Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه فرانس۲۴ با بیان اینکه فرانسه تنها کشور دموکراتیکی است که برگزاری تظاهرات اعتراضی به خشونت های رژیم صهیونیستی در غزه را ممنوع کرده، نوشت: وکلای معترضان و تظاهرکنندگان تقاضای تجدیدنظر کرده و شکایت خود را به دیوان عالی فرانسه می برند.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، پس از آنکه دادگاهی در فرانسه از اعلام ممنوعیت برای برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین حمایت کرد، وکلای برنامه ریزان این تظاهرات گفتند که تقاضای تجدیدنظر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان دهندگان تظاهرات هم اعلام کردند قصد ندارند تظاهرات روز شنبه را لغو کنند.

انجمن فلسطینیان منطقه ایل دوفرانس (منطقه ای در شمال فرانسه) هم اندکی پس از اعلام ممنوعیت دادگاه گفتند: «ما از همبستگی خود با فلسطینیان دست نمی کشیم و از برگزاری تظاهرات هم خودداری نمی کنیم».

پیش از این نمایندگان این انجمن به خبرگزاری فرانسه گفتند که فرانسه تنها کشور دموکراتیکی است که این تظاهرات را ممنوع می کند.

پلیس روز پنجشنبه از بیم تکرار درگیری ها در اعتراضات مشابه سال ۲۰۱۴، تظاهرات روز شنبه معترضان حملات اسرائیل به غزه را ممنوع کرد. (در نبرد سال ۲۰۱۴ میان اسرائیل و غزه، نیروی هوایی اسرائیل آغازگر حمله بود و نوار غزه را هدف حمله‌های خود قرار داد).

وکلای معترضان در پی عدم موفقیت در دادخواست اولیه، اکنون می گویند که به دیوان عالی شکایت خواهند برد. یکی از این وکلا ممنوعیت پلیس را "نامتناسب" و "با انگیزه سیاسی" خوانده بود.

همزمان «دیدیه لالمنت»  رئیس پلیس پاریس گفت: «اجازه تظاهرات "به هم زدن جدی نظم عمومی" را در پی دارد». وی افزود: «او از اقدام علیه کنیسه ها و منافع اسرائیل می ترسد».

از سوی دیگر دفتر «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در تماس با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قربانیان شلیک موشک های حماس و سایر گروه های درگیر با اسرائیل تسلیت گفت.

مکرون در این تماس تلفنی خواستار بازگشت به صلح شد و همچنین نگرانی خود را در مورد جمعیت غیرنظامی غزه به نخست وزیر اسرائیل ابلاغ کرد.

این در حالی است که اختلاف میان موافقان و مخالفان برگزاری تظاهرات اعتراضی در پاریس سبب دو دستگی میان سیاستمداران فرانسوی شده است. در حالیکه حزب میانه روی مکرون و اپوزیسیون جناح راست از این اقدام پلیس و دادگاه حمایت می کردند، چپ گرایان آن را حمله ای غیرقابل قبول به آزادی بیان خواندند.

در سراسر جهان، تنها اسرائیل و آمریکا جمعیت یهودی بیشتری نسبت به فرانسه دارند.

اما ممنوعیت برگزاری تظامهرات تنها محدود به پاریس نمی شود و پلیس شهر بندری مارسی هم اعلام کرده است که که راهپیمایی باید به یک اعتراض ثابت باشد و پلیس استراسبورگ (در شرق فرانسه) هرگونه تظاهرات را منع کرده است. در پی آخرین حملات روز جمعه اسرائیل به غزه با حملات توپخانه ای و هوایی تاکنون دستکم ۱۴۱ فلسطینی جان خود را از دست داده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه حمایت از فلسطین برگزاری تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه

نیروهای امنیتی فرانسه معترضان حامی فلسطین که با افزایش جنبش دانشجویی در سراسر جهان مصمم‌تر خواستار پایان جنگ در غزه هستند را مورد ضرب و شتم قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در میان معترضانی که به مناسبت روز کارگز امروز چهارشنبه به خیابان‌های پاریس آمده بودند، نیروهای امنیتی فرانسه با خشونت معترضان حامی فلسطین را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

.

 

تظاهرات کنندگان در جریان اعتراض‌های گسترده امروز در پاریس خواستار توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شدند.

نیروهای امنیتی فرانسه در جریان تظاهرات روز کارگر که با اعتراض‌های حمایت از فلسطین همراه شده بود، از گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت استفاده کردند.

علاوه بر درخواست‌های معترضان حامی فلسطین، هزاران تظاهرات کننده در خیابان‌های پایتخت فرانسه خواهان شرایط کاری و پرداخت‌های بهتر هستند.

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک از آغاز جنگ اسرائیل
  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکارا
  • تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه حاجت تپه آنکار
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول