Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@14:30:15 GMT

وسعت دریاچه ارومیه ۱۹۰ کیلومترمربع کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۱۰۲۹۱

وسعت دریاچه ارومیه ۱۹۰ کیلومترمربع کاهش یافت

گروه استان‌ها-نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه کاهش ۱۹۰ کیلومترمربعی دارد. - اخبار استانها -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز کنونی دریاچه ارومیه 1271.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

37 متر است که نسبت به مشابه سال گذشته که 1271.90 کیلومترمربع بود، کاهش 53 متری تراز را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش وسعت دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون دریاچه ارومیه کاهش 190 کیلومترمربعی دارد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی افزود: وسعت کنونی دریاچه سه هزار و 559 کیلومترمربع است در حالی که مشابه سال گذشته وسعت سه هزار و 749 کیلومترمربعی را ثبت کرده بود.

وی تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه نیز پنج میلیارد و هشت میلیون مترمکعب است در حالی که در مشابه سال گذشته حجم آبی نگین آذربایجان به 6 میلیارد و 91 میلیون مترمکعب رسیده بود.

وسعت دریاچه ارومیه 217 کیلومتر کاهش یافترهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه همچنان متوقف شده است؛ حفاری تونل انتقال آب شتاب گرفتکشت 3600 نهال پسته در خسروشاهِ تبریز / پیگیری الگوی کشتِ جایگزین در حوضه دریاچه ارومیه ‌

سرخوش گفت: مقایسه تغییرات حجم دریاچه ارومیه نشان می دهد که دریاچه یک میلیارد و 82 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته با کمبود حجم مواجه شده است.

وی ادامه داد: در درازمدت تراز دریاچه 1274.85، وسعت چهار هزار و 798 کیلومترمربع و حجم آب 18 میلیارد و 88 میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وسعت دریاچه ارومیه میلیون مترمکعب سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۱۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ اکرم فرهادی اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان گنجی برازجان در دو طبقه و به وسعت ۱۲۰۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجراست.

وی افزود: طرح اقامتگاه ۱۶ واحدی بیمارستان نیز در ۴ طبقه و به وسعت ۱۳۰۰ مترمربع با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد و طرح تصفیه‌خانه فاضلاب بیمارستان نیز با اعتباری بیش از ۵ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول