Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: «تمامی مددجویان بهزیستی با طرح جدید بیمه‌ی روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و خواهند توانست از مزایای بازنشستگی آن استفاده کنند».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس صادق زاده در نشستی با مدیر بیمه روستاییان و عشایر کرمان درخصوص روند رفع مشکل فقدان پوشش بیمه‌ای برخی از مددجویان بهزیستی، با اشاره به اهمیت همکاری وهم‌افزایی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و مسئولین تاثیرگذار در رفع مشکلات و تنگناهای موجود برای افراد دارای محدویت و کم‌برخوردار جامعه، بیان کرد: «با گستراندن چتر حمایتی سیستم بیمه‌ای برای همه‌ی اقشار جامعه گام موثر و ماندگاری برای ارتقا سطح  رفاه و سلامت اجتماعی برداشته خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «با توجه به خدمت‌دهی بهزیستی به جمع کثیری از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و سایر اقشار آسیب‌پذیر با استفاده از امکان به وجود آمده ناشی از اجرای طرح فوق و حمایت ارزشمند دستگاه‌های نظارتی و قانون‌گذار از این پس قادر خواهیم بود با کمترین بار مالی و مشارکت و همکاری مستقیم مددجویان، زمینه‌ی توانمندسازی و رفع بخش عمدهای از مشکلات آنان را فراهم آوریم».

صادق‌زاده ادامه داد: «تمامی مددجویان بهزیستی با طرح جدید بیمه‌ی روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و خواهند توانست از مزایای بازنشستگی آن استفاده کنند که خود این موضوع می‌تواند بار بزرگی را از روی دوش دولت بردارد».

مدیر بیمه روستاییان و عشایر استان کرمان نیز اظهار کرد: «به دلایل متعدد سال‌های گذشته به بحث بیمه‌ی اجتماعی روستاییان و عشایر بی‌توجهی شده است و تمام تلاش ما در سال‌های اخیر معطوف به فرهنگ‌سازی در مورد این بیمه و مزایای آن خصوصا برای روستاییان و عشایر و کشاورزان بوده است».

میرجعفری با بیان این‌که در این صندوق، دولت به عنوان کارفرما دو سوم حق بیمه سالیانه، از مجموع 15 درصد 10 درصد، را پرداخت می‌کند، گفت: «با مطالعات انجام شده و سهمیه‌ای که برای بهزیستی در نظر گرفته شده پنج درصد حق بیمه‌ی مددجویان تحت پوشش به صورت پلکانی دریافت خواهدشد، بدین صورت که مددجوی بیمه شده در سال اول یک درصد از پنج درصد، در سال دوم دو درصد و تا سال پنجم، هر پنج درصد که مبلغ اندکی است، توسط بیمه‌شده پرداخت خواهد شد».

وی ادامه داد: «بازنشستگی در این بیمه پس از 10 سال بازپرداخت حق بیمه بوده و همه‌ی افراد مشمول تا قبل از سن 50 سالگی می‌توانند از این بیمه استفاده کنند».

در ادامه این نشست، روند به اجرا درآمدن طرح جدید بیمه‌ی روستاییان و عشایر مورد بحث و  بررسی قرار گرفت و در پایان مقرر شد مددجویان واجد شرایط استفاده از امکانات این بیمه، شناسایی و مراحل ثبت‌نام و آغاز بیمه‌ی آنان به جریان افتد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان مددجویان بهزیستی کرمان عباس صادق زاده ی روستاییان و عشایر مددجویان بهزیستی پوشش بیمه تحت پوشش بیمه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی

به گفته یکی از مددجویان عده‌ای از آنها سال گذشته از طریق اداره بهزیستی اقدام به خرید کولر گازی کرده اند، اما در حال حاضر قرار شده به جای کولر گازی کولر آبی تحویل دهند. این موضوع آنها را گلایه‌مند کرده است و درخواست رسیدگی دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام خسته نباشید، سال گذشته اداره بهزیستی مبلغی بابت تحویل کولر گازی از مددجویان خود دریافت کرد و قرار بر این بود پنجاه درصد مبلغ از مددجویان یعنی هفت میلیون و پانصد هزار تومان و پنجاه درصد هم برعهده اداره باشد ولی بعد از گذشت هفت ماه چند وقت است که نامه‌ای از طرف اداره بر روی کانال‌های خبری گذاشته شده که یا کولر آبی تحویل داده می‌شود یا برای برگشت پول مددجویان اقدام کنند، درصورتی که اگر مددجویان برای خرید کولر به صورت قسطی اقدام می‌کردند الان تمامی اقساط آن به پایان رسیده بود در ضمن سال قبل می‌شد  با پانزده میلیون کولر خرید، ولی الان نزدیک به سی میلیون شده خواهش می‌کنم پیگیری کنید.  باتشکر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان