Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:41:16 GMT

اجرای طرح‌های کاهش خطرپذیری سیلاب در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۰۴۷

اجرای طرح‌های کاهش خطرپذیری سیلاب در سمنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: طرح‌های کاهش خطرپذیری سیلاب در استان سمنان شامل اجرای لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احداث و مرمت بندهای تثبیت رودخانه و نیز احداث دیوار ساحلی در این استان بوده که خطرات سیل امسال را تا میزان قابل توجهی کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این طرح‌ها، در ۱۶ رودخانه ۲۹ کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی انجام شده و مرمت و احداث دو بند تثبیت رودخانه به طول ۴۷۰ متر و احداث دیوار ساحلی به طول ۴۳۰ متر در سه رودخانه استان نیز ازجمله مهم‌ترین این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه این طرح‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ انجام شده است، متذکر شد: اجرای طرح‌های مذکور سبب شد تا خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر در استان به حداقل برسد.

حیدریان با اشاره به سیلاب اخیر در رودخانه حبله‌رود و بزرگی دبی و بار رسوبی کم‌سابقه آن یادآور شد: برای کاهش خطرات سیل در شهرستان‌های گرمسار و آرادان که در پایین دست رودخانه حبله رود قرار دارند، احداث و مرمت دو بند تثبیت به طول ۴۷۰ متر در رودخانه حبله رود در بالادست جاده مواصلاتی تهران -مشهد انجام شده است که موجب تقسیم و توزیع متناسب سیلاب بین شاخه‌های پایین دست شده که این موضوع در کنار لایروبی و بازگشایی رودخانه حبله رود و شاخه‌های آن به طول ۵.۷ کیلومتر در این محدوده، موجب عبور ایمن سیلاب اخیر از محدوده اراضی پایین دست جاده مواصلاتی تهران مشهد علیرغم دبی بالای آن شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات خسارت سیلاب در استان سمنان هزینه شده است.

انتهای پیام / گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب آب منطقه ای رودخانه حبله رود طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب