Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر شهامت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با توجه به بارش‌های بهاره اخیر که توأم با هشدار نارنجی و قرمز هواشناسی بوده است، به‌رغم تمام اقدامات پیشگیرانه به دلیل ویژگی بارش‌های بهاره، سیلاب شدید در برخی مقاطع و در مجاورت راه‌ها ایجاد گردید.

وی گفت: ضعف پوشش گیاهی، نوع خاک منطقه و بعضاً شکست بندهای غیراستاندارد کشاورزان، موجب تشدید خسارت به راه‌ها، پل‌ها و آبروها گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت : با توجه به ارزیابی انجام‌شده توسط کارشناسان از ۶ هزار ۷۳۰ دستگاه پل و آبرو در استان، یک دستگاه پل در ورودی شهر شوقان متصل به محور بجنورد- سن خواست به دلیل شدت سیلاب وعدم کفایت مقطع هیدرولیکی، پل دچار تخریب کامل گردید و در بقیه موارد عمدتاً آب شستگی یا خسارت به پل‌ها در ۵۴ مورد گزارش‌شده است که تخریب بین ۲تا ۱۵ درصدی و عمدتاً از نوع آب شستگی می‌باشد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است مشاهدات میدانی نشان می‌دهد با توجه به تغییرات اقلیمی طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از پل‌های استان در صورت عدم جدی گرفتن اقدامات آبخیزداری نیازمند افزایش مقطع هیدرولیکی برای گذر سیلاب‌ها مشابه سیلاب‌های سال ۹۸ است.

شهامت افزود: طی برآورد انجام‌شده ۲۴ میلیارد ریال خسارت به ابنیه استان واردشده است که عمدتاً به دلیل آب شستگی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد زمان تقریبی تعمیر و بازسازی پل‌ها گفت :از تعداد پل‌ها و آبروهای آسیب‌دیده تعدادی از پل‌ها و آبروها توسط ادارات شهرستان‌ها در دست تعمیر و بازگشایی است و یک دستگاه پل تخریب‌شده محور بجنورد- سنخواست (ورودی شوقان) در حال حاضر مسیر موقت جهت گذر شهروندان با امکانات راهداری در حال ایجاد است.

شهامت افزود: احداث پل جدید با توجه به نیاز به افزایش مقطع هیدرولیکی پل، در حال استعلام از سازمان ذی‌ربط جهت تعیین دبی رواناب و سیلاب است و درخواست اعتبار برای احداث در حال پیگیری است که با توجه به اینکه در انتهای سال مالی هستیم، تأمین اعتبار از اعتبارات سال ۱۴۰۰ ضروری است.

انتهای پیام/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش پوشش گیاهی پل خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته