Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:08:23 GMT

انتصاب فرمانده انتظامی در صدر خبرهای هفته گذشته لرستان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۲۰۵

انتصاب فرمانده انتظامی در صدر خبرهای هفته گذشته لرستان

به گزارش روز شنبه ایرنا هفته گذشته سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با حضور در مرکز استان، فرمانده جدید این نهاد را در لرستان معرفی و منصوب کرد.

فرمانده انتظامی لرستان منصوب شد

طی حکمی از سوی سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) سردار یحیی الهی به عنوان فرمانده این نهاد در لرستان منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این سردار الهی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه بود و سردار حاجی محمد مهدیان نسب از شهریور ۹۶ تاکنون فرماندهی انتظامی لرستان را برعهده داشت.

اختصاص ۷۲۶میلیارد تومان برای رفع محرومیت‌ در لرستان

۷۲۶ میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری و جداول پیوست آن برای رفع محرومیت‌ از مناطق کمتر برخوردار استان اختصاص یافته است.

با توجه به اینکه در بودجه امسال اعتبارات خوبی برای محرومیت‌ زدایی استان در نظر گرفته شده است با برنامه ریزی دقیق، کارشناسانه و هدف گذاری معین و همچنین همکاری همه دستگاه های اجرایی و بسیج سازندگی شاهد کاهش محرومیت ها در سطح استان خواهیم بود.

آغاز عملیات اجرایی سه واحد تولیدی در خرم‌آباد

عملیات اجرایی سه واحد تولیدی در زمینه تولید سازه های فلزی و محصولات ساختمانی در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم‌آباد آغاز شد.

این مجموعه در زمینه تولید تجهیزات مصالح و لوازم مورد نیاز ساختمان مانند آسانسورها و لوازم مورد کاربرد در پله برقی ها و امثال آن فعالیت خواهد کرد.

در راستای لزوم حمایت و فراهم سازی شرایط برای حضور سرمایه گذاران در استان، با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان حدود ۱۲ هکتار زمین جهت اجرای پروژه در اختیار سرمایه گذار آن قرار گرفت که با راه اندازی و بهره برداری از این پروژه ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر از جوانان هم استانی فراهم خواهد شد.

خیبر خرم‌آباد با پنج گل قشقایی شیراز را بدرقه کرد

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد از هفته بیست و سوم مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با پنج گل در مقابل قشقایی شیراز به برتری رسید.

علی درخشان در دقیقه پنج بازی با گل به خودی تیم خیبر را پیش انداخت و در ادامه عارف رستمی در دقیقه ۴۴ و ۴۸ و جواد نصیر در دقیقه  ۵۶ و بهرام احمدی دقیقه ۶۵ موفق به گلزنی شدند و تنها گل قشقایی را مهدی لیموچی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند.

انتخابات هیات مدیره شرکت سهام عدالت لرستان به نوبت دوم موکول شد

انتخابات هیات مدیره شرکت سهام عدالت استان به دلیل حد نصاب نرسیدن تعداد سهام لازم به نوبت دوم موکول شد.

مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری استان لرستان نوبت اول با نماد «وسلرستا» به روش الکترونیکی جهت انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت تشکیل و به دلیل حد نصاب نرسیدن تعداد سهام لازم، ختم جلسه اعلام و برابر قانون به نوبت دوم موکول شد.

سرمایه‌گذار جدید برای کارخانه صدر فولاد جذب شد

سرمایه‌گذار جدیدی برای مشارکت با مدیرعامل فعلی کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد جذب و مقرر شده است تا خرداد امسال نسبت به تعمیر و راه‌اندازی مجدد ماشین‌آلات اقدام کنند و مقرر شد از اول خرداد تعمیرات و راه اندازی مجدد ماشین آلات کارخانه شروع و ظرف سه ماه پس از آن کارخانه راه اندازی شود.

کارخانه صدر فولاد خرم آباد سالانه ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می‌ کرد و قرار بود این میزان تولید ۲.۵ برابر شود اما نه ‌تنها این امر محقق نشد بلکه با تعطیلی آن به دلیل بدهی به سیستم بانکی، دستگاه های دولتی و فرسودگی ماشین آلات ۱۸۰ کارگر آن از کار بیکار شدند.

تعداد حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان لرستانی سه برابر شد

باتوجه به شیوع ویروس کرونا تعداد حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان لرستانی از ۶۸ حوزه به ۱۸۹ مورد افزایش یافت.

براساس نتایج کارشناسی در کارگروه‌های تخصصی و مطرح شدن ضرورت آن در ستاد ملی کرونا تصمیم بر آن شد که به‌صورت میانگین ۲۵ دانش‌آموز در هر مدرسه برای امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضور داشته باشند تا تجمعی شکل نگیرد.

خسارت خشکسالی در لرستان به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید

طبق آخرین برآوردها خشکسالی تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش های کشاورزی خسارت وارد کرده و انتقال آب برای کاشت محصولات آبدوست در اراضی دیم ممنوع است.

با توجه به این شرایط، علیه متخلفان اعلام جرم خواهد شد و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

عشایر کوچ‌رو بیش از ۴۳ میلیارد تومان به مراتع لرستان خسارت زدند

عمده ترین خسارت را عشایر غیر بومی استان های همدان و کرمانشاه به مراتع لرستان وارد و عشایر بومی استان با انجام کوچ ماشین رو، خسارت کمتری ایجاد می کنند.

حدود ۸۰۰ خانوار عشایر استان های همدان و کرمانشاه هر ساله به مدت ۲ ماه از لرستان عبور می کنند و اگر میانگین دارایی هر خانوار را ۳۰۰ واحد دامی در نظر بگیریم حدود ۲۴۰ هزار واحد دامی محسوب می‌شود.

نیاز علوفه هر واحد دامی به طور میانگین ۱.۵ کیلوگرم و روزانه ۳۶۰ هزار کیلوگرم است که در ۲ماهه زمان کوچ ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن علوفه از مراتع لرستان مصرف می‌شود و با احتساب قیمت هر کیلوگرم علوفه ۲ هزار و ۳۰ تومان، در مجموع ۴۳ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان خسارت به مراتع لرستان وارد شده است.

بیش از ۱۷ میلیارد تومان طرح عمران شهری در خرم‌آباد افتتاح شد

۶ طرح عمرانی خدماتی شهرداری خرم‌آباد روز سه‌شنبه هفته گذشته با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان افتتاح و بهره‌برداری شد.

لرستان دومین استان از نظر ابتلا به کرونا است

استان لرستان رتبه دوم ابتلا به کرونا را در ایران دارد اما میانگین مرگ شهروندان آن بر اثر این ویروس، کمتر از متوسط کشوری است، میانگین کشندگی ویروس کرونا در کشور ۲.۹۰ درصد که در لرستان پایین تر و حدود ۱.۵۹ درصد است.

فعالیت تورهای گردشگری در لرستان ممنوع شد

بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا برگزاری هر گونه تور گردشگری از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، ممنوع است و با آژانس‌های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

۲۵ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان لرستان آزاد شدند

با تلاش و پیگیری خیرین هم استانی، مبالغی از طریق پویش های مجازی به حساب ستاد دیه استان واریز و موجب شد ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد در آستانه عیدفطر آزاد شوند.

در ابتدا برای آزادی ۲۱ نفر برنامه ریزی شده بود که با توجه به استقبال خیرین، احسان و گذشت شکات و مصالحه بیشتر با زندانیان بدهکار، ۲۵ بدهکار مالی آزاد شدند.

صلاحیت ۱۲۳ داوطلب معترض انتخابات شورای شهر لرستان تایید شد

 صلاحیت ۱۲۳ نفر از مجموع ۲۱۳ داوطلب شوراهای شهری استان که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض کرده بودند پس از بررسی دوباره مستندات و مدارک آنها تایید شده است.

امسال ۲۲ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان اصلاح می‌شود

از ۱۰۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در جاده‌های مناطق کوهستانی استان، امسال ۲۲ نقطه اصلاح می‌شود.

پنج هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی در لرستان وجود دارد و سالانه باید ۱۹ هزار میلیارد تومان برای ایمنی راه های استان هزینه شود که این میزان بودجه وجود ندارد.

درگیری در سلسله لرستان ۲ کشته برجا گذاشت

عصر روز پنجشنبه هفته گذشته نزاع میان اراذل و اوباش و تسویه حساب های شخصی آنها منجر به درگیری مسلحانه شد که در این میان ۲ برادر بی‌گناه که از محل حادثه عبور می کردند کشته شدند.

به گفته فرمانده انتظامی سلسله تا دیروز جمعه سه نفر از عاملان اصلی تیراندازی ها دستگیر شدند و سه قبضه سلاح و یک خودرو از آنان توقیف شد، همچنین اقدام برای دستگیری سایر همدستان این اراذل در دستور کار پلیس است و همگی آنان بزودی دستگیر و در چنگال قانون گرفتار خواهند شد. 

۱۵۰ میلیارد تومان به جلوگیری از تخریب ابنیه لرستان اختصاص یافت

 ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از تخریب بناهای آسیب دیده در سیل لرستان اختصاص یافت. بر اساس مصوبه دهم اسفندماه ۹۹ هیات وزیران مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل، بهره‌برداری و بازسازی پروژه های خسارت دیده از سیل در حوزه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان قرار گرفت.

برچسب‌ها ایرنا توسعه اقتصادی انتظامی لرستان سلسله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا توسعه اقتصادی انتظامی ایرنا توسعه اقتصادی انتظامی لرستان سلسله اخبار کنکور میلیارد تومان مراتع لرستان هفته گذشته راه اندازی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه از دستگیری سارق باتری خودرو در این شهرستان با ۱۰۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی از دستگیری سارقان باتری در شهرستان ارومیه خبر داد و اظهار کرد: در پی شکایت شهروندان از سرقت باتری خودروهایشان رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اطلاعات و بررسی‌های پلیسی سارقی در این راستا شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه با بیان اینکه این فرد در تحقیقات پلیس و پس از روبرو شدن با مستندات موجود به ۱۰۵ فقره سرقت باتری از خودروهای شهروندان اعتراف کرد، ادامه داد: در این راستا همچنین دو نفر مال‌خر شناسایی و تعداد ۳۰ عدد باتری خودرو در محل مخفیگاه متهمان کشف و ضبط شد.

توحیدی عنوان کرد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر 749195

دیگر خبرها

  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • کشف سیگار‌های قاچاق در بهاباد
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • کشف ۴۰ تن گندم غیر قابل استفاده در حمیدیه
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی