Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد صادق خرازی با صدور بیانیه ای از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف خود را اعلام کرد.

به گزارش برنا، بیانیه انصراف سیدمحمدصادق خرازی از کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است؛

به نام خداوند قادر متعال

مردم شریف و بزرگوار ایران!

جوانان عزیز!

بیش از یکصد سال از تکاپو و تلاشهای مجدانۀ مردان و زنان ایرانی، برای رسیدن به مردمسالاری و آزادی و عدالت می‌گذرد؛ قرنی از تاریخِ مجاهدتها و تلاشهای ایرانیان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث این سده منشوری است از وقایعِ گوناگونِ خارجی و داخلی: از دخالت روسها و انگلیسها در تحقق ارادۀ ملت؛ تا نقشِ آمریکایی‌ها در سقوط دولت ملی مصدق؛ تا اِعمال ناجوانمردانه‌ترین و سنگدلانه‌ترین تحریمهای اقتصادی علیه مردم صبور و شریف ایران؛ یا اختلاف بین بزرگان در هر دو انقلابِ مشروطه و اسلامی؛ و یا روی کار آمدن دولتهای مستبد در دوره‌های مختلف این قرن از کودتاچی‌های قزاق‌صفت تا قانون‌ستیزانِ نامحمود؛ که هر یک دفتری از رنجنامۀ بزرگ این سرزمین است. 

اما جوانان و مردمان این خاک هیچ‌گاه از پا ننشستند و بی‌تردید زین پس هم نخواهند نشست.

در فراز و فرود این یک قرن، و در کنار همۀ تلخی‌ها و سختی‌ها و ناملایمات، مردمان و نخبگان این مُلک، حماسه‌ها آفریده‌اند تا ایرانِ سربلند، بِماند و بِبالَد. قهرمانی‌های شیرانِ آذری، ستارخان‌ و باقرخان‌؛ و شور و شیدایی گیله‌مردهای جنگلی، نمونه‌ای است از بیشمارِ آن حماسه‌ها. به همین سیاق بود تلاشهای مُصلحانِ پیش و پس از هر دو انقلاب تا دلاوری‌های به یادماندنی رزمندگانِ جنگ تحمیلی و شکوه بی‌بدیلِ دفاع مقدس. و در امتداد همین تاریخ پر شکوه و عظمت بود که نسلی از جوانانِ ایران برای تثبیت مردمسالاری، آزادی و عدالت، در دوّمِ آن خردادِ تا ابد ماندگار، خروشیدند و امواجِ آرمانهای مشروطه‌خواهانه و استبدادستیزانه را تا دو دهه پس از آن با جِد و جهدی غرورانگیز گُستراندَند.

 مردم عزیز!

جوانان غیور!

هیچ وجدانِ آگاهی نمی‌تواند پاهای تاول‌زده و خستۀ جنبش آزادی‌خواه و عدالتخواه ایران را، در این سدۀ پُر آشوبِ سپری‌شده، نادیده بگیرد و ایرانِ امروز را، با آن ایرانِ رویایی و وعده‌ داده شده، که در شأن دهه‌ها تلاش ایرانیان باشد، بسنجد، و غمگینانه و شرم‌زده، سر به زیر نیندازد. چشمِ وجدان را نمی‌توان بر کوتاهی‌های همۀ مدیران کشور، در دو دهۀ اخیر، که امانت‌دار درستی برای رویاها و آرمانهای شما مردم نبودند، فروبست، و از رویِ شما و خونِ شُهدا، خجالت نکشید. 

اما، به‌رغم همۀ این دردها و رنجها، امروز، ما، بر آستانۀ یکی از حیاتی‌ترین موقعیتها و بُرهه‌های تاریخی ایران ایستاده‌ایم. اگر تاریخ، خانه‌نشینی مردم و نخبگان را، در ماجرای سقوط مصدق سرزنش می کند؛ اگر بی‌تفاوتی و اشتباهاتِ ما، در انتخاباتِ شورای شهر دوم، و پس از آن، انتخابات ۸۴، یکی از دهشتناک‌ترین بلایایِ یک قرن اخیر را، نصیب این کشور کرد؛ به همین سان، سکوت، انفعال و بی تفاوتی بار دیگر می‌تواند مسیری را که پدران و مادران ما آغاز کردند با آسیبهایی جدی و جبران‌ناپذیر مواجه کند.

جوانان عزیز!

انتخاب حق همۀ ماست و در کنار حقِ انتخاب، مسئولیت نسبت به دستاوردهای گذشته و زندگی آینده نیز بر دوش ماست. کوتاهی‌ها و ضعفها و اشتباهاتِ مُکرّر سیاسیون و مدیران نباید باعث شود پرچمی که دهه‌هاست افراشته شده و بزرگترین خواست و مطالبۀ همۀ اهالی این سرزمین است بر زمین اُفتد و ما را نسبت به مسئولیت‌مان در قِبال سرنوشت این مملکت بی‌تفاوت کند. بستن مطبوعات در دولت قبل! ستاره‌دار شدن بهترین دانشجویان این کشور و محرومیّت آنها از تحصیل در همان دولت! تحریم‌هایی که کاغذپاره خوانده شد ولی در واقع اقتصاد و معیشت مردم را تا به امروز به گروگان گرفته! اتفاقاتی نیست که بتوان به راحتی آنها را به بادِ نسیان و فراموشی تاریخی سپرد و مُنفعلانه زمینه را برای تکرار آنها فراهم کرد. رها کردن امروز مقدمۀ افسوسها و حسرتهای فرداست. پس بیایید تا حتی اگر خونین‌دل‌ و دردمند و رنجوریم، با از خودگذشتن برای آیندۀ این کشور، مسیرِ اصلاح و قانون و تحول‌خواهی را، صبورانه و فداکارانه دنبال کنیم.

از همین رو، اینجانب سید محمد صادق خرازی، در راستای حفظ این آرمانها، و تلاش برای پیروزی جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو، انصراف خودم را از نامزدی برای ریاست جمهوری اعلام می‌دارم و در کنار جوانانِ حزب ندای ایرانیان، که همواره از آنان آموخته‌ام، مسیرِ پاسداری از جمهوریّت نظام را ادامه خواهم داد تا این نهالِ نوپا درختی تناور گردد. ما نداییان باور داریم که با فداکاری و از خودگذشتن و اتحاد، می‌توان دستاوردهای بزرگِ معاصر را حفظ کرد و فردایی بهتر را برای این آب و خاک به ارمغان آورد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مردان و زنان دولت خاک نخبگان انقلاب جنگ تحمیلی ایران شورای شهر انتخابات زمین مطبوعات اقتصاد قانون ریاست جمهوری سید محمد صادق خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی

در دومین روز رقابت‌های جوانان و امید بوکس آسیاریال چهار نماینده کشورمان مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا امروز(یکشنبه - 9 اردیبهشت ماه) در قزاقستان پیگیری شد و چهار ملی‌پوش تیم امید کشورمان موفق به شکست حریفان خود شدند.  

استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است

در رقابت‌های امروز، آرشام حسنی در وزن 48کیلوگرم از سد بوکسوری از کره‌جنوبی گذشت تا حریف نماینده هند در دور بعد شود.در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی در مصاف با نماینده فیلیپین به برتری دست یافت و حریف نماینده مغولستان در دور بعد شد.

امیرحسین پیشرو نیز در وزن 63.5 کیلوگرم مقابل نماینده سریلانکا به برتری دست یافت تا در دور بعد به مصاف نماینده ازبکستان برود. عیسی فردین نیز در وزن 71 کیلوگرم نماینده عراق را برد تا حریف بوکسوری از قزاقستان شود. 

روز گذشته نیز رضا فضلی در وزن 57 کیلوگرم رده سنی جوانان مقابل بوکسوری از امارات به پیروزی رسیده بود.

 در ادامه مسابقات، فردا(دوشنبه- 10 اردیبهشت ماه) رقابت‌های رده سنی جوانان پیگیری خواهد شد و در وزن 48 کیلوگرم هدی شعبان با حریفی از فیلیپین مسابقه خواهد داد و مهدی سلطانی نیز در وزن 54 کیلوگرم به مصاف نماینده مغولستان خواهد رفت.  

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی