Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: درپی دریافت گزارشی مبنی بر شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق آزاد، حوالی روستای ده کهنه از توابع بخش فلارد شهرستان لردگان، بلافاصله کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده مورد هدف گلوله قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

شناسایی عاملین شکار و سوزاندن خرس‌ها ادامه دارد

احمدی اضافه کرد: تحقیقات جهت شناسایی عامل یا عاملین شکار این حیوان توسط یگان حفاظت محیط زیست استان آغاز شده است و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های مرتبط متخلفان در کمترین زمان شناسایی، دستگیر و برای برخورد به دست قانون سپرده خواهند شد.

او براساس گزارش کارشناسان، اهداف سودجویانه در این تخلف را دور از ذهن ندانست و بیان کرد: برخی افراد ناآگاه، برپایه خرافات اجزای بدن خرس را دارای خواص درمانی می‌پندارند و این موضوع باعث شده سودجویان دست به چنین اقداماتی بزنند و اجزای بدن گونه‌های با ارزشی همچون خرس قهوه‌ای را با مبالغ گزاف به فروش برسانند.

احمدی گفت: حفاظت محیط زیست در برخورد با این‌گونه اقدامات بی‌رحمانه با جدیت برخورد می‌کند.

او افزایش دانش و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت و ارزش گونه‌های جانوری را کلید کاهش تعارض با حیات وحش عنوان کرد و اذعان داشت: وجود خرافات در مورد حیوانات و حیات وحش موجب نگرانی فعالان محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات شده است، و انگیزه مادی برای قاچاقچیان و متخلفان شکار و صید ایجاد کرده است.

او افزود: پارسال اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با همکاری دانشگاه شهرکرد و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطالعات پراکنش خرس قهوه‌ای در استان و بررسی میزان تعارض مردم با این گونه، همچنین مطالعه علت تعارض و انجام اقدامات آموزشی و اجرایی لازم برای پیشگیری از افزایش تعارض این گونه با ارزش، با جوامع محلی اطراف زیستگاه‌های آن را انجام داده که هفته گذشته نتایج این تحقیقات به تایید سازمان حفاظت محیط زیست کشور رسید.

احمدی با اشاره به وبیناری که روز‌های اخیر درسطح ملی با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به نقش و اهمیت خرس قهوه‌ای در اکوسیستم و راهکار‌های کاهش تعارض با این گونه برگزار شد، بیان کرد: این وبینار توسط حفاظت محیط زیست استان با همکاری متخصصان و صاحب‌نظران دانشگاهی برگزار شد.

او تاکید کرد: که در کنار تشدید اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از آسیب به تنوع زیستی استان، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی نیز برای ارتقای آگاهی مردم محلی و حفاظت پایدار از انفال الهی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست خرس قهوه ای حفاظت محیط زیست استان خرس قهوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم