Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس دبیر جبهه پیراون خط امام و رهبری در استان فارس معتقد است جوی که از مذاکرات حاصل می‌شود، اگر نتیجه دهد و منجر به رفع تحریم‌ها شود تاثیر نسبی در مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را رقم خواهد زد.

ابراهیم شعرا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در هر برهه‌ای از انتخابات با شرایط خاص خود مواجه بوده‌ایم، گفت: به نظر می‌رسد امروز حاکمیت مشکلات اقتصادی موجبات حضور کمتر مردم در انتخابات را رقم بزند اما عملکرد دولت در مدت باقی مانده برای رفع مشکلات و اعمال تسهیلات و تمهیداتی برای پیشگیری از کرونا با واکسیناسیون بیشتر موجب کمک به حضور چشمگیر مردم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ارزیابی حضور گروههای سیاسی و احزاب در انتخابات، بیان کرد: کارکرد ویژه احزاب، فعال شدن در انتخابات است و همه گروههای سیاسی خود را ذی نقش می‌دانند که کاندیدا داشته باشند و لذا گروههای سیاسی به طور قطع پر رنگ در انتخابات حضور خواهند داشت.

دبیر جبهه پیراون خط امام و رهبری در استان فارس با اشاره به ترکیب سیاسی داطلبان حاضر در انتخابات، و با بیان اینکه در دوره‌های قبل هم شاهد سه طیف اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین بودیم و در این دور هم داوطلبان از این سه طیف حضور خواهند داشت، عنوان کرد: گروهها کاندیدای ویژه خود را که با شرایط و گرایش سیاسی معرفی خواهند کرد و نهایتا رقابت‌ها موجب گرم شدن تنور انتخابات خواهد شد.

شعرا ادامه داد: هر گروه و حزبی تمایل به رای آوری کاندیدای خود دارد و به همین دلیل با تبلیغات به گرم شدن رقابت‌های انتخاباتی کمک خواهند کرد.

او با تصریح بر این نکته که دو قطبی شدن فضای انتخابات در دوره‌های گذشته هم وجود داشته است، اظهار کرد: اگرچه همیشه رقابت اصلی بین دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب بوده اما به تصور بنده در صورت دو قطبی نشدن فضا، انتخابات مورد استقبال بیشتر مردم قرار خواهد گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا به چالش پیش رو در انتخابات خردادماه هم اشاره و با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و همه گیری بیماری کرونا از مهمترین این چالش‌هاست، تاکید کرد: اگر دولت برای این دو مهم فکری بیندیشد و حتی اگر مقطعی به رفع دغدغه ناشی از این دو موضوع بپردازد شاهد مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پیش رو خواهیم بود.

شعرا همچنین پیشنهاد کرد که دولت در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزاری انتخابات را طی چند روز پیش‌بینی کند تا مردم احساس خطر نکنند و به راحتی پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 مذاکرات برجامی کروناویروس اصلاح طلب مردم در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد