Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل، افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر، شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی، حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی و انفجار در مسیر کارون نظامی آمریکا در جنوب عراق از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرط حماس برای پذیرش آتش بس با اسرائیل

«خالد مشعل» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خارج از فلسطین، خواسته های این جنبش را برای برقراری آتش بس با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

خالد مشغل به شبکه خبری «تی آر تی» گفت: خواسته های حماس در این زمینه شامل: خروج صهیونیست ها از مسجد الاقصی و اجازه ورود آزادانه و حضور فلسطینی ها در آن، متوقف شدن اخراج فلسطینی ها از محله شیخ جراح در قدس، آزادی بازداشت شدگان اخیر و توقف حمله به نوار غزه است.

وی تاکید کرد که مقاومت چند روز به اسرائیلی ها هشدار داد که جنایات شان را در قدس متوقف کنند.

مشعل ادامه داد که جنبش حماس به طرف های میانجی اعلام کرده در وهله نخست، متوقف شدن تجاوز امری ضروری است.

وی تاکید کرد که ما به هدف خود برای آزاد سازی و بازگشت فلسطینی ها و نجات قدس نزدیک می شویم.

مشعل گفت: دولت های عربی و اسلامی باید بدانند این یک لحظه تاریخی است که عزت آن به پیروزی قدس و فلسطین و نجات غزه و تمامی سرزمین فلسطین بستگی دارد.

تنش در مرز غزه با فلسطین اشغالی طی روز های اخیر افزایش یافته و با حملات راکتی نیروهای مقاومت از یکسو و حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم اشغالگر از سوی دیگر همراه بوده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست جمعه ۲۴ اردیبهشت برای پنجمین روز پیاپی به حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها ادامه دادند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

افزایش شمار شهدای غزه به 126 نفر

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه جمعه خبر داد که شمار شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه به 126 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، از این تعداد 31 نفر کودک و 20 نفر نیز زن بوده و دست کم 950 نفر نیز مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که در پی حملات روز جمعه نظامیان صهیونیست در غزه، قدس و کرانه باختری ۲۶ فلسطینی شهید و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شده اند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

شلیک سه موشک از سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد دقایقی پیش سه موشک از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که یکی از موشک‌ها داخل اراضی سوریه سقوط کرده و دو موشک دیگر نیز در مناطق باز در داخل فلسطین اشغالی برخورد کرده است.

شامگاه پنجشنبه نیز «دیلی‌استار» لبنان مدعی شلیک چهار راکت از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی شد، اما برخی منابع دیگر شمار راکت‌های شلیک‌شده را سه فروند اعلام کردند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد راکت‌های شلیک‌شده از جنوب لبنان به شهرک «شلومی» در خاک فلسطین اشغالی اصابت کرد. این شبکه شلیک سه راکت را تأیید کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی و شورای شهر شلومی نیز با تأیید شلیک سه راکت از خاک لبنان روایت‌های متناقضی درباره محل فرود این راکت‌ها ارائه کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی گفته این راکت‌ها در دریا فرود آمده‌اند در حالی که رئیس شورای شهر شلومی مدعی فرود آنها در یک محوطه باز شده است.

این راکت‌ها از منطقه «القلیله»، واقع در شمال شهر جنوبی «الناقوره» که در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی واقع شده شلیک شده‌اند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است. وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تا این لحظه، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به بیش از 120 شهید از جمله ۲۷ کودک و ۱۱ زن رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تا کنون مجروح شده‌اند.

«ابوحمزه» سخنگوی نظامی گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی به حمله زمینی علیه غزه تاکید کرد که نبرد زمینی کوتاه‌ترین راه برای رسیدن مقاومت به پیروزی است و در این نبرد سرنوشت نظامیان صهیونیستی جز کشته یا اسیر شدن نخواهد بود.

حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی

نیروهای مقاومت مستقر در نوار غزه یک پایگاه هوایی در فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار دادند.

به گزارش شکبه خبری المیادین، گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) پایگاه هوایی «حتسریم» را با چند فروند راکت هدف قرار داد.

جزئیاب بیشتری از این حمله گزارش نشده است.

انفجار در مسیر کارون نظامی آمریکا در جنوب عراق

یک منبع امنیتی روز جمعه از انفجار در مسیر یکی از کاروانهای نظامیان تروریست آمریکایی در عراق خبر داد.

این منبع به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت که این انفجار در جاده «الناصریه» در جنوب عراق رخ داده است.

وی تأکید کرد که یک بسته انفجاری عامل این انفجار بوده و در جریان آن، یک کامیون حامل تجهیزات نظامی متعلق به نظامیان ائتلاف آمریکا هدف قرار گرفت.

این منبع در عین حال گفت که این انفجار تلفات جانی در پی نداشته است.

حمله به کاروان‌های لجستیک آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پارلمان عراق، دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

با وجود اینکه از تصویب این مصوبه در پارلمان عراق بیش از یک سال می‌گذرد، ولی گروههای سیاسی وابسته به آمریکا مانع از اجرای آن شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن تحولات فلسطین اسرائیل و فلسطین ایران و آمریکا نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 ارتش رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی وزارت بهداشت غزه به 126 نفر صهیونیست ها فلسطینی ها شمار شهدای حمله موشکی آتش بس نوار غزه شلیک سه راکت ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه

منابع خبری از شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری گزارش دادند که صبح امروز 70 راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه شلیک شده است.

شبکه خبری المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که شلیک راکت‌ها از لبنان به یک پایگاه نظامی اسرائیل در جولان اشغالی سوریه اصابت کرده است.

این منبع از دومین حمله موشکی به اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه خبر داد.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که حدود 70 راکت به بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شلیک شده که تعدادی از آن‌ها رهگیری شده است.

رسانه های اسرائیلی از شهرک‌نشینان جولان اشغالی خواستند که به پناهگاه بروند.

مقر فرماندهی لشگر 210 اسرائیل در جولان اشغالی هدف حملات راکتی حزب الله قرار گرفت

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به منطقه «البقاع»،  رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مقر فرماندهی لشگر 210 ارتش رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند.

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالیاگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • شلیک ۴ موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا