Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اینجانب برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه‌های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده‌ام.

وی تاکید کرد: تجربه طولانی اینجانب در سطوح مختلف مدیریتی، به روشنی بر من ثابت کرده است که اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود و به علاج یک قوه قاهره بیرونی گره بخورد، جریان آن در شکل‌های مختلف ادامه می‌یابد و بلکه روز به روز گسترده تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این مبنا، حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان شاء الله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی بعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

مردم شریف ایران، خواهران و برادران عزیزم،

سلام علیکم

انقلاب شکوهمند اسلامی مردمی شما، چهل و سومین سال خود را می‌گذراند و همچنان شعارهای مبنایی ما که تحقق ارزشهای دینی، عدالتخواهی، استقلال‌طلبی و آزادی‌جویی بود، بعنوان اولویت‌های ممتاز، در بلندای آرمان انقلاب می‌درخشند. آرمانی که زنده، پویا، قابل دستیابی و امیدآفرین است. پیشرفت های مادی و معنوی " اصحاب ما می توانیم" خمینی کبیر و خامنه ای عزیز، کشور ما را از حضیض ذلت به قله عزت رسانید. کتاب زرین افتخارات زنان و مردان سرزمینم مملو از لحظات تلخ و شیرینی است که سرنوشت یکسانی را برای ما رقم زده است. آرزوی «ایران قوی و سربلند»، فصل مشترک این تاریخ پر فراز و نشیب است.

اگرچه مساعی صورت گرفته در دوره‌های متمادی، قابل تقدیر است، اما اینک در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضعف مدیریت اجرایی، تقلیل توجه به آرمانهای مبنایی یا انحراف از آن، بخشی‌نگری، گم کردن اولویت‌ها، تن دادن به ساختار فرسوده، جهت‌گیری‌های چندگانه و متعارض، بوروکراسی ناکارآمد و مزاحم، سیاست‌زدگی، چشم‌دوختن به بیرون و تحقیر توان داخلی سبب شد که انرژی متراکم و بی‌بدیل قوه اجرایی، نه تنها به صورت کامل و مؤثر استفاده نشود، بلکه خود، منشأ پیدایش مسائل پیچیده در کشور باشد. البته فشار سنگین و بی‌رحمانه بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه، حتماً بر وضع غیرقابل قبول کنونی مؤثر بوده‌اند ولی علت اصلی شکل‌گیری این وضع، به سوء تدبیرها، ناکارآمدی‌ها و تضییع فرصت‌های خدمتگزاری باز می‌گردد.

قرار نبود که از درد مردم بی خبر باشیم.

● قرار نبود که مردم در فشارهای اقتصادی بی پناه بمانند.

● قرار نبود که از آمدن به میان مردم واهمه داشته باشیم.

اینک ماییم و رنجها و امیدهای مشترکمان. رنجی از جنس زخم‌های دردآور معیشتی و اقتصادی بر پیکره اعتماد عمومی، و امیدی متکی بر منابع سرشار انسانی و فکری و مادی که چشم‌انتظار مدیریتی توانمند و متکی به مردم برای رسیدن به ایرانی قوی برای همه است.

در طول چند ماه گذشته، گروه‌ها و اقشار و اصناف مختلف، اینجانب را دعوت به نامزدی در انتخابات می‌کردند و البته برخی دلسوزان نیز با دلایل مختلف، خیرخواهانه، می‌خواستند در برابر این مطالبه مقاومت کنم. آنچه من را با این استدلال همراه می‌ساخت، مسؤولیت سنگین قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی بود که به پشتوانه تجربه و آشنایی به مسائل و چالش‌های دستگاه قضایی و به یاری طیف وسیعی از نخبگان، و همراهی و امیدآفرینی قاطبه مردم، با جدیت دنبال می‌کردم و بحمدلله ارکان استقرار مسیر تحول فراهم گردیده بود؛ اما لطف مردم به این خدمتگزار کوچک تا سر حد مطالبه‌ای فراگیر و عمومی گسترش یافت. اگر این خواست عمومی نبود، برای ادامه مسیر تحول در قوه قضائیه، آسوده‌خاطر بودم. اما مقاومت بیشتر در برابر این موج گسترده، بیش از هرچیز، بی‌اعتنایی به اراده مردم بزرگوار سرزمینم، و گمان راحت‌طلبی در میدان نبرد با رنج‌های مشترکمان را ایجاد می نمود. انبوه بدهی های دولتی، رشد سرسام آور نقدینگی، نظام بانکی غیر مولد، تورم کمرشکن، به هم ریختگی بازار مسکن و خودرو، مشکلات کارگران قراردادی و شرکتی، کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده، بیکاری جوانان تحصیل کرده، تبعیض آزاردهنده در حقوق و دستمزد و هزاران زخم مزمن دیگر، تنها گوشه ای از این دردهای مردم است.

تجربه طولانی اینجانب در سطوح مختلف مدیریتی، به روشنی بر من ثابت کرده است که اگر فساد و مبارزه با آن در کانون‌های اصلی خود مهار نشود و به علاج یک قوه قاهره بیرونی گره بخورد، جریان آن در شکل‌های مختلف ادامه می‌یابد و بلکه روز به روز گسترده تر می شود. بر این مبنا، حضور خود در عرصه انتخابات را مجاهدتی بنیادین برای مبارزه کانونی با فساد می‌دانم که ان شاء الله با هزینه‌های بسیار کمتر، ریشه‌ها و بسترهای فسادزا را بخشکاند.

روشن است که مردم به وضع موجود اداری و اقتصادی کشور که نه با ارزش‌های انقلاب و نه با انتظارات جمهور و نه با امکانات و توانایی‌های موجود سازگار نیست، معترض، و گله‌مندند. دولت آینده، برای علاج این درد مشترک، باید عمیقاً معتقد به تحول و تغییر اساسی ریل اداره امور اجرایی کشور به نفع مردم باشد تا در آینده‌ای نزدیک، تلخ‌کامی‌های ناشی از بی‌عدالتی، خمودگی و حاشیه‌سازی را به طعم شیرین و خواستنیِ احساس اجرای عدالت مبدل گرداند.

کد خبر 5212094 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران قوه قضاییه دستگاه قضایی انتخابات 1400 ستاد انتخابات کشور شورای نگهبان وزارت کشور محمد جواد ظریف فلسطین انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی حسن روحانی صحن مجلس علی لاریجانی محمدجواد ظریف عید سعید فطر اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیومرث هاشمی در جلسه رونمایی از سامانه سوت‌زنی با قدردانی از معاونت توسعه مدیریت و منابع بابت رونمایی از این سامانه اظهار کرد: قرار بود این رونمایی اوایل فروردین انجام شود، اما با تلاش‌هایی که انجام شد، این رونمایی زودتر صورت گرفت.

وی ادامه داد: طبق قانون دستگاه‌های اجرایی وظیفه‌ای برای راه‌اندازی این سامانه ندارند، اما با توجه به اینکه مشی دولت مبارزه با فساد در ساختار‌های دولتی است و با توجه به اینکه در ذات ورزش هیچ چیزی پنهان نیست و مسائل رسانه‌ای خواهد شد، مجموعه همکاران ما شرایطی را به وجود آوردند تا این بستر شکل بگیرد هر چند تاکنون در این مجموعه مورد حادی نداشتیم.

وزیر ورزش و جوانان شفافیت اقدامات را یکی از مسائل مهم این وزارت‌خانه دانست و گفت: ترویج فرهنگ مبارزه با فساد در دستگاه ورزش و جوانان باید نهادینه شود و به این خاطر این سامانه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ما مجموعه‌های مختلفی در دستگاه ورزش و جوانان داریم و باید این سامانه را داشته باشیم و بحث شفافیت یکی از بحث‌های مهم در دستگاه‌های اجرایی است و این باعث می‌شود تا اعتماد مردم را جلب کنیم و این زمانی رخ می‌دهد که اقدامات ما شفاف باشد.

او در پایان درباره اثرات شفافیت اقدامات گفت: وقتی بقیه بدانند که سالم کار می‌کنیم، امور با اثربخشی خوبی پیش می‌رود و تلاش کردیم این شفافیت را دنبال کنیم. آیین رونمایی از سامانه سوت‌زنی، یکی از کار‌هایی است که در مبارزه با فساد صورت می‌گیرد و من از زحمت‌کشان این سامانه تشکر می‌کنم.

در ابتدای این آیین، معاون توسعه مدیریت و منابع در خصوص کارکرد‌های سامانه و سرپرست مرکز فناوری و اطلاعات وزارت ورزش و جوانان درباره نحوه دسترسی مخاطبان به آن توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا عصر تحریم‌ها به سَر آمده است؟
  • تشریح ۳ اولویت مهم آذربایجان شرقی/۲۷۱ کیلومتر مرز اقتصادی داریم
  • وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • رونمایی از سامانه سوت‌زنی در ورزش با حضور وزیر
  • بشیری: مردم با حضور در انتخابات دشمن را مایوس کردند
  • اراده مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی همیشه وجود داشته است | باید به مبارزه سازمان‌یافته با فساد برسیم
  • طرح «زندگی با آیه‌ها» عملیات فرهنگی ماه رمضان در کشور است
  • مردم می‌خواهند در عین حفظ آرمان‌های انقلاب، در برخی زمینه‌ها تغییر رویکرد انجام شود
  • حضور مردم در انتخابات تلاش های دشمنان را برای تضعیف مردمسالاری خنثی کرد