Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر طراحی خیابانهای کامل در ۲۲ معبر شهر تهران باعث تغییر چهره شهر و اضافه شدن سهم پیاده و دوچرخه و مدهای مختلف حمل و نقل به خودروهای شخصی می‌شود.
بر اساس این گزارش در مرحله اول طراحی سال ۹۹، تعداد ۲۲ خیابان کامل در ۱۸ منطقه تهران در مجموع به طول ۳۲ کیلومتر ایجاد می‌شود تا شهروندان فضای جدیدی را در شهر تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خیابان آزادی حد فاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی دو قطعه به خیابان کامل اختصاص داده شده است که سه منطقه ۲، ۹ و ۱۰ را شامل می‌شود و با ۴۶۰۰ متر، طولانی‌ترین خیابان کامل تعریف شده در بین مناطق به شمار می رود.

همچنین کوتاه ترین خیابانهای کامل نیز با طول ۴۰۰ متر در خیابان آیت، حدفاصل بزرگراه رسالت و خیابان فرجام در منطقه ۴ و خیابان انقلاب، حدفاصل میدان ماهان و خیابان ورزش در منطقه ۱۹ واقع شده اند.
در برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری، خیابان کامل به معابری گفته می‌شود که به منظور ایجاد دسترسی امن، جذاب و راحت برای تمام کاربران شامل عابران پیاده، دوچرخه سواران، خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی طراحی و احداث شوند.
بر اساس استراتژی حاکم بر ایجاد «خیابان کامل»، حداکثر شیوه(مد) حمل و نقلی بر اساس رده عملکردی هر معبر در آن به منظور رفاه حال شهروندان تامین می شود. موافقان این استراتژی، عقیده دارند که پیروی از این خط مشی‌ منافعی از جمله بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل (شامل آلودگی، زمان سفر و ...)، ارائه راه حل‌های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق کاربران به حفظ سلامت از طریق پیاده‌روی و دوچرخه سواری، ایجاد حس مکان و بهبود کارکردهای اجتماعی را برای شهرها در پی خواهد داشت.

کد خبر 600947 برچسب‌ها شهرداری تهران مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت شهری خیابان کامل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد