Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی تقوی جلودار  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در تمامی کشورهای دمکراتیک جهان نامزدهای احزاب و گروههای مختلف از یک سال قبل از انتخابات شناسایی و به مردم معرفی می شوند تا جامعه با آشنایی نسبت به افراد و برنامه های آنها ، برای حضور در پای صندوق های رای و مشارکت در انتخاب ترغیب شوند ولی در کشور ما و بخصوص انتخابات پیش رو که تنها یک ماه دیگر قرار است برگزار شود ، هنوز مشخص نیست چه افرادی نامزد خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار این که به دلیل نبود احزاب سیاسی قوی و ساز و کار موجود با این که یک ماه به انتخابات باقی مانده هنوز مردم فرصت آشنایی با نامزدها و برنامه هایشان را نیافته اند ، گفت : انتظار می رفت تاکنون نامزدهای شاخص گروه ها و احزاب مشخص و برنامه های آنان ارائه شود تا مردم بتوانند در مدت زمان باقی مانده تا باز شدن شعبه های اخذ رای با آنها و برنامه ها و سوابق کاریشان آشنا شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران از ایجاد تغییرات و محدودیت های جدید مانند مصوبه اخیر شورای نگهبان آن هم در هفته های منتهی به انتخابات در باره سن داوطلبان به عنوان عوامل مشکل ساز برای معرفی نامزدهای اصلی احزاب و گروه ها به مردم نام برد و افزود : به همین دلیل اصلاح طلبان و اصولگراها تاکنون نتوانسته اند نامزدهای اصلی خود را معرفی کنند .

تقوی جلودار گفت : دست اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظرات باید توجه کنند که علاوه بر ایجاد فرصت و فضا برای حضور نامزدهای تمامی سلایق و احزاب ، وظیفه دارند بستری را فراهم سازند که تمامی سلایق سیاسی و جناح ها بتوانند خیلی زودتر از ورود به زمان بندی رسمی انتخابات ، نامزدهای مطرح خودشان را مشخص کرده و به همراه برنامه هایشان معرفی کنند و در صورت لزوم برای انتخاباتی مانند شوراها و مجلس شورای اسلامی فهرست ارائه دهند.

وی افزود : متاسفانه وضعیت کنونی سبب شده است تا احزاب در استان ها منفعل شوند ، چون نگاه آنها به تصمیمات بالادستی است و بالادستی ها هم به خاطر روند موجود هنوز به تصمیم نرسیده اند و به همین دلیل هم ما در استان ها شاهد حرکت و فعالیت های انتخاباتی که مردم بتوانند نامزدها و برنامه هایشان را بشناسند ، نیستیم.

این فعال سیاسی مازندران وضعیت فعلی انتخابات پیش رو را پیچیده توصیف کرد و گفت : امیدواریم تا در فرصت باقی مانده اندک با تصمیم گیری های مناسب ، نامزدهای معرفی شوند تا مردم بتوانند در این مدت به تحقیق و انتخاب فرد مورد نظر خود بپردازند و فضای انتخاباتی از وضعیت سردرگمی و سردی کنونی خارج شود . 

تقوی جلودار از انتخابات  به عنوان تجلی اراده مردم بر سرنوشت کشور نام برد و اظهار داشت : این حقی برای مردم است تا در انتخابات سرنوشت خود و کشوررا به دست افراد مناسب بدهند که البته این حق انتخاب در مورد ریاست جمهوری ویژه تر جلوه می کند.

ارائه برنامه‌های هدفمند و واقعی 

دبیر انجمن مدرسین دانشگاه های مازندران یکی از عوامل گرم شدن تنور انتخابات را نوع تبلیغ و ورود نامزدها به پروسه انتخابات دانست و گفت : نامزدها باید برنامه هایشان را علمی و مبتنی بر عمل ارائه دهند که معطوف به حل مشکلات مردم باشد چون تنها در این صورت است که مردم نسبت به انتخابات اقبال نشان خواهند داد.

وی افزود : در حال حاضر جامعه با مشکلات و تنگناهای اقتصادی و فشارهای معیشتی مواجه است و راهکارها و برنامه های عملیاتی برای رفع آنها می تواند در جلب اعتماد و مشارکت مردم تاثیر زیادی داشته باشد.

تقوی جلودار گفت : مردم علاوه بر در نظر گرفتن برنامه محور بودن نامزدها ، به سوابق روشن ، پاکدستی و مقبولیت اجتماعی نیز توجه می کنند که این پارامترها هم در جذب اعتماد مردم تاثیر دارد .

وی با اظهار این که انتخابات همواره در هر جامعه‌ای از جایگاهی با ارزش برخوردار است زیرا صندوق آرا انعکاس دهنده افکار عمومی جامعه در سطوح مختلف است ، افزود : با توجه به شرایط داخلی و خارجی کشور در عرصه سیاسی و اجتماعی، مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن ، کشور ما دارای وضعیت خاصی است و برای خروج از این وضعیت انتخابات پیش‌رو و مشارکت حداکثری در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان برگزار می شود .

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ احزاب و انتخابات مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور برنامه هایشان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است

آیت اله محمدباقر لایینی، در گفت وگو با خبرنگار مهر در رابطه با اهمیت انتخابات، با بیان اینکه انتخابات بهترین فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی در اختیار مردم قرار داده تا قدرت انتخاب داشته باشند، افزود: ما در انتخابات می‌توانیم با انتخاب افراد شایسته مملکت را به سوی آینده بهتر سوق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه هر کسی که آینده شهر و کشور خود را دوست دارد، باید انتخابات را جدی گرفته، بر اهمیت مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری بهترین راه تحول در کشور و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در استان مازندران به مرحله دوم رسیده است، ابراز امیدواری کرد تا مردم این شهرستان‌ها انتخابات را مانند دور اول جدی گرفته و بهتر از آن و بیشتر مشارکت داشته باشند و به کسی که خودشان اصلح و ارجح می‌دانند، رأی دهند.

آیت الله لایینی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات به ندای شهیدان عزیز در این راه لبیک بگویند، از حضور مردم استان مازندران در مرحله اول انتخابات و شهرستان‌های قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مرحله دوم انتخابات تشکر کرد.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه و ۱۲ کرسی در مجلس دارد و تکلیف یک حوزه انتخابیه آن شامل دو کرسی به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

کد خبر 6094304

دیگر خبرها

  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند