Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اجرای طرح سفر ایمن در ایام نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: در این طرح مقرر شد هتل‌ها و مراکز اقامتی که تأییدیه وزارت بهداشت را در استان یزد بگیرند، به‌عنوان مقصد ایمن گردشگران معرفی شوند.

وی افزود: در این طرح مقرر شده بود تا تأسیسات گردشگری به سامانه ماسک متصل شوند، در این صورت هتل‌ها از پرونده بیماری مسافر خود در حوزه ویروس کرونا مطلع می‌شدند و می‌توانستند با آگاهی از این مهم تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرایند گردشگری پذیری شهر یزد، گفت: ما در استان یزد برای تأسیسات گردشگری و هتل‌ها پروتکل‌هایی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، کم شدن تعداد تخت‌ها، داشتن ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و تب‌سنج تعیین کردیم که با همکاری خوب مجموعه‌های اقامتی در استان مواجه شد و توانست زنجیره شیوع کرونا را در این مراکز قطع کند.

فاطمی با بیان این‌که در تعطیلات نوروز بیش از ۴۰۰ هزار تردد خودرو در یزد ثبت شده درحالی‌که فقط ۲۷ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داشته‌اند، تصریح کرد: اخبار ضدونقیض پیرامون قرمز شدن یزد باعث شد تا مسافران از رزرو هتل منصرف شوند و به خانه اقوام یا به مراکز اقامتی غیررسمی مراجعه کنند.

همین مهم سبب شد تا اگر مسافری در یزد به کرونا مبتلا شده خارج از مراکزی باشد که میراث‌فرهنگی نسبت بدان نظارت داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با تأکید بر این‌که بهبود معیشت راهنمایان گردشگری توام با نظارت بر اجرای پروتکل ها در اولویت‌های این اداره کل بود، تصریح کرد: در ایام عید با راهنمایان گردشگری که یک سال بیکار بودند قرارداد بستیم تا این افراد در مسیرها به مردم رعایت فاصله اجتماعی را متذکر شده و در قالب همیار سلامت به توزیع ماسک بپردازند و مراقب ترددها و رعایت پروتکل‌ها باشند که این طرح نیز با استقبال مسافران و راهنمایان گردشگری در استان مواجه شد و توانست موثر واقع شود.

فاطمی با تأکید بر این‌که در تأسیسات گردشگری یزد کسی به بیماری کرونا مبتلا نشده است، خاطرنشان کرد: در خارج از این چارچوب به‌ویژه در حوزه مراجعه بیمارانی از سایر استان‌ها به یزد، کنترل و نظارت خاصی وجود نداشته و این افراد در مراکز اسکان غیررسمی اقامت کنند. از طرفی بیمارستان‌هایی نیز در یزد هستند که با آپارتمان‌های مبله خود گردشگران سلامت را بدون در نظر گرفتن پروتکل های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری پذیرش می‌کنند. در این شرایط است که معضلاتی که در عدم نظارت نسبت به گردشگر سلامت وجود دارد، دامن‌گیر گردشگر تفریحی می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد مصطفی فاطمی گردشگران نوروزی استان یزد خبرگزاری فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد میراث فرهنگی استان یزد پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • کنایه مورینیو به رم: مردم از من انتظار برد با تیم‌هایی را دارند که برای قهرمانی ساخته نشدند!
  • نایب رئیسان فدراسیون کونگ‌فو مشخص نشدند
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد