Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر پورحسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای لرستان با نگاه انعطافی و مثبت نسبت به بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت رسیدگی شده است گفت: یکی از وظایف هیات‌های عالی نظارت بر انتخابات، رسیدگی به شکایات و اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده بر اساس ماده ۵۳ قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورحسینی با بیان اینکه دلایل رد صلاحیت افراد بر اساس اسناد، مدارک و استعلامات قانونی بوده است تصریح کرد: در مجموع ۲۳۵ داوطلب رد صلاحیت شده بودند که ۲۱۳ نفر آنها نسبت به این مساله ثبت اعتراض داشتند و صلاحیت ۱۲۳ نفر آنها احراز شد.

وی ادامه داد: داوطلبانی که از مراجع استعلامی، مورد منفی نداشتند تایید شده اند و هیچ نمونه ای وجود ندارد که داوطلب، خلاف موازین قانونی رد شده باشد چراکه بررسی صلاحیت‌ها بر مبنای سلایق سیاسی افراد و گزارشات میدانی نبوده است.

وی افزود: آشنا نبودن با قوانین موجب ایجاد شائبه‌هایی در افکار عمومی می‌شود بنابراین افراد باید از ایجاد تشکیک در وظایف هیات نظارت و روند بررسی پرونده‌ها پرهیز کنند تا مردم قضاوت را به قانون ارجاع دهند.

پورحسینی با اشاره به اینکه حفظ آبروی داوطلبان واجب و گاهی عدم اعتبار مدرک تحصیلی موجب رد صلاحیت است اضافه کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده در مرحله استانی، می توانند از امروز ۲۵ اردیبهشت جاری اعتراض خود را به دبیرخانه هیات نظارت استان ارسال کنند تا پرونده آنان به هیات مرکزی ارسال شود.

یکهزار و ۴۸۳ داوطلب برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای لرستان نام نویسی کرده بودند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد لرستان اخبار کنکور رد صلاحیت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها گفت: تناسب جمعیت ساکنان روستایی و شهری در خراسان شمالی بسیار مناسب است و انتظار می‌رود مسئولان بتوانند آن را حفظ کنند.

مهدی چمران ۱۳ اردیبهشت ماه در آیین نکوداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان که در شهرستان اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: استانداران فرمانداران و بخشداران باید به مصوبات شوراها توجه کرده و آنها را به اجرا بگذارند. 

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای جایگاه واقعی شوراها در شهرها و روستاها هستیم، افزود: شوراها نماد اعتماد مردم هستند و در حال حاضر بیش از ۱۲۶ هزار نفر عضو شوراهای کشور به عنوان نمایندگان مردم امور مختلف را اجرایی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای شهرها و روستاها باید از یکدیگر جدا باشد، تصریح کرد: به عنوان مثال اگر مردم مطالباتی همانند آسفالت و موضوعات شهری را دارند نباید از طریق نمایندگان مجلس اقدام کنند بلکه همه مسائل شهری باید با نظارت شوراهای شهرها به نتیجه برسد.

چمران بیان کرد: با تاسیس شوراهای اسلامی در کشور، کار وزارت کشور سبک‌تر شد چرا که نمی‌توانست همه شهرها را اداره کند و یا نظارت درست داشته باشد؛ لذا شوراهای اسلامی شهرها، نظارت واقعی و دائمی را با کمک مردم بر عملکرد مسئولان و هزینه‌کرد اعتبارات انجام می‌دهند.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها همچنین گفت: خراسان شمالی نسبت جمعیتی شهرنشین و روستانشین مناسبی دارد که مسئولان آن باید تلاش کنند این مزیت را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: روستاها مولد هستند و کاهش جمعیت آنها سبب می‌شود با مشکلات تولید روبرو شویم.

به گفته چمران، مسئولان باید امکانات شهرها را در روستاها نیز ایجاد کنند تا روستاییان با بهره بردن از آنها بتوانند تولیدات خوب و درآمد مناسب داشته باشند و از مهاجرت به شهرها خودداری کنند.

منتخب مردم شهرستان اسفراین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از رتبه سی‌ام خراسان شمالی بین استان‌های کشور در تولید ناخالص انتقاد کرد.

هادی قوامی گفت: استان خراسان شمالی به رغم ظرفیت‌های بسیاری که در موضوعات گردشگری، تاریخی، کشاورزی، صنعتی و... دارد اما به دلیل کم توجهی به آن وضعیت مناسبی ندارد.

وی تاکید کرد: این استان دروازه ورودی مشهدالرضا است و با تمام ظرفیت‌هایی که دارد، همچنان محروم باقی مانده و باید اقدامی جهادی برای توسعه استان صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند