Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:50:16 GMT

درمان در دامغان؛ گلایه‌های شهروندان، پاسخ‌های مسؤولان!

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۶۰۸۵

درمان در دامغان؛ گلایه‌های شهروندان، پاسخ‌های مسؤولان!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در روزهای اخیر، رسانه‌ها و فضای مجازی استان سمنان مملو از گلایه‌ها و خواسته‌های مردم شهرستان دامغان در حوزه بهداشت و درمان است.

این روزها گلایه‌هایی را می‌خوانیم و می‌شنویم که بسیاری از آنها به کیفیت خدمات ارائه‌شده بازمی‌گردد و برخی نیز به نبود زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم، فعالان رسانه‌ای و مجازی، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، بازاریان، طلاب حوزه‌های علمیه و روحانیان، تشکل‌های مردم‌نهاد و بسیاری دیگر از این دست، وارد میدان شده‌اند و خواستار تقویت حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان هستند.

«علی‌اکبر علیزاده‌برمی»، اما فرد محوری همه این ماجراهاست که خواسته مردم را نمایندگی و پیگیری می‌کند؛ او عقیده دارد که بیمارستان دوم شهرستان دامغان نیاز مبرم مردم این شهرستان کهن است و علاوه بر آن، باید در سایر مراکز بهداشتی و درمانی نیز اقدامات قابل‌توجهی برای افزایش سطح کیفیت ارائه خدمات انجام شود.

این خواسته‌ها اما به رسانه‌ها و فضای مجازی محدود نشد. پس از داغ شدن موضوع نزد مردم، گلایه شماری از شهروندان دامغانی از دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز استان کشیده شد و شماری از شهروندان دامغانی در گلایه به روند خدمات‌رسانی درمانی در این شهرستان، مقابل دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تجمع کردند.

آنها به گفته خاص «نوید دانایی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که گفته بود برای ساخت بیمارستان دوم دامغان، «خیران یا بخش خصوصی» باید وارد میدان شوند، انتقاد داشتند؛ اما بالاخره این مطالبات به کجا رسید؟

پیگیری می‌کنیم

به گفته مسؤولان حوزه بهداشت و درمان استان سمنان، «شهرستان دامغان یک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دارد که خدمات زیادی را نیز به مردم ارائه داده»، اما مردم این شهرستان انتظار دارند تا بیمارستان دوم این شهرستان نیز راه‌اندازی شود.

دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مسؤول مستقیم این خواسته‌هاست که ابتدا گفته بود: «از دیدگاه برنامه‌ریزی، چنانچه بخش خصوصی و خیران در این زمینه ورود کنند، امکان ساخت بیمارستان دوم دامغان و ارائه خدمات به مردم این شهرستان محقق خواهد شد. با ساخت بیمارستان دوم در دامغان با حضور خیران و بخش خصوصی موافق هستیم».

کمی بعد از داغ شدن خواسته مردم و انتقاد به این رویکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، دانایی سخنان خود را با یک بخش تکمیلی، اصلاح کرد و گفت: «تأمین اعتبار ملی، مشارکت خیران یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت از راهکارهای ایجاد و افزایش فضای درمانی در شهرستان‌های مختلف است».

از سوی مردم شهرستان دامغان، درخواست ساخت بیمارستان دوم به این دانشگاه ارائه شده است

او عقیده دارد: در یک سال گذشته از سوی مردم شهرستان دامغان درخواست ساخت بیمارستان دوم به این دانشگاه ارائه شده است و ساخت یا افزایش فضای درمانی در هر شهرستانی با توجه به استانداردهای جمعیتی و قوانین موجود امکان‌پذیر بوده و از ابتدای دریافت این درخواست‌ها، اقدامات کارشناسی انجام شده و هم‌اکنون نیز در جریان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار ملی یا مشارکت خیران نیک‌اندیش یا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت از راهکارهای ایجاد و افزایش فضای درمانی در شهرستان‌های مختلف بوده که هر یک نیازمند طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم خواهد بود و مراحل انجام آن در حال پیگیری است.

دامغان؛ نیازمند بیمارستان دوم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اما در گفته‌های آن زمان تصریح کرده بود: از منتخبان مردم شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان خواهشمندیم، همان‌گونه که تاکنون از برنامه‌های این دانشگاه در راستای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی حمایت و پشتیبانی کرده‌اند، از این پس نیز با حمایت‌های همه‌جانبه خود مدیران این دانشگاه را در ارائه خدمات مطلوب و درخور شأن مردم عزیز این استان یاری رسانند.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی که از ابتدا به‌طور جدی مسائل بهداشت و درمان دامغان را پیگیری می‌کرده است، اما می‌گوید: برای رفع دغدغه‌های مردم دامغان، تمرکز خود را روی طرح توسعه بیمارستان ولایت و همچنین ایجاد بیمارستان جدید گذاشته‌ایم.‌

او افزود: بیمارستان دامغان مجموعاً ۱۵۰ تخت بیمارستانی دارد که از این تعداد، ۱۳۵ تخت آماده به کار است. اگر امکانات و تجهیزات بیمارستان دامغان تکمیل شود، بی‌شک ظرفیت پذیرش این بیمارستان نیز ۱۰۰ درصد خواهد شد.‌

تمرکز خود را روی طرح توسعه بیمارستان ولایت و ایجاد بیمارستان جدید گذاشته‌ایم

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: تأسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دامغان از مطالبات جدی مردم شهرستان دامغان است که باید فارغ از مسائل حاشیه‌ای محقق شود.

او ادامه داد: تکمیل بیمارستان ولایت دامغان مورد تأکید و لازم است تا اقدامات مرتبط با راه‌اندازی بیمارستان رضایی دامغان به‌عنوان مرکز درمان بیماری‌های خاص هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

نه به تصور «کندی و کاهلی»

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان هم با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده توسط نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مردم دامغان در مجلس پیگیری‌های خوبی در خصوص مشکلات شهرستان دامغان به انجام رسانده و یکی از مواردی که مورد دغدغه جدی او بوده، بحث بیمارستان دوم شهرستان دامغان است که اقداماتی در این خصوص به انجام رسید.

او تأکید کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی فعالیت دولت قرار داریم، نباید برای مردم چنین تصوری ایجاد شود که خدای‌ناکرده، کندی و کاهلی در خصوص شروع پروژه بیمارستان دوم شهرستان دامغان رخ داده است.

استاندار سمنان افزود: هم نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و هم مدیران مرتبط با این مقوله، این اطمینان را به مردم بدهند که این پروژه در مورد مقرر خود آغاز و مشکلات مرتبط با آن نیز توسط بنده و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

اقدامات مرتبط با ساخت بیمارستان دوم دامغان به‌صورت جدی پیگیری، گزارش‌گیری و اطلاع‌رسانی شود

آشناگر با تأکید بر اینکه باید خدمات و تلاش‌های انجام‌شده توسط نظام اسلامی باید برای مردم تشریح و اطلاع‌رسانی شود، افزود: مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دامغان با ارتقای سطح خدمات بیمارستان ولایت و توسعه و تجهیز آن و همچنین تأمین نیروی انسانی مربوطه، فعال‌سازی بخش‌های مختلف بیمارستان و تکمیل و تجهیز بیمارستان دوم این شهرستان برطرف خواهد شد.

استاندار سمنان با قدرشناسی از خدمات‌رسانی مراکز بهداشتی و درمانی مرکز استان گفت: خدمات ارائه‌شده در بیمارستان مرکز استان صرفاً محدود به مردم سمنان نبوده و نیست و به تمام مردم استان تعلق دارد.

وی همچنین از رسانه‌ها و فعالان اجتماعی و رسانه‌ای خواست تا در ارائه اطلاعات شهرستانی، حساسیت‌زایی نکنند.

آشناگر گفت: اقدامات مرتبط با ساخت بیمارستان دوم دامغان به‌صورت جدی پیگیری، گزارش‌گیری و اطلاع‌رسانی و خدمات انجام‌شده به‌صورت ماهانه به استانداری سمنان گزارش شود.

مهلت اخذ مجوز: تا شهریور!

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان هم در این زمینه می‌گوید: خوشبختانه در دو سال اخیر، ساخت و اتمام خانه‌های بهداشت استان بر اساس تفاهم‌نامه مشترک وزارت بهداشت و استانداری سمنان انجام شد که تا پیش از حضور استاندار سمنان، این کار به زمین مانده بود.

او افزود: تقریباً تمامی خانه‌های بهداشت مصوب استان امسال به پایان خواهد رسید و مورداستفاده مردم شریف این استان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اضافه کرد: از میان ۷۰ خانه بهداشت تحت حمایت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، ۱۰ خانه بهداشت در آرادان، ۳۲ خانه بهداشت در دامغان، ۶ خانه بهداشت در سرخه، چهارخانه بهداشت در سمنان، ۱۴ خانه بهداشت در گرمسار و در نهایت چهار خانه بهداشت در شهرستان مهدی‌شهر قرار دارد.

اخذ ردیف ساخت بیمارستان اقدام بسیار مشکل و درخور توجه است که توسط نماینده مردم دامغان در مجلس شکل گرفت

مالکی بیان کرد: با احتساب چهار مرکز بهداشت دیگر باقی مانده که تاکنون با پیشرفت بالای ۸۰ درصد در حال ساخت است، تمام این مراکز تا پایان سال ۱۴۰۰ به مردم شریف استان تحویل خواهد شد.

او افزود: اخذ ردیف ساخت بیمارستان اقدام بسیار مشکل و البته درخور توجه است که این مهم توسط نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان می‌گوید: یکی از دغدغه‌های اساسی پس از ساخت بیمارستان دوم دامغان، بحث تأمین نیروی انسانی آن است که باید توضیحات لازم در این خصوص به وزارت بهداشت ارائه شود.

مالکی گفت: اخذ ردیف ساخت بیمارستان به شرط کمیسیون ماده ۲۳ اگر با همدلی و همراهی مسؤولان استان همراه باشد، کار خیلی سختی نیست.

او ادامه داد: برای ساخت بیمارستان دوم دامغان، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امسال ۱۵ میلیارد تومان آن توسط نماینده دامغان از محل اعتبارات در اختیار وی تأمین و برای سال بعد نیز ۱۳۵.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اضافه کرد: در صورت اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ می‌توان از محل اعتبارات متوازن ملی جهت انجام این مهم استفاده و باید تلاش کرد تا مجوز کمیسیون ماده ۲۳ تا شهریورماه سال جاری اخذ شود که در این صورت منابع وزارتخانه نیز به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

زیرساخت فراهم است

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اما در جدیدترین سخنان خود می‌گوید: بیمارستان دامغان با توجه به شرایط جمعیتی این شهرستان به‌عنوان یک بیمارستان در سطح و لایه دو شناخته می‌شود.

او گفت: زیرساخت بهداشت و درمان در استان سمنان و به‌ویژه شهرستان دامغان فراهم است؛ مردم شهرستان دامغان و سایر نقاط استان را به‌منزله خانواده خود می‌دانم و هیچ تفاوتی میان این عزیزان و خانواده خود قائل نیستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در چند ماه گذشته از سال جاری، ۱۱ فوق‌تخصص جدید به شهرستان دامغان اضافه شده است.

دانایی افزود: بیمارستان ولایت دامغان با ۱۶۸ تخت مصوب در سال ۹۷ به میزان ۶۰ درصد، در سال ۹۸ به میزان ۶۲ درصد و در سال ۹۹ به میزان ۴۶ درصد در ۱۰ ماهه اول این سال اشغال تخت داشته است.‌

بیمارستان دامغان دارای کمبود نیروی انسانی است

او تصریح کرد: در چند ماه گذشته، یک بخش آی.سی.یو با ظرفیت ۱۰ تخت به بیمارستان دامغان اضافه شد که هنوز امکانات این بخش توسط وزارت بهداشت و درمان به ما تحویل نشده است؛ اما تلاش کردیم تا از محل منابع و تجهیزات موجود دانشگاه این بخش را تجهیز و آماده سازیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: در حال حاضر، بیمارستان دامغان دارای کمبود نیروی انسانی است؛ به نحوی که از ۳۵۰ ظرفیت استخدامی استان، ۸۶ ظرفیت به شهرستان دامغان اختصاص یافت و متأسفانه همچنان ۱۶ ظرفیت از این میزان خالی مانده است؛ چراکه عملاً کسی از این ظرفیت استفاده و استقبال نکرده و متقاضی ثبت‌نام و استخدام در آن رشته‌ها از جمله پرستاری نبوده است.‌

دانایی بیان کرد: سال‌هاست که در شهرستان دامغان و گرمسار دچار کمبود پرستار هستیم و در این مدت تلاش کردیم تا با رایزنی‌های مختلف مجوز جذب پرستار بومی را اخذ کنیم تا با اخذ تعهد به مدت ۱۲ سال، خدمت در این منطقه را ارائه دهند.

او گفت: خوشبختانه پرستاران جذب‌شده بر اساس این مجوز، مهرماه سال ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شده و به‌صورت متوسط، سالانه ۱۵ پرستار به بیمارستان‌های این مناطق افزوده می‌شود.

ادعای کیفیت ایده‌آل نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی یک پروسه زمان‌بر است، گفت: بر اساس فراخوان‌های ارائه‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، هیچ محدودیتی در جذب پرستار برای شهرستان دامغان وجود نداشته و در مدت اشاره‌شده، حدود ۴۰ پرستار به بیمارستان دامغان معرفی شده‌اند.

دانایی بیان کرد: متأسفانه تقریباً برابر همین تعداد نیز از نیروهای موجود این شهرستان به دلیل خروج نیروهای طرحی و همچنین جابه‌جایی نیروهای غیربومی کم شده است.

او افزود: ادعای ارائه کیفیت ایده‌آل خدمات در بیمارستان‌ها را نداریم؛ اما با مقایسه شاخص‌ها در سطح استان و کشور می‌توان به میزان کیفیت‌بخشی خدمات ارائه‌شده پی برد.

او گفت: از ۷۲ پروژه تعمیر بهداشتی استان سمنان، ۳۰ پروژه متعلق به شهرستان دامغان است که از این تعداد، ۲۶ پروژه تکمیل شده و تنها چهار پروژه باقی مانده است.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: سه پروژه از چهار پروژه باقی مانده استان با همکاری خیران تعیین تکلیف شده و یک پروژه نیز از محل اعتبارات استانی ساخته خواهد شد.

حدود ۴۰ پرستار به بیمارستان دامغان معرفی شده‌اند

دانایی بیان کرد: در تمام روستاها و مناطق شهرستان دامغان از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقاط این شهرستان، پروژه‌های بهداشتی زیادی به فرجام رسیده است.

او افزود: از مهرماه ۹۸ تاکنون، پنج دستگاه آمبولانس به شهرستان دامغان تحویل شده که در مقایسه با ۱۱ آمبولانس در اختیار این دانشگاه، عدد قابل‌توجهی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهرستان دامغان دو دستگاه اکسیژن‌ساز داشته که در حال حاضر تنها تانک اکسیژن‌ساز استان با اعتبار یک میلیارد تومان نیز در این شهرستان نصب شده است.

روال اداری؛ بسیار طولانی

دانایی با بیان اینکه تلاش شد تا منابع خیری استان سمنان را به کل استان تعمیم دهیم، گفت: در سال ۱۳۹۹، جدای از تجهیزات و اعتبارات عمرانی، ۱۱۷ میلیارد تومان بودجه بهداشتی و درمانی به شهرستان دامغان اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: با توجه به شاخص‌های موجود و با عنایت به میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی دامغان و با در نظر گرفتن ظرفیت و جمعیت این شهرستان اجازه توسعه تخت در این شهرستان داده نمی‌شد؛ اما با توجه به مکاتبات مختلف و رایزنی‌های انجام‌شده در نهایت توسعه این بیمارستان با موافقت همراه شد.

دانایی تصریح کرد: بر اساس مکاتبه وزارت بهداشت و درمان در شاخص تخت به اعضای جمعیت، تا ۱.۵ تخت به ازای هر یک هزار نفر بر عهده وزارت بهداشت بود و بیش از این میزان تا ۳.۵ تخت به ازای هر یک هزار نفر می‌تواند توسعه در شهرستان اتفاق بیفتد.

او گفت: بر این اساس، تا ۳۲۰ تخت امکان توسعه در شهرستان دامغان وجود دارد که این مهم باید در بخش‌های دیگر غیر از بهداشت و درمان اتفاق بیفتد.

با توجه به مکاتبات مختلف و رایزنی‌های انجام‌شده در نهایت توسعه این بیمارستان با موافقت همراه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: نماینده مردم دامغان در مجلس، ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار خود را به‌عنوان توسعه و تجهیز بیمارستان ولایت دامغان اختصاص داد.

دانایی بیان کرد: با تلاش نماینده مردم دامغان در مجلس، ردیف اختصاصی برای ساخت بیمارستان دوم دامغان به شرط کسب مجوز کمیسیون ماده ۲۳ اختصاص یافته که مکاتبه رسمی آن ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شده است.

او افزود: کمیسیون ماده ۲۳ روال اداری بسیار طولانی و پیچیده‌ای دارد و باید برای اخذ مجوز گزارش فنی و گزارش درمانی ارائه‌شده و پس از تعیین زمین و مشاور، نقشه‌های موردنیاز طراحی و به وزارتخانه ارسال و موافقت آنان جلب و سپس مجوز این کمیسیون از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: هم‌اینک روال اداری برای اخذ کمیسیون ماده ۲۳ در شورای فنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان مطرح و موافقت و جلسات مختلف به این منظور برگزار شده است.

دانایی تصریح کرد: در چند ماه اخیر، چند خیر برای احداث بیمارستان در دامغان اعلام آمادگی کرده‌اند و ما نیز آمادگی داریم تا این مهم به وقوع بپیوندد.

وعده‌ها و گفتارهای محقق‌نشده

مهدی بندرآبادی، فرماندار شهرستان دامغان هم می‌گوید: مشکلات مرتبط با بهداشت و درمان شهرستان دامغان از مسائل قدیمی و مورد مطالبه مردم خوب این شهرستان است.

او افزود: زحمات کادر حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دامغان ستودنی و درخور توجه است؛ اما مشکلات و گره‌هایی در این خصوص وجود دارد که بیان آن، نافی زحمات عزیزان ما در حوزه بهداشت و درمان نیست.

او گفت: برخی وعده‌ها و گفتارهای محقق‌نشده توسط مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان موجب گلایه‌مندی سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم شهرستان دامغان شده است.

فرماندار شهرستان دامغان گفت: نداشتن نیروی انسانی برای مراکز درمانی دامغان یکی از دغدغه‌های اصلی این شهرستان است. پیشنهاد می‌شود از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور مشوق‌هایی برای برخی مسؤولیت‌ها و پست‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان‌هایی همچون دامغان که با اقبال مواجه نیست، در نظر گرفته شود.

بندرآبادی بیان کرد: علی‌رغم وجود تخصص‌های مختلف پزشکی در بیمارستان دامغان به مدت ۱۵ روز در ماه، اما در زمان عدم حضور این متخصصان، مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مشاهده می‌شود.

مشکلات مردم را آزار می‌دهد

مردم دامغان این روزها یکی از راه‌های افزایش کیفیت خدمات در حوزه بهداشت و درمان را توسعه بیمارستان ولایت و ساخت بیمارستان دوم در این شهر می‌دانند.

این امر سبب شده تا شماری از مردم با راه‌اندازی کمپینی در «فارس من» از مسؤولان استان سمنان درخواست کنند تا به کاستی‌های بخش بهداشت و درمان در دامغان که مردم را آزار می‌دهد، توجه کنند؛ اگر با این خواسته هم‌نظرید، «اینجا حمایت کنید».

مردم می‌گویند: کاستی‌های بخش بهداشت و درمان در دامغان مردم را آزار می‌دهد. دامغان و دامغانی سال‌هاست از کاستی‌های بخش بهداشت و درمان رنج می‌برند. نبود متخصص و تجهیزات درمانی در شهرستان به یک معضل و یکی از عوامل مهم ضد توسعه‌ای شهرستان دامغان تبدیل شده است.

یکی از دلایل عدم رشد بخش بهداشت و درمان در شهرستان عدم وجود بازار نیاز گسترده و جبران هزینه‌های انجام شده است.

به بیان دیگر، اصطلاحاً صرف ندارد بیمارستان تخصصی و... در شهرستان ایجاد شود؛ چراکه به‌زعم کارشناسان امکان بازگشت سرمایه وجود ندارد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمان بهداشت بیمارستان بهداشت و درمان بیمارستان تخصصی بیمارستان ولایت فرماندار شهرستان دامغان نوید دانایی خدمات بهداشتی درمانی استانداری سمنان علیرضا آشناگر استاندار سمنان بیمارستان دوم شهرستان دامغان نماینده مردم دامغان در مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فرماندار شهرستان دامغان نوید دانایی علیرضا آشناگر استاندار سمنان نماینده مردم دامغان در مجلس نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ساخت بیمارستان دوم دامغان حوزه بهداشت و درمان مردم شهرستان دامغان بخش بهداشت و درمان بیمارستان ولایت شهرستان دامغان شهرستان دامغان درمانی در شهرستان بیمارستان دامغان بهداشت و درمان شهرستان دامغان مردم این شهرستان بهداشتی و درمانی کمیسیون ماده ۲۳ استاندار سمنان خانه بهداشت میلیارد تومان انجام شده توسط نماینده نیروی انسانی وزارت بهداشت ارائه خدمات ارائه شده بخش خصوصی خواهد شد اخذ مجوز بر اساس او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • مصوبات سفر رئیس‌جمهور به دامغان اطلاع رسانی عمومی شود
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان