Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:16:12 GMT

راه‌اندازی نخستین خانه‌موزه تمبر ایران در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۰۹۳۶۷

راه‌اندازی نخستین خانه‌موزه تمبر ایران در تبریز

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ اولین خانه موزه تمبر ایران روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰ با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست، حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و مقامات استانی در خانه مجتهدی‌های تبریز افتتاح می شود.

در این خانه موزه تعداد هزار و ۷۰۰ قطعه تمبر ملی و بین المللی در قالب ۲۰۰ تابلوی شکیل به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت حفظ هویت تاریخی و نمادهای پستی و تاکید وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات؛ توسعه اماکن و مراکز فرهنگی پست طی یکسال اخیر در دستور کار قرار گرفته است.  
از این رو اولین مرکز پست، موزه، مدرسه جهان در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در شهر رشت راه اندازی و دومین مرکز هم به زودی در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.

در همین راستا پست موزه یزد نیز در تاریخ  ۲۰ اسفندماه ۹۹  افتتاح و هم اکنون مشغول به فعالیت و میزبانی از بازدید کنندگان است.

در بازدید آخر حسن عمیدی؛ مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات از اداره کل پست استان آذربایجان شرقی و خانه مجتهدی های تبریز که در تملک پست این استان می باشد، مقرر شد این بنای زیبا در اولین فرصت به عنوان اولین خانه موزه تمبر ایران مورد بهره برداری قرار گیرد.

خانه مجتهدی‌ها که هفدهم اسفند سال۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است، نام آخرین مالکش را بر خود دارد و با قدمتی دویست ساله در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده است.

 شهر تبریز به عنوان مهد تمدن همواره مورد توجه بوده است. از جمله عناوین شهر تبریز، شهر پیشگامان و به عبارتی «شهر اولین‌ها» است.تأسیس نخستین چاپخانه، نخستین مرکز آموزشی، انتشار نخستین روزنامه، اولین روزنامه‌نگاری ملی، اولین رمان، اولین دایره‌المعارف اسلامی، اولین کودکستان، اولین مدرسه نابینایان و ناشنوایان، اولین مدرسه به سبک نوین، اولین کتابخانه عمومی، اولین سینما، اولین نمایشنامه و تئاتر، اولین عکاسی، اولین دانشکده فرش، اولین دانشکده پرستاری، اولین پایگاه لرزه‌نگاری، اولین روابط عمومی و اینک اولین خانه موزه تمبر ایران،گواهی بر این مدعا است.

۲۷ اردیبهشت‌ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات و آغاز هفته ارتباطات و ۲۸ اردیبشت ماه روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان شرکت ملی پست ایران موزه ارتباطات رمضانعلی سبحانی ‌فر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شرکت ملی پست ایران موزه ارتباطات سیستان و بلوچستان شرکت ملی پست ایران موزه ارتباطات اخبار کنکور خانه موزه تمبر ایران شرکت ملی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۰۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جهش در تولید کالا و تجهیزات کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال 1403 است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

وی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

شاه‌میرزایی همچنین با توجه به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اضافه کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده است و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ابراز اینکه "هم‌اکنون حدود 127 مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است."، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود 37درصد پیشرفت دارند.

وی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدروکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود 17 طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

شاه‌میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب 21 بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خانه موزه شهید مطهری
  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان