Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: "ترسالی" و "حذف سم‌پاشی باغات" از عوامل اصلی افزایش بیماری سالک در دامغان طی سالیان اخیر بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، نوید دانایی شامگاه گذشته در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در شهرستان دامغان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال 1400، قرارگاه مبارزه با بیماری سالک در دامغان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به الگوبرداری انجام شده از شیوه‌های مقابله با کرونا در ایجاد قرارگاه مبارزه با سالک گفت: ریاست این قرارگاه بر عهده فرماندار دامغان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با توجه به تقسیم‌بندی وظایف در حوزه مبارزه با بیماری سالک در دامغان مسئول آموزش عمومی مردم در این زمینه است.

دانایی بیان کرد: با توجه به افزایش سالک در دامغان بر اساس بررسی‌های انجام شده ترسالی و حذف سم‌پاشی باغات به دلیل انجام اقدامات ارگانیک 2 عامل اصلی و مهم در زمینه روند صعودی این بیماری طی سالیان اخیر بوده است.

وی در ادامه به تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای اختصاص اعتبارات و تجهیزات بیشتر به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دامغان اشاره کرد و اظهار داشت: زیرساخت بهداشت و درمان در سطح استان سمنان و به‌ویژه شهرستان دامغان فراهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان با اشاره به فعالیت مستمر بیمارستان ولایت دامغان عنوان کرد: این بیمارستان با 168 تخت مصوب، در سال 97 به میزان 60 درصد، در سال 98 به میزان 62 درصد و در سال 99 به میزان 46 درصد در طی 10 ماهه اول این سال اشغال تخت داشته است که نشان می‌دهد هیچ‌گاه تعطیل نشده است.‌

دانایی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی از مشکلات حال حاضر بیمارستان دامغان است، افزود: از 350 ظرفیت استخدامی استان، 86 ظرفیت به شهرستان دامغان اختصاص یافت که همچنان 16 ظرفیت از این میزان خالی مانده است وعملاً کسی از این ظرفیت استفاده و استقبال نکرده و متقاضی ثبت‌نام و استخدام در آن رشته‌ها از جمله پرستاری نبوده است.‌

وی مشکل کمبود پرستار را از جمله مشکلات اساسی موجود در شهرستان‌های دامغان و گرمسار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی یک پروسه زمان‌بر است.

جولان "سالک" در اردستان/ چرا جلوی شیوع بیماری گرفته نمی‌شود؟علت ریشه‌کن نشدن بیماری سالک در سمنان چیست؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان اظهار داشت: هیچ محدودیتی در جذب پرستار برای شهرستان دامغان وجود نداشته و حدود 40 پرستار به بیمارستان دامغان معرفی شده‌اند که البته تقریباً برابر همین تعداد نیز از نیروهای موجود این شهرستان به دلیل خروج نیروهای طرحی و همچنین جابجایی نیروهای غیربومی کم شده است.

دانایی بیان کرد: 30 پروژه بهداشتی از 72 پروژه تعمیر بهداشتی استان متعلق به شهرستان دامغان است که از این تعداد 26 پروژه تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: 117 میلیارد تومان بودجه بهداشتی و درمانی به شهرستان دامغان در سال 99 اختصاص یافته است.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دامغان بیماری سالک سالک در دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • فرمانده جدید سپاه دامغان معرفی شد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان