Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:01:26 GMT

لغو اجرای طرح ترافیک تهران تمدید می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۳۴۴۷

لغو اجرای طرح ترافیک تهران تمدید می‌شود؟

به گزارش ایرنا، ستاد ملی کرونا از پنج اردیبهشت برای کاهش حجم مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت و گذر از وضعیت قرمز کرونایی، لغو طرح ترافیک را به مدت یک هفته مصوب کرد.

پس از آن، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بنا به علت مواجهه با شب های قدر این مدت زمان را تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین خبرهای منتشر شده از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر از آغاز اجرای مجدد طرح ترافیک از ۲۵ اردیبهشت می دهد.

مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ۱۷ اردیبهشت اعلام کرد که با توجه به شرایط قرمز شیوع کرونا در شهر تهران و با توجه به تمدید محدودیت ها و تعطیلی واحدهای صنفی در هفته آینده با موافقت شهردار تهران، لغو طرح ترافیک را تا پایان هفته ادامه خواهیم داد.

هاشمی این موضوع را هم گفت که برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته لغو طرح ترافیک را در دستور کار داشتیم گرچه تاکنون این ستاد تصمیمی برای تمدید اجرا نشدن طرح ترافیک نگرفت اما با توجه به ایام لیالی قدر، لغو طرح ترافیک تا پایان هفته ادامه می یابد.

گروه های شغلی یک و ۲ از شنبه ۱۸ اردیبهشت با اعلام و تصویب ستاد ملی کرونا، در تهران اجازه فعالیت گرفتند؛ در شرایطی که هنوز لغو طرح ترافیک در خیابان های پایتخت پا بر جا بود.

بنا به اعلام شهرداری تهران از ۲۵ اردیبهشت بار دیگر طرح ترافیک در خیابان های واقع در محدوده های اعلام شده اجرا می شود در حالی که تا امروز ستاد ملی کرونا نسبت به اجرا یا لغو آن مصوبه یا دستور صادر نکرده است.

البته گفتنی است که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به این سوال که چه میزان لغو طرح ترافیک بر شیوع یا کاهش کرونا در میان شهروندان تهرانی تاثیر داشته است، اینگونه جواب داد که با وجود لغو سه هفته ای طرح ترافیک، تاثیری در کاهش تعداد مسافران مترو و بی.آر.تی مشاهده نکردیم؛ اگرچه هنوز هم از مردم درخواست می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا از افزایش ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

پیش از این «علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران بارها در جریان نشست ها و گفت و گو های مختلف با رسانه ها و مسئولان ملی اعلام کرده بود که پاشنه آشیل شیوع ویروس کرونا در پایتخت، ناوگان حمل و نقل عمومی است و باید با لغو طرح ترافیک از تجمع مردم در چنین سیستم هایی یا توسعه تعداد قطارها و اتوبوس ها کاست و جلوگیری کرد.

اگرچه به غیر از زالی، برخی مسئولان و کارشناسان نیز معتقدند که با توجه به اینکه تعداد اتوبوس ها و قطارهای زیرزمینی تهران کافی نیست از این رو با اجرای طرح ترافیک اقبال مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر شده و فضای تنگ و شلوغ اتوبوس و مترو بهترین مکان برای شیوع کرونا است.

با این حال بنا بر تصمیم و اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از فردا اردیبهشت بار دیگر طرح ترافیک در خیابان های پایتخت اجرا می شود؛ مگر اینکه در ساعات پایانی امروز، تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته شود.

به گزارش ایرنا، به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

برچسب‌ها طرح ترافیک تهران ستاد ملی سامانه تهران من شهر تهران شهرداری تهران پروندهٔ خبری چهارگانه حمل و نقل عمومی پایتخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ترافیک تهران ستاد ملی سامانه تهران من طرح ترافیک تهران ستاد ملی سامانه تهران من شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حمل و نقل عمومی لغو طرح ترافیک طرح ترافیک ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا(علیه السلام)، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیر‌های پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیر‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیر‌های علمی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز ۲۰ نفر در این طرح بررسی شدند.

بهمن نقی پور افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عامل مهمی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناساسی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر دانست و ادامه داد متاسفانه آمار‌های مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

 

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران