت وی خبر داد.

به گزارش «یاهو نیوز»، فردی که این ویدئو را در روز چهارشنبه ضبط کرده گفته که شاهد ضرب و شتم این مرد بی‌خانمان بی آزار از ناحیه سر و پاها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفته که نمی‌توانسته برخورد ماموران پلیس با این مرد را که به ادرار کردن در خیابان متهم شده بود، باور کند.

این شاهد که یک زن ۳۴ ساله است، در این خصوص گفت: من او را همیشه می‌بینم. او بی‌آزار است. فقط بی‌خانمان است.

یک سخنگوی پلیس بعد از انتشار این ویدئو در فضای مجازی، روز پنجشنبه اعلام کرد واحد امور داخلی در حال بررسی و بازبینی دوربین‌های لباس ماموران پلیس حاضر در صحنه است. پلیس همچنین اعلام کرد این مرد بازداشت و به بیمارستان منتقل شد.

این زن در خصوص مشاهداتش گفت که دو مامور پلیس را دید که از خودرو پیاده شدند و به سمت این مرد سیاه‌پوست رفتند. او گفت که با دیدن این صحنه پریشان شد و تلفن همراه خود را درآورد و از خودروی خود به مدت چهار دقیقه مواجهه آن‌ها با این مرد را ضبط کرد.

وی افزود: آن‌ها (ماموران پلیس) به دنبال تنش‌زدایی نبودند، اگر با آرامش برخورد کرده بودند، اینطور نمی‌شد. ماموران پلیس با هدف زمین زدن او رفته بودند و درگیری پیامدش بود.

اخیراً خانواده‌های ۱۶۵ قربانی وحشیگری پلیس آمریکا از سازمان ملل خواستند تحقیق مستقلی را درباره کشتار مردان و زنان سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا انجام دهد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، خانواده‌های قربانیان با حمایت بیش از ۲۵۰ گروه جامعه مدنی از سراسر جهان از جمله اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) امیدوارند بتوانند سازمان ملل را در تلاش‌ها برای مهار خشونت پلیس علیه جوامع آفریقایی آمریکایی شرکت دهند.

این درخواست در پی اعتراضات سراسری و بین‌المللی بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفید پوست در شهر مینیاپولیس مطرح شده است.

پیش از این هم وکلای برجسته حقوق بشر از سراسر جهان بعد از انجام تحقیقات، اعلام کردند که کشتار سیستماتیک و آزار رنگین‌پوستان غیرمسلح به دست پلیس آمریکا به مثابه جنایت علیه بشریت است که باید تحت قوانین بین‌المللی مورد تحقیق و پیگرد قرار گیرد.

در یک گزارش ۱۱۸ صفحه‌ای، کارشناسان حقوق بشر از ۱۱ کشور جهان، آمریکا را به دلیل آنچه سابقه طولانی از نقض قوانین بین‌المللی که در برخی موارد برابر با جنایت علیه بشریت است، مسئول شناختند.

آن‌ها در گزارش مذکور به قتل‌های انجام شده به دست پلیس و همچنین محرومیت از سلامت جسمانی، شکنجه، آزار و اذیت و سایر اقدامات غیرانسانی به عنوان حملات سیستماتیک به جامعه سیاه‌پوستان اشاره کرده‌اند.

این کارشناسان از دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در لاهه خواستند تحقیقاتی فوری را با هدف پیگرد قانونی ماموران خاطی آغاز کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ضرب و شتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه

سرهنگ فارسید گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه در یکی از محلات شهر مراغه افرادی در زمینه معامله پول‌های تقلبی فعالیت می‌کنند موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با کار اطلاعاتی و شگرد‌های خاص پلیس محل موردنظر را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم ۲ نفر را در حین معامله دینار‌های تقلبی دستگیر و در بازرسی از متهمان و محل مورد نظر مقدار ۳۶۰ هزار دینار تقلبی کشف شد و پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات مقدماتی به همراه دینار‌های تقلبی برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه تاکید کرد: شهروندان ارز‌های خارجی مورد نیاز خود را از صرافی‌های رسمی و معتبر خریداری نمایند تا مورد سو استفاده سودجویان و کلاهبرداران قرار نگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • کشف ۳۶۰ هزار دینار تقلبی در مراغه
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • ورود پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا