Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان بهداشت جهانی در آخرین توصیه‌های خود متذکر شد بهتر است اعضای خانواده‌ای که دور یک میز غذا می‌خورند از ماسک استفاده کنند.

به گزارش هلث، آخرین بررسی ها نیز نشان داد که 3 چهارم انگلیسی ها در مناطق اجباری از ماسک استفاده می کنند با این حال سرعت انتقال ویروس بالا رفته و احتمال قرنطینه مجدد را بوجود می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیفی که همگان از استفاده ماسک بیان می کنند، ظالمانه، خفه کننده که تنفس را دچار مشکل می کند اما با این وجود بسیاری از ما ماسک را با تمام دردسرهایش تحمل می کنیم تا خود و خانواده مان در سلامت باشیم.

اما آیا ماسک می تواند ما را مقابل کرونا محافظت کند؟ شهردار لندن ، صادق خان بر این باور است که شاید مشکل اساسی این است که مردم از ماسک در فضای باز استفاده نمی کنند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند. با این وجود کشورهایی که استفاده از ماسک را اجباری کرده اند همچون اسپانیا، ایتالیا از موج همه گیری در امان نبوده اند.

بنا بر مطالعات انجام شده ماسک ها می توانند مانع ورود ذرات ویروس  هنگام سرفه ؛غطسه و صحبت کردن از طریق بینی و یا دهان به بدن ما شوند و داده های علمی موجود نیز این موضوع را تائید می کند.

اما باید بدانید تنها زدن ماسک مهم نبوده بلکه روش صحیح زدن ماسک یعنی پوشش کامل بینی و دهان و حفظ فاصله اجتماعی در میزان ابتلا موثر است .بسیاری از افراد ماسک را تنها روی دهان خود قرار داده و بینی شان از ماسک بیرون می ماند.

سازمان بهداشت جهانی در ماه ژوئیه اعلام کرد که ذرات ویروس ریز از طریق هوا منتقل می شود و این ذرات سبک و ریز برای مدتی در هوا معلق می مانند و می توانند افراد را مبتلا کنند.

پروفسور دیگارد در این باره گفت: بیشتر تحقیقات انجام شده در ارتباط با نحوه منتشر شدن ذرات ویروس از طریق فرد مبتلا در آزمایشگاهها صورت گرفته و از روی سرفه و عطسه انسانی شبیه سازی شده است.

به نظرم تحقیقات کمی در مورد اینکه آیا از ماسک به درستی استفاده می کنیم صورت گرفته است. ما می دانیم که زدن ماسک مقابل ویروس موثر است اما باید به درستی از آن استفاده کنیم مسائلی چون تعداد دفعات استفاده از ماسک ، زدن صحیح روی صورت ، حفظ فاصله اجتماعی و .. در میزان ابتلا دخیل هستند.

به طور مثال ماسک های مرطوب کارایی کمی داشته و در مکان هایی که تهویه نامناسب دارند و ازدحام بیشتر است احتمال ابتلا نیز بالا تر است. به گفته دانشمندان اگر ماسک ها وجود نداشت اعداد وارقام ابتلا و مرگ و میر می توانست بسیار بالا باشد پس اینکه چطور از ماسک استفاده می کنیم نیز می تواند در میزان ابتلا به ویروس موثر باشد./ ایران‌آنلاین

کروناویروس روی سطوح استیل تا ۷۲ ساعت و روی پوست انسان تا ۹ ساعت زندگی می‌کند ۴ تا ۲۰ متر؛ فاصله‌ مناسب برای پیاده‌روی و ورزش در روزهای کرونایی چرا افراد کوتاه‌قد باید بیش از ۲ متر با دیگران فاصله داشته باشند؟ ذرات معلق حامل کرونا تا شعاع ۱۸۲ سانتیمتری پخش می‌شوند ویروس کرونا چند روز روی سطوح عفونی باقی می‌ماند؟ افراد دچار گرفتگی بینی ویروس را بیشتر پخش می‌کنند حتی با فاصله ۱۸۲ سانتیمتری هم باید ماسک بزنید ۳۰ هزار قطره خطرناک در هر عطسه کرونایی ویروس کرونا تا ۵ متر در هوا منتشر می‌شود گفت‌وگوی رو‌ در رو را به ۴ دقیقه محدود کنید به وقت ملاقات در فضای باز در جهت باد نایستید کرونا تا ۳ هفته در مخاط بینی کودکان جا خوش می‌کند قطرات بزاق هنگام صحبت کردن چطور در هوا پخش می‌شود؟ ویروس کرونا در آسانسور با درهای بسته تا ۳۰ دقیقه معلق می‌ماند با ۵ دقیقه صحبت یا ۵۰ دقیقه حضور کنار فرد مبتلا کرونایی می‌شوید کرونا در اتوبوس و میان مسافرانِ بدون ماسک به سرعت منتقل می‌شود ذرات حاوی کروناویروس حتی بعد از تبخیر تا چند روز روی سطوح می‌ماند DNA ویروس ۱۰ ساعته در یک بیمارستان پخش می‌شود و ۵ روز زنده می‌ماند     آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟