Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:06:41 GMT

متصرفین اراضی ملی در سنندج به دام قانون افتادند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۸۶۳۲

متصرفین اراضی ملی در سنندج به دام قانون افتادند

 هیمن محمدی‌بهرام  درگفت‌وگو باخبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با همکاری ادارات نظارتی 10ها هکتاراز اراضی ملی که در محدوده  سرنجیانه توسط افراد سودجو تصرف گردیده و به قطعات کوچک تقسیم و در آن نهال کاری و ساختمان نیز بنا شده بود،  پس از شناسایی و انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و انتظامی،  رفع تصرف و ابنیه ساخته شده نیز قلع و قمع گردیده و ملک به حالت اولیه بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید براینکه مراحل طرح شکایت از متصرفان مذکور و تشکیل پرونده قضایی برای این افراد در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تلاش‌های انجام گرفته در سال‌های گذشته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی،  رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند امسال نیز با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم در ستاد و هم در شهرستانها از ظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخوردا ر است و با توجه به اهمیت اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند، از تمام ظرفیت‌های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه محترم قضایی،  نیروی انتظامی و ثبت اسناد، استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین‌خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند

توکل آبشناس اظهار داشت: بر اساس قانون دو مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰ مترمربع بنا، ۹۰ متر دیوارکشی به طول و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی در اراضی باغی روستای کوهانی شهرستان نهاوند قلع و قمع شدند.

وی گفت: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بر اساس این اقدام قانونی در اراضی کشاورزی، حدود ۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان آزاد شد.

وی افزود: این عملیات با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان